škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG Şanzıman hakkında bilinmeyenler.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Golf TSI (122BG) 7-İleri DSG eşliğinde 6-İleri DSG ye göre her 100 Km'de 0.4 Litre ekstra yakıt ekonomisi sunuyor.

7 İleri DSG şanzımanın içinde 1.7 Litre Yağ bulunmakta. 6 ileride bu rakam 6.5 Litre

Şu anda 6 Farklı Model için 7 İleri DSG sunuluyor.

7 İleri DSG nin ağırlığı 70 Kg. bu değer 6 İleri DSG de 93Kg.

DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde

6 İleri DSG nin içinde 140 derece (maks.) sıcaklığındaki yağ mekatroniklerin kontrol edilmesini sağlıyor.

DSG şanzıman üretiminde 226 işçi görev alıyor.

7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.

VW Group bünyesinde DSG nin kullanıldığı en güçlü motor 300 Beygir Gücünde

Kassel Fabrikasında günde 750 adet 7 İleri DSG , 1500 Adet 6 İleri DSG üretiliyor.

İlk 6 İleri DSG VW Golf R32 modelinde kullanıldı 2003 Yılında.

6 İleri DSG Dizel motorlarda ilk defa 2004 Yılında kullanıldı, Golf TDI ve Touran TDI modellerinde.

2005 Yılında 150.000 adet 6 İleri DSG Şanzıman Kassel fabrikasında üretildi.

2007 Yılında ise bu rakam 400.000 adete ulaştı toplamda.

7 İleri DSG ile 2.000.000 Km yol katedildi üretim aşamasında.

Golf TSI 122 B.G. Motor ve 7-İleri DSG ile "Yenilik ve Çevre" kategorisinde ADAC tarafından "Yellow Angel 2008" Ödülüne layık görüldü.

2007 Yılında Golf GT Sport 170 B.G.TSI 6-İleri DSG eşliğinde "Yılın Teknolojik Yeniliği" Kategorisi altında Barselonada ödüllendirildi.

Avrupa ülkelerinde yapılan anket verileri baz alındığında 6 İleri DSG Şanzıma'nın daha sorunsuz olduğu verisi alınmıştır.

DSG Şanzımanın startını veren ilk otomobil Bugattı Veyron'dur. Wv grubunun kullandığı şanzımana göre dişliler 3 kat daha büyük ve wv grubunda kullanılan DSG şanzımana göre 6 adet ilave dişli kullanılmıştır ve 16 lt. yağ kapasitesi vardır.

Wv grubunun kullandığı DSG şanzıman

Bugatti'nin kullandığı DSG şanzıman


frtdrn

  • Ziyaretçi
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde
?..


Çevrimdışı mutluoztan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 370
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: frtdrn;287946
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde
?..


yazı önceki yıllara ait olduğunda 1.2 tsi baz alınmamış olabilir.


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: frtdrn;287946
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde
?..

 
Doğrudur, 1.2 TSI 105 bg motorunda var, 86 bg 1.2 TSI'lerde DSG seçeneği yok


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mutluoztan;287923
...Bugatti'nin kullandığı DSG şanzıman
Breh! Volvo F12' nin takviyeli şanzımanı gibi mübarek.:D


frtdrn

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: lrfan;288001
Doğrudur, 1.2 TSI 105 bg motorunda var, 86 bg 1.2 TSI'lerde DSG seçeneği yok

Alıntı yapılan: frtdrn;288199
irfan abi, yeni kasa 85hp polo'da var dsg

 
Ben TSI motorlar içinde kastetmiştim ;)
 
 
O motoru (1.4 85 bg) 5 yıl kullandım, alt devirleri canlı değil. 3800 devirde buluyor max torku olan 132 Nm'yi.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;288243
...max torku olan 132 Nm...
:wnk::wnk::wnk:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;288100
Breh! Volvo F12' nin takviyeli şanzımanı gibi mübarek.:D


İki dane dişli var la :D dümürdürüz zanzuman işte nolcak :D


Çevrimdışı polonezkoy

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Evimizde bir yeti 1.2 dsg var birde octavia 2.0 tdi dsg var... DSG hastasıyız çünkü daha evvel klasik otomatik çok araç kullandık böylesi yok bu bir gerçek.. Ama ben bir dedikodu duydum... DSG şanzumanların büyük bir kısmı japonyada üretiliyormuş. Japonyadaki depremden fabrika zarar görmüş ve üretim durmuş. sipariş yetişmemiş ve başka bir fabrikaya geçilmiş ve biraz üstün körü üretim yapılmış. Bu nedenle bazı 7 ileri dsg'lerde tıkırdama veya başka sorunlar ortaya çıkmış ( Kuzenimin 2010 GOLF 6 DSG şanzumanı garantiden değişti ) siz değerli arkadaşlarım böyle bir şey duydunuzmu ? Yoksa esaslı bir şehir efsanesimi bu ? Eğre öyleyse bu durumda kuzenim arabasını hard kullanmaktan kaynaklandı arızası.... Fikirlerinizi beklerim...


Çevrimdışı medmania

  • Garajperest
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
Deprem öncesi bazen Audi'lerde de benzer sorun olduğunu nadir de olsa üretim kaynaklı hata olabileceğini, genelde ilk 500-15000 kmler arasında kendini belli ettiğini duymuştum. Tamirle iflah olmayınca komple DSG şanzıman değişiyorki 1 yıl önce 20-25 bin TL idi. TAbi garanti kapsamında değişince sorun olmuyor.