fabia 1,2 ile cumartesi günü istanbuldan yola koyuldum. kar durumunu ve yol şartlarını dikkate aldığımdan öncelikle 50bindeki orj ilk lastiklerini kar lastikleriyle değiştirerek başladım. iyi ki değiştirmişim, sorunsuz geçen bu yolculuğu kar lastiği olmadan tamamlamam imkansızdı diyebilirim. istanbul-düzce-akyazı-mudurnu-bolu-abant-ist güzergahını 1er gece konaklayarak 5 günde tamamladım. dün itibariyle (2şub. perş) de enerji, huzur dolu olarak ve fabiaya daha da bağlanmış bir şekilde geri döndüm.
kar nedeniyle yollar, şehir merkezleri trafikten arınmış halde bomboştu diyebilirim. genelde ıslak, ara ara ince karlı, çok az buzlu ve abant çevresindede kütür kütür karlı yol üstünde 1100km yol yapmışım. asfalt dışında stabilize ve toprak yolda da kullanma fırsatım oldu. otobanda ort100km, e5te 80-90km, bağlantı ara yollarda da 60km ile seyrettim diyebilirim. yolculuğumu öğlen saatlerine getirmeye özen gösterdim.
akyazı-mudurnu arasındaki dağlık alandan geçen, bol virajlı, uçurumlu ve bariyer korumasız 30-40km lik yol ilk sırada yerini aldı. ara ara zincir takmaya çalışan veya cesaret kırıcı virajlı yokuş başlarında 2şerli 3erli araçları gördüm.
bolu dağını kar yağışı altında genelde ince karlı yol üstünde e-5ten akşam saatlerinde inmek ise farklı bir deneyim oldu.
ama inanın tüm zorlukları abant yoluna koyulduğunuzda ve abant çevresinde atılan bir turla ve kar üstünde buz tutmuş abant gölü kenarında yapılan bir sucuk mangalla atmak mümkün :p
aşırı soğuk nedeniyle birkaç sorun yaşadım. cam suyu donmasa da borulardaki su donduğu için silecek suyunu kullanamadım. sanırım aşırı soğuk nedeniyle kilit üstündeki yağların donup katılaşması sebebiyle önce ön sol sonra ön sağ kapı kapanma sorunu yaşattı. ama en önemli ve etkileyici sorun ise sol ön camın kapanma sorunu oldu. cam yuvasından çıktı ve 20km ön cam açık şekilde yol almak zorunda kaldım.
özetle fabia 4kar lastiği ile karlı yollara çok uygun genlerinin olduğunu bana kanıtlamış oldu. çok şükür yolda bırakmadı, kayma, patinaj veya herhangi bir risk yaşatmadı.