škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbom doğru çalışıyormu ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Herkese selam;
Fiat Punto mk2b 1.3 Multijet araca sahibim. Aracım 120bin kmyi devirdi.
Aracım 2500 devirden sonra çok atak oluyor, bana kalırsa turbo 2500-2700  gibi devreye giriyor. Bu değer bana çok yüksek geldi, internetten  yaptığım araştırmada 2000 devir gibi devreye girmesi gerektiği yazıyor.

Elimde fiat grubu araçlar için diagnostic programı mevcut. Motor devri  & boost pressure için araç durağan haldeyken log tuttum. Tablo  aşağıdaki gibi. Turbo basıncı 2000 devirden sonra yükselmeye başlıyor,  ama azmıdır çokmudur bilemiyorum. Ustaların yorumunu rica edeceğim.

Teşekkürler.


Time    Engine Speed    Boost Pressure
sec    rpm    mBar
0    847    1012
0,3    848    1012
0,7    846    1012
1    852    1012
1,4    856    1012
1,7    856    1013
2,1    852    1012
2,4    855    1012
2,7    854    1013
3,1    851    1012
3,4    848    1012
3,8    858    1012
4,1    1012    1011
4,5    1011    1013
4,8    993    1014
5,1    1076    1014
5,5    1117    1015
5,8    1166    1016
6,2    1229    1018
6,5    1294    1020
6,8    1330    1023
7,2    1394    1025
7,5    1435    1030
7,9    1479    1032
8,2    1517    1037
8,5    1540    1041
8,9    1559    1045
9,2    1584    1046
9,6    1603    1050
9,9    1611    1051
10,3    1607    1051
10,6    1618    1053
10,9    1631    1053
11,3    1682    1056
11,6    1749    1061
12    1798    1067
12,3    1822    1070
12,7    1837    1074
13    1848    1077
13,3    1855    1079
13,7    1871    1081
14    1870    1082
14,4    1878    1083
14,7    1895    1085
15,1    1918    1086
15,4    1944    1089
15,7    1951    1092
16,1    2004    1096
16,4    2056    1101
16,8    1920    1095
17,1    1794    1087
17,5    1893    1086
17,8    1980    1092
18,2    2039    1098
18,5    2050    1102
18,8    2059    1106
19,2    2068    1108
19,5    2070    1110
19,8    2072    1110
20,2    2083    1112
20,5    2096    1114
20,9    2093    1114
21,2    2103    1115
21,6    2107    1115
21,9    2114    1117
22,2    2125    1118
22,6    2145    1121
22,9    2153    1124
23,3    2177    1125
23,6    2187    1127
24    2199    1129
24,3    2196    1131
24,6    2209    1131
25    2202    1131
25,3    2206    1132
25,7    2212    1133
26    2219    1134
26,4    2235    1136
26,7    2252    1138
27    2274    1142
27,4    2279    1144
27,7    2310    1147
28,1    2339    1152
28,4    2373    1157
28,8    2393    1162
29,1    2423    1168
29,4    2436    1172
29,8    2458    1175
30,1    2469    1179
30,5    2489    1184
30,8    2525    1190
31,2    2565    1198
31,5    2612    1208
31,8    2663    1219
32,2    2718    1229
32,5    2775    1247
32,9    2836    1259
33,2    2881    1270
33,6    2919    1282
33,9    2953    1290
34,3    2984    1305
34,6    3003    1311
34,9    3022    1316
35,3    3045    1322
35,6    3061    1333
36    3099    1338
36,3    3141    1352
36,6    3171    1360
37    3201    1371
37,3    3247    1389
37,7    3346    1417
38    3439    1443
38,3    3521    1463
38,7    3608    1484
39    3670    1495
39,4    3707    1491
39,7    3631    1464
40,1    3453    1425
40,4    3297    1395
40,8    3136    1356
41,1    3000    1326
41,4    2874    1298
41,8    2770    1272
42,1    2714    1255
42,5    2676    1245
42,8    2630    1234
43,2    2589    1222
43,5    2528    1211
43,8    2464    1198
44,2    2408    1187
44,5    2328    1171
44,8    2255    1158
45,2    2197    1148
45,5    2184    1141
45,9    2156    1136
46,2    2117    1131
46,6    2063    1122
46,9    1935    1109
47,3    1761    1094
47,6    1483    1077
47,9    1211    1064
48,3    945    1050
48,6    833    1039
49    863    1029
49,3    846    1024
49,6    859    1021


