škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Demek ki Onlar da Dertliler

Ziyaretçi · 6 · 2142

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Renault Kangoo Van Classic 1.5 dCi sahibiyiz. Yanımızda  çalışan personellerimizin aracı hızlı kullanmasını istemiyoruz. Bunun  için de motor devrinin 2000 d/d'yi aşmaması için neler yapmamız gerekir.  
 
 Sayın Orhan Ömer,

Aracınızın motor gücü ve güncel km'sini belirtmemişsiniz. Yanınızda  çalışanların hangi yol ortamlarında araç kullandığını ve ne kadar mesafe  kat ettiği gibi bilgiler de yok. Renault Kangoo'da görev yapan 1.5 dCi  motorun turbo dizel olması nedeniyle motor gücü ve turbo basıncının  oluşumu ise 1800 d/d'den başlayıp tam güç oluşumu da 2000 d/d'yi bulur.  Siz motor devrini kısıtlayarak öncelikle motorun turbo basıncı olmadan  kullanılmasını istiyorsunuz. Bu durumda vites büyütmek ve ilerlemekte  birçok yol şartında mümkün olmayacaktır. Özellikle yokuşlarda kalkış  veya hızlanmalarda araç çok zor durumda olur. Ayrıca mazotlu yani dizel  motorların çok düşük devirlerde kullanılması ise kısa sürelerde  kurumlanma yani karbon birikimine neden olurken bunun sonucunda da çok  kısa sürede hem motor içi, supaplar, supap yolları, yanma odası gibi  parçalar kurumla tıkanarak sorunlara neden olurlar. Dizel motorların  arada bir en azından yüksek devirlere çıkarılıp oluşan egzoz ısısından  kurumlarının temizlenmesi gerekiyor. Ayrıca aracı kullanan kişiye ek  olarak, yolcu veya yük olması halinde yokuşlarda kalkış yapması ve  ilerlemesi de zordur. Sonuç olarak bu işlem yapılabilir. Ancak motorun  kurumlanması, devirsiz kullanımda zorlanma sonucunda güç eksikliğinden  debriyajın da zarar görmesi ve hararet sorunlarının ortaya çıkmasını göz  önüne alıp vazgeçmenizi öneririm. Diğer tarafta çalışanların aracı  disiplinli olarak kullanmaları konusunda onları daha fazla bilgilendirebilirsiniz.


Alıntı : http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2012/05/21/renault-kangoo


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Kamyonlardaki gibi takometre takilabilir.Belli periyotlarda kontrol yapılıp personel uyarılabilir.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Araç takip sistemleri var, kesin ortalama hız gibi veriler sağlıyordur.


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sipartacus;361701
Araç takip sistemleri var, kesin ortalama hız gibi veriler sağlıyordur.


Araç takip sistemleriyle çok fazla bilgiye ulaşılabilir ; nerede saat kaçta kaç bin devirle kaç km hızla gittiği ne kadar yakıtı kaldığı....


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Çözüm kolay, böyle sistem uygula, hala düzelmiyorsa gönder gitsin..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Turbo hortumuna bir delik bitti gitti :D hah şimdi bassında göreyim :D