škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Golf 6 - Focus 3 artılar eksiler

crash · 21 · 19592

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fabialife

  • Ziyaretçi
yeni focusu inceledim ve test sürüşü bile yapmaya gerek görmedim.
ayrıca çevremden 1 tane bile olumlu yorum duymadım. bu arabayı bekleyip test yapıp hayal kırıklığına uğradıkları için eski kasa alıp çıkan kişiler olduğunu duyuyorum.
yeğenin arkadaşı almış hatta yeğen ben de kullandım yol tutuşu,viraj hakimiyeti falan çok kötü, benim 307 onun yanında mercedes gibi arkadaş aldığına pişman satacak demişti.


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Bir test sürüşü ve izlenimleri--



 
Alıntı yapılan:  donanımhaber/ali38
TEST 6: FORD FOCUS TITANIUM 1.6i ECOBOOST 180 PS 5K
 
 Yine önce birkaç fotoğraf
 
 Videolar ise yazımla birlikte gelecek..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Gelelim sürüş izlenimlerime..
 Aracı Başer Otoda test ettim. Görevli ..........Hanım biraz isteksiz  gibi görünse de sohbeti koyulaştırınca müthiş bilgi ve tecrübesini  paylaştı bizimle. Mitsubishideki ............Hanımı övgüyle yazmıştım.  Başerdeki ................Hanım teknik konularda ondan daha iyi gibi  geldi bana.
 
 Aracın kapısını açınca gösterişli iç mekan bizi  karşılıyor. Bol düğmeli kokpite şöyle genel bir bakış atmak istediğimde  başımın döndüğünü hissettim. Çünkü o kadar çok unsur var ki, neye  bakacağımı şaşırdım açıkçası.
 
 Emniyet kemerlerimizi takıp  anahtarsız çalıştırma özelliğinin bulunduğu Focus'un Start düğmesine  bastım. Araç sessiz ve sarsıntısız çalıştı. Çalıştırma anındaki hafif  homurtu bana birşeylerin sinyalini vermişti bile. 1. vitese alıp  Plazanın önündeki yoğun Ayaş Yolu'na burnumu uzatıp durdum. Yoğun  trafiğin arasına hızlıca dalıp 200 metre sonraki göbekten U dönüşü  yapmak için derhal sol şeride kaymam gerekiyordu. 180 hp lik motorun  tepkilerini bilmediğim için fazla acele etmedim ve en uygun fırsatta  bahanemin de hazır olmasından mütevellit (yol kalabalık, seri bir  şekilde sol şeride geçmem gerekiyor) 1. vites tam gaz ve ardından 2.  vites önümdeki kamyonetin arkasından sola sert manevra ile bir anda 80  km/s ye ulaşıp dengeli bir frenle kavşakta durdum. Bu hareketler kalp  atışlarımı bir anda azami seviyeye çıkarmak için yetti. Çünkü heyecanlı  bir sürüş beni bekliyordu.  
 
 Buraya kadar şu yorumları yapma gereğini hissediyorum.
 Sola yaptığım sert manevrada Focus'un süspansiyonlarının selefine göre  biraz yumuşak olduğunu farkettim. Ani manevrada biraz yana yattı araç.  Ama inanılmaz stabil ve dengeli idi. Bu kadarını da beklemiyordum. Yol  tutuşta bir adım daha geliştirmiş kendini Focus.
 
 Daha önceki  test izlenimlerinde Focus'un yol tutuşunun kötüleştiği yazılmıştı.  Kesinlikle öyle değil. Süspansiyonların yumuşak hissedilmesi yol tutuşun  kötüleştiği anlamına gelmiyor. Aksine daha dengeli ve konforlu bir araç  olmuş.
 
 Sert ivmelenmede ise en ufak bir dengesizlik ve gezma  yok. Daha önceki testte de Focus'un yola tutunamadığı ve gezdiği  yazılmıştı. Yine kesinlikle böyle birşey yok. Kavşaktan U dönüşü  yaptıktan sonra 4 km'lik uzun ve geniş düzlüğe tam gaz çıktım. Aracın  sınırlarını zorlayarak bir anda 120 km/s'ye ulaştım. Araç tabiri caizse 1  gram bile sağa sola oynamadı. Adeta ok gibi fırladı bu ivmeye rağmen.  Bu kadarını da beklemiyordum.  
 