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Bana Kalırsa Turbo Değil Tork Egrisinden Dolayı O Ataklıgı Hissediyorsunuz.. Önceden Böyle Bir Sorun Varmıydı ?
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2011, 20:46:11 Gönderen: kaptan52 »


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Hatırlamıyorum :S Birisi dediki turbo sanki geç devreye giriyor. Sonra kıllandım eski halini hatırlayamıyorum maalesef.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Turbo Her Zaman Devrededir.. Zaten Logdanda Görüyorsunuz 850 Devirde Bile 1000 mBar Basınç Veriyor..
O 2000 De Fırlayan Araçların Tork Egrilerinden Dolayı Tork Egrisine Turbonun Etkisi Var Ama Birden Fırlamayı Direk Turboya Bağlayamayız..

Ama Aracın Tork Egrisine Bakılırsa 2000 İle 2500  Devir Arasında Fırlaması Gerekiyor
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2011, 20:46:22 Gönderen: kaptan52 »


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Ben ufak bir yanlışı düzelteyim, turbo aslında hep devrede, çünkü egzoz gazı ile dönüyor. Rölantide emiştedir, sizin atak dediğin anlarda ise peak basıncı yapıyordur. Bence en sağlıklısı bir turbo basınç saati ile durumu gözlemlemek gerekir. Birde yetkili servisten service manual veya benzeri bir kitapçıkta peak ve continous basınçların ne olduğunu öğrenmek gerekir.
Birde logları yürürken tutmanızı öneririm. Durağan halde siz gaza ne akdar basarsanız basın launch control gibi bir zımbırtı yoksa turbo basıncı hep ekside yani emişte kalır.
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı arabasevdasi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
2000 devir gibi ataklığı hissettirmeye başlaması lazım.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Direk turboya bağlamayın derim MAF arızasıda benzer sorun yaratabiliyor :)


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Zaten atmosfer basıncı 1000mbar civarı turbo basıncı içinb boost- absolute pressure yapmamız gerekmezmi? Yani 1400mbar olduğu yerde -1000 yapıp turbo 0.4 bar basıyor dememiz geremezmi? Yoksa 3500 devirde benim turbonun 1.5 bar basması :) hani çok gibi geldi :)

Akışmetreyide söktüm sanki biraz daha canlı gibi geldi araç. Diagnosticde herhangi bir arıza göstermiyor araç, MAFı söktüğümde ise arıza lambası yanmadı ama diagnosticde arıza gözüktü. Parçada arıza varsa nasıl anlarız ?

Birara aracı göstereceğim ama piyasaya güvenmiyorum herkes birşey diyecek önce kendim anlamam lazım şu işi :)


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
MAF ile ilgilide aşağıdaki LOG'u tuttum MAF sensörü bağlıyken aşağıdaki değerleri gördüm. Burada karşılaştırmayı E - F kolonları arasında yapıyorum. Sensör hep 300küsürlerde değer veriyor ama hesaplanan daha düşük değerler. bu durumda araç fakir de çalışıyor gibi. Devir yükseldikçe doğru değeri veriyor gibi.

Aracın durağan durumda olması da buna etken olabilir yarın sabah yol testi yapayım.



Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Tüm filtreler ve yağ değişti.
Aarcın gidişi bile değişti :) Problem bakım zamanıymış turbo ve sensörler sağlam :)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;306045
Tüm filtreler ve yağ değişti.
Aarcın gidişi bile değişti :) Problem bakım zamanıymış turbo ve sensörler sağlam :)


Hadi gözün aydın hayırlı olsun :):ok: herhangi bir sorunda olayı önce basitinden ele almak her zaman daha bir doğrudur aslında :)