škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

STC Mark-II

Ziyaretçi · 6 · 5158

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Rüyası bile güzel!


 2011’e girmek üzereyken 2009’da yapılmış bir tasarım yarışmasından  söz etmek, gecikmenin ötesinde bir durum olacak ama okunmamış gazete  yenidir! Zaten aslında söz etmek istediğimiz yarışma değil, yarışmanın  galibi. Turkdesignstudio.com sitesinin düzenlediği tasarım oylamasında  birinci seçilen Anadol STC Mark II’nin yarattığı heyecan,  i-motoring.com’da yer alması gereğini doğurdu. İnternet üzerinden  yapılan halk oylamasının yanı sıra Ferrari F40′ın tasarımında görev  alan, ayrıca Bugatti’nin mühendislik firması B. Engineering bünyesinde  üretilecek olan Edonis Fazz II’nin tasarımcısı Mehmet Taşanyürek,  dünyaca ünlü otomotiv mühendisi Ali Canko ve İstanbul Teknik  Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü öğretim görevlisi Mehmet  Erkök’ün yer aldığı jürinin değerlendirmesiyle oylamada en yüksek puanı  alarak “TDS Yılın Tasarımı (2009)” seçilen Anadol STC Mark II, şu  aşamada naïf bir hayal bile olsa çok etkileyici görünüyor.
 
 176 adetlik kült!
Türkiye’nin ilk coupesi Anadol STC (Sport Turkish Car), 1973 Nisan  ayında çıkıp sadece 176 adet üretilmiş olmasına karşın günümüzde  otomobil severler arasında bir kült kabul ediliyor. Tasarımcı Hayri  İstay da bu otomobilin tutkunlarından biri. İstay,  turkdesignstudio.com’un deyimiyle “belki de şimdiye kadarki en başarılı  retro Anadol STC modelini tasarlayan kişi”…
Aslına mümkün olduğunca sadık kalınarak tasarlanan yeni STC, tasarımıyla  STC hayranlarının beğenisini konsepti Hayri İstay şöyle anlatıyor:  “Retro dizayn bence yeni bir fikir arayışına çok ters. Bu akımın adeta  zihinlere bıçak gibi saplanan bir tasarım anlayışı olduğuna inanıyorum.  Anadol STC’ye gelince; 2. Dünya Savaşı’ndaki Supermarine Spitfire  uçaklarından esinlenildiğini biliyordum. Ana tema dış tasarımda bu  yapıyı korumak, iç tasarımda uçak tasarımından çok pist otomobillerine  benzeterek dörtlü göstergeleri vurgulamaktı. Ben de bu saldırgan yapıyı  aracın karoserinde korumaya çalıştım. Motorun kuvvetli olduğunu  düşünerek ön çamurluklara ilaveten sıcak hava egzozu yaptım. Aslına  sadık kalarak yeniden yorumladığımı, yapısal bütünlüğünü fazla  bozmadığımı düşünüyorum. Kapı içi tasarımını, tavan tasarımını,  göstergeleri, şaft tünelini ve dashboardu değiştirdim. Göstergeleri  dörtlü takım değil de yan yana koyarak insanların içindeki saldırgan  duyguyu arabanın içine yansıtmaya çalıştım ve odak noktası olarak da iç  tasarımda bu bölgeyi seçtim.”
 
Hayri İstay konsepti iki yıl gibi uzun bir sürede tamamlamış. Bu da  farklı farklı fikirlerin denenip tüm hatların ayrıntılı biçimde  düşünülerek tasarlandığı ve en rafine sonuca ulaşıldığı anlamına  geliyor. Jaguar E serisinden ilham alınarak tasarlanan ve Amerikan kaslı  otomobillerini aratmayan heybetli gövde yapısı, geniş omuz hatları ile  sert ve asil duruşu da Anadol STC’nin ismine yakışır özelliklerinden.
 
 


Alıntı : http://i-motoring.com/ruyasi-bile-guzel


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Tasarım bir aracın albenisini oluşturur. Motor gücü ve teknik özellikleri ise performansını. İkisi bir arada olunca da aracın kalitesini gösterir. Bence tabii.:)


Çevrimdışı @lp@RSl@n

  • bedevi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 313
    • Profili Görüntüle
vasss arabaya gel sedefli beyaz galiba çok sahane görünüyor.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şahane yahu!
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Ford-kent motorunun şahesere çevirdiği efsane makine.