Bir çoğunuz beni az çok tanıyor şimdiye kadar onlarca araca sahip oldum kimi güçlü kimi hantal onlarca genelde de kullandığım araçlar piyasada nadir bulunan türüne az rastlanan araçlardı ama bu kadar az rastlanan bir aracım olmamıştı :haha: bu araç hakkında nette bilgi bulmak biraz zor bende hazır bu araca sahipken bildiklerimi yaşadıklarımı yazayımda belki birgün biri bu araçlardan almak ister bilgi sahibi olsun istedim;
aracım 96 model kırmızı renkte 2000 cc 200 bg turbolu benzinli motora sahip abs klima sürücü airbag merkezi kilit sis farı çelik jant ve t tavan var ( hem sunroff olarak hemde camlarının sökerek cabrio gibi kullanma olanağı sağlıyor) ben aldığımda 228 bindeydi aralık ayında aldım şimdilerde 235 binlerde nerdeyse 10 bin oldu alalı motoru 185 binde ankarada özel servisinde yapılmış;
0-100 6.3sn son hız 247 km 195/55/15 lastik ölçülerinde safkan bir spor araç
Aracı aldığımdan beri lpgsi çalışmıyor deyim yerindeyse benzinide agresif kullanımda içiyor
şehir içinde ki izmirde pek trafik olmaz ama 10 lt yakıyorum kasarsam eğer 8 lt ye kadar düşüyor agresif kullanımda 16-18 lt uzun yolda ise 90-110 arası gidebilirseniz 6 lt yakıyor 220 üstü hızlarda 14 lt yakıyor tüm bu değerleri depoyu fulleyerek 100 km gittikten sonra ölçerek yaptım
Bakımlarını benim yıllardır çalıştığım servis yapıyor aldıktan sonra triger setini değiştirim 150 tl set 120 tl 0-40 castrol yağ 4 buji 50 tl rot rotbaşı salıncak aks aks lalesi yani alt takımda ne varsa toplam 700 tl tuttu işte gerisi diğer araçlarda neyse bundada o filtreleri 15e er tl yalnız benzin filtresi 45 tl parça sorunu hiç yaşamadım bilmiyorum belkide izmirde yaşamanın bir avantaşı belkide parça sorunu yok parçalarını bmw mercedes parçacıları satıyor bazı parçalarını honda parçacılarından temin edebilirsiniz parçaların bir çoğu euro civic ile aynı çünkü çıkma parça konusunda ise belli başlı kişiler var onlardan her türlü parçayı temin edebiliyorsunuz;
2. eli zayıf bir araç çünkü insanlar roverden korkuyor haklılar çünkü bilmiyorlar yıllarca onlara rover kötü bir araç olarak tarif edilmiş çünkü
Bu araçların tek olumsuz yanı hareret konusunda biraz fazla dikkat istiyor bi kısım rovercı çelik conta kullanmış bu sorunu çözmüş ben aldığım ilk gün termostadını değiştridim antifirizini değiştirdim radyatörü temizlettim fanlarının elek. tesisanıtı yenilelettim şimdilik hareret yönünden bi sorun yaşamadım ki izmir çeşme arasını 180 km üstü hızlarda seyrettim ibre yerinden kalkmadı sahilde 1saat 15 dk yerinde çalışır şekilde kaldı genede sorun yaşamadım ki yaşayacağımıda sanmıyorum
Aldığım zaman lpg olaynı çözmek için bana 150 km uzaktaki servise gittim arızayı tespit ettiler 400 tl fiyat çıkardılar (telefex gsi) marka lpg var ve regülatör arızalı bende orda yaptırmadım kendi servisime geldim başka regülatör takılamayacağını ama genede bi deneyelim istersen demeleri üzerine yaptırmayı denedim ilk gün araç lpg de çok iyi bir şekilde çalıştı (110 tlye çözdüm) ama ertesi sabah araç ne hikmeste çalışmadı o kadar denememe rağmen çalışmadı ve araç çekici üstünde servisin yolunu tuttu bu işin böyle olmayacağını anladım ya 400 verecektim yada benzinle devam edecektim benzini seçme kararı aldım
Yeni ehliyet almış yada alacak arkadaşların kesinlikle uzak durması gerekn bir araç aşırı seri ve güçlü bir araç ama hız seven adrenelinden zevk alan tek kapı kullanabilecek herkesiz ömründe bir kere bile olsa bu tadı yaşamasını tavsiye ederim
Saygılar
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2011, 09:54:23 Gönderen: serkan35 »
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect