@Uğur@k@r,
136L de kullanılan motor çok farklıdır.Motor bloku aynı ama üst kapak farklıdır.Sıkıştırma oranı 10.5 Güç 68 BG Tork 103 yada tam hatırlayanıyorum 106 Nm idi. Ve bu torku 2600 d/dk elde ediyordu
Sıkıştırma oranı 9.7:1
Güç : 68HP
Tork : 106Nm
Tork devri 3000d/d
Kitapçığından hatırladığım veriler bunlar.
@Uğur@k@r,...bir ara elime 92 Favorit geçti.Araç bir tuhaftı.O 89 modelle ilgisi yoktu.Meğer güç 58 BG düşürülmüş Üst kapak yüksekliği düşmüş sıkıştırma oranı 8.5 tork 94 Nm...
Bunlarında sıkıştırması 8.8:1' e düşürüldü. Güç 58,5HP oldu. Torkunu net hatırlamıyorum ancak tork devri gene 3000d/d olması kuvvetle muhtemel.
Aha buldum 135L' nin verilerini:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=43136L' nin seri ve canlı gelmesinin bir sebebi de diferansiyel oranlarıdır. Şanzıman oranları aynı olmasına karşın 1991 öncesi 3,895:1' lik diferansiyel oranı; 1991 sonrası ise düşen torkun da etkisiyle 4,167:1' lik diferansiyel oranı kullanıldı. Canlılık farkı buradan kaynaklanıyor.:wnk:
Felicia' da ise HB veya SW olmasına göre diferansiyel oranları kullanıldı:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=43:wnk: