‘Skoda, Volkswagen için Korelilere karşı savaşacak’
Volkswagen Grubu'na 10 yıl önce katılan Skoda artık ucuz bir başlangıç otomobili değil, grubun özellikle Korelilere karşı savaşan “çok satılan markası” olacağını açıkladı.
06 Haziran 2011 Pazartesi, 09:19:37
Bu yılın sonunda 900 bin adetlik üretim rakamlarına ulaşacağını duyuran marka gelecek yıldan itibaren üretimine başlayacağı yeni B sınıfı sedan otomobili ile Türkiye'deki satışlarını da ikiye katlamayı hedefliyor
Çek Cumhuriyeti'nin dünya markası haline gelen otomobili
Skoda, marka konumlandırmasını ve stratejisini tamamen değiştirerek, “artık bir başlangıç otomobili değil,
Volkswagen Grubu'nun özellikle
Koreli otomobil markalarıyla rekabet eden “best seller” markası halne geleceğini açıkladı. Türkiye'yi de "gelecek 10 yılın en önemli pazarı" olarak ilan eden marka, ilk adımı 2012 yılının sonunda piyasaya çıkartmaya hazırlandığı yeni B sınıfı sedan modeliyle atacak.
Skoda'nın Türkiye ve Ortadoğu'dan Sorumlu Bölge Müdürü Petr Horak, markanın tüm dünyada yeniden konumlandırılacağını ve buna göre tüm stratejisinin hazır olduğunu kaydederek, "Ucuz ve başlangıç seviyesinde bir marka algılamasından çıkarak, VW Grubu'nun
Koreli üreticilere karşı bir savunma markası haline geleceğiz. Uygun fiyatlı ancak kaliteli ve gelişen pazarlara uygun modellerimiz olacak" dedi. Bunun ilk adımını, 2012 yılının sonlarında piyasaya sürecekleri, Fabia ile Octavia arasında konumlandırılacak B segmentindeki yeni sedan modelle atacaklarını söyleyen Horak, "Bu stratejiye uygun ilk ürün, söz konusu yeni sedan olacak. Bu modelin Türkiye'de de çok rağbet göreceğini şimdiden söyleyebiliriz" dedi.
'AVRUPA DOYDU, TÜRKİYE YÜZDE 80 DAHA BÜYÜR'
Küresel kriz sonrası tüketicilerin tercihlerinin değiştiğini, uygun fiyatlı ve küçük motorlu, ancak uygun donanımlara sahip modellerin tavan yaptığını kaydeden Horak, bu anlamda yeni modellerinin
Koreli ve Avrupalı rakipleriyle rekabet edebilecek özelliklerle donatılacağını sözlerine ekledi.
Yeni strateji çerçevesinde Türkiye'nin,
Skoda açısından "gelecek 10 yılın en önemli pazarı" olarak belirlendiğini ifade eden Horak, "Geçmişte inişli çıkışlı bir seyir izlenmiş olabilir. Ancak son yıllardaki istikrarlı gelişme, Türkiye'yi ayrıcalıklı bir yere koydu.
Skoda yönetimi gelecekteki en önemli pazarlardan biri olarak Türkiye'yi görüyor. Buna göre çalışacağız" diye konuştu.
Avrupa'da pazarın artık doygunluğa ulaştığını, Türkiye'deki satışların yüzde 6080 gibi oranlarda büyüme potansiyeli taşıdığını belirten Petr Horak, 2012'den sonra her yıl çıkartacakları yeni modellerin, Türkiye pazarına hitap edecek ürünler olacağını söyledi. Türkiye'de pazarın "uçuşa geçtiğini" de belirten Horak, "Elbette ısınan pazarın soğutulması için birtakım çalışmalar yapılmak istenecektir. Ancak pazarın potansiyeli ve yeni modellerimizin gücüyle, hedeflerimize ulaşacağımızı düşünüyoruz" dedi.
'TEDARİK SORUNU EKİM'DE ÇÖZÜLMEYE BAŞLANACAK'
Skoda'nın kriz sonrasında sürekli bir büyüme kaydettiğini, tedarikçilerinin ise bu büyümeye ayak uyduramadığını söyleyen Skoda Bölge Müdürü Petr Horak, "Bu yüzden Türkiye'de rağbet gören modellerimizi yeterince veremiyoruz. Bu yıl üretimimiz 900 bine yaklaşacak. Ekim ayından itibaren bu sorunu çözmeye başlayacağız" diye konuştu.
HEDEF 30 BİN ADETLİK SATIŞ
Müşterilerinin bilinçli ve markaya sahip çıkan bir kitle olduğuna dikkat çeken Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, "Bir araştırma yaptırdık. Araştırmayı yapan şirket 'Sizin müşterileriniz taraftar değil, adeta amigo gibi. Markayı bu denli savunuyorlar' dedi. Gerçekten çok sadık müşterilere sahibiz" diye konuştu. Pazar yüzde 60 artarken, yüzde 120 büyümeyi hedeflediklerini belirten Kadirbeyoğlu, 2015 yılında yüzde 3'lük pazar payı hedeflerini olduğunu, bunun da 1 milyon adete ulaşması beklenen pazarda 30 bin adete karşılık geldiğini dile getirdi. 2012 sonunda gelecek yeni B segmenti sedanın, hiç hitap edemedikleri yüzde 14'lük bir pazarda olmalarını sağlayacağını söyleyen Kadirbeyoğlu, bu modelden beklentilerinin büyük olduğunu da sözlerine ekledi. Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce de, büyüme konusunda istekli olduklarını, Orhan Yüce'den devraldıkları bayrağı en iyi şekilde taşımaya özen gösterdiklerini belirtirken, bazı modellerde sıkıntı yaşandığını ancak bunu çözmek için de ellerinden geleni yaptıklarını söyledi. Yüce, "Neredeyse fabrikanın kapısında yatıyoruz. Sürekli olarak araç talep ediyoruz. Ekimden sonra bunun rahatlayacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu.