škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb 2012

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;272987
Bence de çok..Araç hep uzun yolda kullanılıyor...
Uzun yolda kullanım şehir içi kullanımdan daha az yıpratacaktır aracı bence..

aynı görusteyım..
 
birde sanzımandakı D ve S muhabbetı gecmıs yukarıda.hazır yerı gelmısken yenı konu acmama gerek yok ozaman sorayım ben sorumu.
bu D ve S arasındakı fark nedır bı bana acıklayacak bırısı varmı? D ye aldıgımızda motorun tam gucunu kullanamıyormuyuz ne dır  o S nın espırısı.
S de daha devırlı vıtes degıstıgını bılıyorum pekı bunu yaparken aracın max moment devrını vs hesaba katarakmı yapıyor yoksa dıpleyıp 4,500 de vıdes degıstırıyormu?


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: kerem61;274770
aynı görusteyım..
 
birde sanzımandakı D ve S muhabbetı gecmıs yukarıda.hazır yerı gelmısken yenı konu acmama gerek yok ozaman sorayım ben sorumu.
bu D ve S arasındakı fark nedır bı bana acıklayacak bırısı varmı? D ye aldıgımızda motorun tam gucunu kullanamıyormuyuz ne dır o S nın espırısı.
S de daha devırlı vıtes degıstıgını bılıyorum pekı bunu yaparken aracın max moment devrını vs hesaba katarakmı yapıyor yoksa dıpleyıp 4,500 de vıdes degıstırıyormu?

Benim gözlemlediğim S modun da gaz pedali tepkimesi daha çok hassaslaşıyor..S D'den farklı olarak vitesi neredeyse yükseltebildiği en yüksek devirde değiştiriyor..D moduna farklı olarak S'de gaza çok az bir dokunuşuzda hemen vites küçültüyor ve sanki S moduna alınca aracın direksiyonu çok hafif sertleşiyor yada bana öyle geliyor..


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
yanı aynı performansı bız d modunda veya manuel kullanırken alamazmıyız?manuele alırım köklerım gıder ornegın.?


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: kerem61;274865
yanı aynı performansı bız d modunda veya manuel kullanırken alamazmıyız?manuele alırım köklerım gıder ornegın.?

S'yi yapmalarının amacı zaten performans...
Hiç denemedim ama zaten mantık olarak S'deki performansı vermez..Vermiş olsa S'yi koymazlardı diye düşünüyorum..


Çevrimdışı kry1459

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 538
    • Profili Görüntüle
S modunun amacı aracın tam gazda tam performans vermesi için vites geçişlerinin en uyumlu şekilde çalışmasıdır. Daha devirli kullanma imkanı sunduğu için ani gaz tepkileri daha hassaslaşıyor. ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
7 ileri tiptronic kullandığımda D' de 7. viteste giderken S' ye alınca direkt vitesi 6' ya alıyordu ve vites yükseltmeleri redline çizgisinden 500 d/d geride yapıyordu. Vites düşürmek için de motorun bayılmasını beklemeyip belli bir devir veya sürate inildiğinde D' ye nazaran daha erken atıyordu.


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;274987
7 ileri tiptronic kullandığımda D' de 7. viteste giderken S' ye alınca direkt vitesi 6' ya alıyordu ve vites yükseltmeleri redline çizgisinden 500 d/d geride yapıyordu. Vites düşürmek için de motorun bayılmasını beklemeyip belli bir devir veya sürate inildiğinde D' ye nazaran daha erken atıyordu.


6 dsgde de bu durum mevcut. S ye atınca d de vites küçültüyor


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;275000
6 dsgde de bu durum mevcut. S ye atınca d de vites küçültüyor

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;274987
7 ileri tiptronic kullandığımda D' de 7. viteste giderken S' ye alınca direkt vitesi 6' ya alıyordu ve vites yükseltmeleri redline çizgisinden 500 d/d geride yapıyordu. Vites düşürmek için de motorun bayılmasını beklemeyip belli bir devir veya sürate inildiğinde D' ye nazaran daha erken atıyordu.

bıldıgım kadarıyla S ye alınca zaten son vıdese atmıyor.yanı devırlı vıdes degıstırdıgı ıcın 5.vides 5500 devıre cıkana kkadar (tsı için) vıdes atmıyor.buda 6.videse gırmedıgını gösterıyo.


Çevrimdışı ifeka

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Daha önce 7 dsg kullandım, şimdi 6 dsg kullanıyorum..çok fazla anlamam ancak farkettiğim şudur ki, D= ekonomi sürüşü: yüksek vites-düşük devir - düşük performans S= performans sürüşü: düşük vites-yüksek devir- yüksek performans, D modunda vites değişimi S moduna göre %50 gibi düşük devirde gerçekleşiyor. S modunda ise vites değişim aralığı tam kullanılıyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
DSG "öğrenen" bir sistem, bir ara Mitsubishi'lerde vardı, fuzzy logic, sürüş tarzına göre vites değişim devirleri de değişiyor, sevdim keratayı  :)