škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Doblo 3'ün motor hava hortumunun daha iyi bir konuma alınması hk.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
D3'te motor hava giriş hortumunu daha uygun yere almalıyız bence..Zira baktığınızda motor sıcağını çekiyor olacaktır.Benzer durum 1.2 HTP 64 beygirlik motorlarda da vardı.Daha sonra yeni 1.2 HTP motorlarda beygir gücü 70 oluverdi  Hani motor aynı motor, biraz yazılım, biraz hava akışı değişikliği ile sanırım 70 HP yaptılar.Sonuçta hava giriş hortumunu bildiğiniz üzere ön panjura sabitlemişlerdi.

Demem o dur ki; bu hortumu aracın ön ızgarasına doğru taşısak, ya da daha iyi hava alan yere, sanırım daha iyi bir çekiş elde edebilirmiyiz sizce?

Daha önce deneyen oldu mu? Uygun çapta bir hortum bulabilirsem yapmayı düşünüyorum..

Mesela 1.6 mjet'lerde durum nasıl acaba? Zira bu adamlar yarın öbürgün motoru 95 beygir yaptık deyip bu değişikliği yaparlarsa şaşırmam :D



2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Favorit' in hava borusunu kullanarak tamponun içine doğru uzatabilirsin bence. Denemekte fayda var diye düşünüyorum.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;308981
Favorit' in hava borusunu kullanarak tamponun içine doğru uzatabilirsin bence. Denemekte fayda var diye düşünüyorum.


Denemek istiyorum..Doblonun motor bölümü bayağı geniş ama işte ne de olsa motor sıcaklığından etkileneceğini düşünüyorum.Tabi hortumu uzattığımızda motora giren havanın türbülansı falan ince hesaplamalarda yapılıyordur.Aynı hortumu kıvırıp panjura doğru versek güzel olur tabi ama iyice araştırmak lazım..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Standart bu şekilde plastik hortumların konumu değiştirilerek HP'e yansıyacak o kadar efektif değişimler olmaz, hele bunu fabrikasyon yapmazlar. Adamlar motor hava alsın yeter mantığıyla davranıyor çünkü, öyle olmasa onu öyle motorun içinde bırakmazlar zaten.
Hava almayı verimli yapmak istiyorsan git egzozcuda en az sayıda köşeli olacak şekilde boru büktür (ne kadar düz o kadar iyi), sonra hangi taraf uygunsa farların altından arabanın alt tarafına doğru uzat, arabanın en efektif hava çekeceği yer ön tampon altı ve civarlarıdır.:ok: 1 HP cepte :D