 6000 devirlerde vites  değiştirip tam 180 km/s'ya ulaştım. Gözümü kararttım ve kadranı  kıracaktım ki eşimin uyarısıyla irkildim ve gazı bırakıp aracı saldım ve  eşimin iPhone'u ile başladım tüketim değerlerinin gösterildiği kadranı  çekmeye. (Görevli .......... Hanım ve eşim korkudan suskunlaştılar bir  müddet ve korkuları yüzlerine yansımıştı. Yol düz olsa da trafiğin  içindeydik   )
 
 Fotolara dikkat ettiyseniz araç 6. viteste 2000 devirde tam 100 km/s yapıyor. Devrin daha düşük olmasını beklerdim.
 
 Tüketim ise gaza basışıma göre farklı değerler gösterdi. Bu arada tüketim demişken iki ölçücü değer vermek istiyorum sizlere.
 
 Araç rölantide çalışırken tüketim verisi litre/saat olarak veriliyor ve rölantideki değer ise 1.3 litre/saat idi.
 Peki azami görebileceğiniz tüketimi merak ediyor musunuz? Bunun için  yazdığım değerin teyidi olarak aşağıda ekleyeceğim test videosunu  izleyebilirsiniz.
 (Test boyunca fotoğraf ve video çekmekten yola  bakmadım. Araç o kadar stabil ki direksiyonu bıraktığınız zaman bile ok  gibi gidiyor ve direksiyon oldukça tatlı sert o anlarda.  
 İşte  değer: 4. viteste tam gazda 33.7 ile başlayan tüketim, araç hızlandıkça,  devir-güç-hız ilişkisinden dolayı 31 litrelere kadar düştü. Kararı siz  verin fazla mı az mı?
 
 Çok kısa bir sürede ulaştığımız  Törekent kavşağından U dönüşü yapmak yerine görevli ..............  Hanımın teklifiyle sağdaki paralel sokağa girip otomatik park sistemini  denemeye koyulduk. Klimanın altındaki "Park On" tuşunu aktif hale  getirip yolun sağındaki park etmiş araçların yanından yakınca geçerek  sistemin uygun park yeri sinyalini dinlemeye başladık. Uygun aralık  bulunca sistemin uyarısıyla öndeki aracın yanına durduk. Ortadaki ekran  bize biraz daha ileriye gitmemizi söylüyordu. Yaklaşık 1.5 metre daha  gittikten sonra aracın arkası yanımızdaki aracın arkasıyla aynı hizaya  geldi ve park yardımcısı bizden vitesi geriye alıp yavaşça ilerlememizi  söyledi. Vitesi geri alıp hareket ettiğimizde direksiyonun biraz hızlıca  dönüp park etmesine şahit olduk. Müthiş keyifli ve kolay bir iş oldu.  Sistem sorunsuz ve kolay çalışıyor.  
 
 İşte video..
 
 http://www.dailymotion.com/video/xjib8l_yeny-focus-otomatyk-park-systemy_auto
 



 Bu güzel deneyimin ardından tekrar yola koyuluyoruz.  
 
 Görevli ........... Hanım aracın sesli uyarı sistemini tanıtıyor bize.  Direksiyonun sağ alt tarafındaki kulakçığı çekiyorsunuz ve başlıyorsunuz  KİT le konuşmaya. Kendimi Michael gibi hissettim valla.  
 Ne söylerseniz yapıyor. Klimayı 5 ayarında üfle diyorum kısacık  saçlarımı uçuruyor klima sistemi bir anda. 90.8 diyorum Süper FM'i  açıyor. Ses tanımada sorun yok. Her tür sesi ve ses tonunu rahatlıkla  algılıyor. (Tabi bu şekilde söylemiyorum sesli komut sistemine. Klima  Fan 5 veya Radyo Fm 90.8 şeklinde)
 
 Arkadaşlar bu videoyu çekememişiz malesef. O yüzden koyamıyorum.
 
 Devamında bu sefer motorun gücünü kayıt altına almak için basıyorum 4.  viteste gaza. 90-130 ara hızlanmasını 6.5 saniyede tamamlıyor Focus.  Bana göre bu azami değer. Daha altına turbo motorda düşeceğini  sanmıyorum. 3. viteste daha devirli bir şekilde daha iyi bir değer  yapmak imkansız. Çünkü düşen torkun etkisi 4000 devirden itibaren hemen  farkediliyor. Tam gazda tüketim ise 30 litrenin üzerinde..
   
 İşte video:
 
 http://www.dailymotion.com/video/xjibnt_yeny-focus-tam-gaz_auto
 

 Etkileyici hızlanmanın ardından vitesi 6'ya alıp tam gaz yapıyorum ve  inanamıyorum aracın 6. viteste olduğuna. Kök gazda araç koltuğa gömüyor  insanı. İşte aşırı beslemeli motor işte tork diyorum. O viteste ve düşük  devirde nasıl da ivmeleniyor öyle.. Ancak 4000 devir üzerinde o sert ve  tatlı ivme yerini biraz sükunete bırakıyor ve hevesinizi kursağınızda  bırakıyor. Ama şunu söylemeliyim ki araç çıldırmışçasına hızlanıyor. Yok  böyle bir güç. Hızlandığını hissettiriyor size. Bendeki 2.4 190 hp  Accord da iyi ivmeleniyor ancak 160 km/s'ye kadar bu kadar iyi değil  sanırım veya iyi hissettirmiyor. Ancak daha yüksek hızlarda Accord'un  kesintisiz hızlandığı aşikar. Accord videolarıma da bakıp kıyaslama  yapacağım.
 
 
 Tekrar yol tutuşa gelmek istiyorum. Tek kelimeyle muazzam. İnanılmaz stabil. Direksiyon harika. Yaşasın Ford.....
 
 Nihayet yol bitiyor ve Plazanın girişine dayanıyoruz. Ve girişteki  yükseltiyi yokuş kalkış destek sistemini denemek için kullanıyoruz.  Debriyaj+frenin ardından bırakıyorum freni ve araç asılı kalıyor bir  müddet. Acaba ne kadar müddet? Sol kolumdaki saniyenin yüzde birini  mekanik olarak ölçebilen Seiko Sportura Retrograde saatim ile başlıyorum  hassas ölçüme. Sonuç 2.52 saniye. Görevlinin söylediği 3 saniyenin  birazcık altında. Ardı ardına denemelerin ardından aracı park ediyor ve  içinden zor da olsa iniyorum.
 
 Bir iki gözlemimi de aktarıp sonlandırmak istiyorum.  
 Yalıtım araçta gayet iyi. Motorun homurtusu ise çok hoş ve tahrik  edici. Kendimi Setra S416HDH'nin içinde gibi hissettim bir an. Ama  yüksek devirler dahil motor gürültüsü içeri pek alınmıyor. Yol gürültüsü  de yok denecek kadar az.
 
 Müzik sistemi çok iyi. Klima  başarılı. Koltukların yan yükseltileri çok iyi ve konforlu. İç mekan  yeterli ferahlığı sunuyor. Donanımı ise yazmayacağım çünkü bitmez. Araç  tam dolu paketti.
 
 Özet olarak şunu söylemeliyim ki, şimdiye  kadar onlarca araç kullandım ve test ettim. Ancak beni bu kadar  etkileyen başka bir araç olmadığını söylemek istiyorum. İnanın hala  etkisindeyim. Eski bir C-Max kullanıcısı olarak, HARİKASIN FORD,  HARİKASIN FOCUS diyorum. Yine çok iyi bir iş çıkarmışsın. Ve şunu  düşünüyorum. Önceki testlerim dahil son test ettiğim arabalar da araba  mı be.. Hissiz, özelliksiz sadece konfor yığını. İşte hepsi bu.
                                                                      [/QUOTE]


Çevrimdışı arabasevdasi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Armutun sapı üzümün çöpü, piyasada araba bırakmadınız :rm:

Herkeşler şundan alsında kapatalım defteri :rm:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: FF;286766
Armutun sapı üzümün çöpü, piyasada araba bırakmadınız :rm:
 
Herkeşler şundan alsında kapatalım defteri :rm:

 
Kaptan, bu toz alır içeri, olmaz böyle, kuş sıçar falan kafana, paranla kepaze olursun  :D


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;286792
Kaptan, bu toz alır içeri, olmaz böyle, kuş sıçar falan kafana, paranla kepaze olursun  :D


Marlon bırandasını kapalı tutarık Profum ordinayusum :rm: