Hepimizin bildiği gibi chip tuning denilen olay aracın motorunun çalışmasını sağlayan değerler üzerinde oynanmasıdır.
Bu değerler ECU denilen halk arasında beyin dediğimiz elektronik devre üzerinde olan eprom yada rom da saklıdır.
rom varsa, ecu sökülüp yerine yeni bir rom yada varsa epromu takılır.
eprom olanlar genelde yeniden OBD portu üzerinden programlanır
bazı durumlarda programlanamazlar ve onlarda sökülür universal programlayıcıda hazırlanan modlu dosya ile yeniden yazılırlar.
yine dışarıdan ecu'ya kablo bağlantısı yaparak da modlama yöntemlerinden biridir.
ford grubu bazen özel bir cihazla yapılır
yine hondaların bazı modelleri de öyledir. ve maliyeti çok fazladır. 1500-1700 lira civarında.
türkiyede ve dünyada bir çok yazılımcı firma yada şahıslar var.
herkesin tarzı farklıdır. sonuçta bu işi hiç bilmeyen birisi dahi sadece yakıtı artırarak bile güç alır. ancak elbetde bu chip tuning değildir.
bazıları var avans artırı bazıları yakıt bazıları turbo...
sonuçta olması gereken bütün bu değerleri orantılı olarak artırılıp ortaya en iyi sonucu çıkarmaktır.
bir çok kişi...bu işin emeksiz zahmetsiz ve risksiz olduğunu düşünür
bu iş zahmetsiz emeksiz ve risksiz olmaz.
risk özellikle turbolu araçlarda vardır. ancak dikkat edilirse hiç bir sıkıntı olmaz. araç km'si fazladır turbo eskidir yorgundur...ve bu turboya artışı fazla yaparsanız turbo patlayabilir.
bu yüzden kopya yazılımların hangi araca ne şartlar altında yapıldığını bilmediğiniz için bence kopya yazılım alarak büyük riske giriyorsunuz.
işte kopyanın maliyeti ucuz ama riski büyük tarafı budur.
diğer taraftan etik değildir emek harcanmadan kopyalanmış illegaldir...haramdır ...bu işin bir de ahireti var.
esas olan her araç kendi yazılımı üzerinde modlanmalı.
türkiyede custom remap eden sayılı kişiler var. diğer taraftan yurtdışından gelen hazır yazılım dediğimiz yazılımlar var
yabancı yazılımlar pahalıdır çünkü maliyeti fazladır. bu yüzden yüksek rakamlar isteniyor. burada işlemi yapan kişi yada firma aracın dosyasını okur ve dışarı mail atar 1 saat sonra dosya gelir ve onu yükler. siz ben beğenmedim az oldu şurası eksik oldu vs gibi şartlar istekler dile getiremezsiniz....münkün değil...çünkü zamanında ben de yabancı firmalar ile çalıştım...o yüzden nedir ne değildir çok iyi biliyorum.
yerli yazılım değimiz yada türkiyede hazırlanan yazılımlar ise...yine yukarıda izah ettiğim şekilde farklılık gösterebilir.
burada esas olan kriterler bence şunlar olmalı
- aracı kontrol ediyorlarmı herhangi bir arıza duman atma anormal ses yada çalışma vs varmı ?
- size bizzat soruyorlar mı ? ne istiyorsunuz şikayetiniz nedir beklentiniz nedir ?
- yazılım atıldıktan sonra her türlü destek veriyorlar mı ?
- orj yazılımı istediğiniz anda size veriyorlar mı ?
- işlem esnasında olası sorunları üzerine alıyorlar mı ?
- işlem sonrası test edip aracı çalışır durumda veriyorlar mı ?
chip tuning sonrası...bir arıza bir sorun çıkar mı ? aslında çıkmaz...sadece turboya dikkat etmek lazım onun dışında asla bir sorun çıkmaz
işlem sonrası buji bozuldu enjektör bozuldu baskı balata bitti korna çalmıyor vs.vs. sorunlar olmaz
yine işlem sonrası sorun çıktı , çıktı...çıkmadı bir daha çıkmaz...
chip tuning keyiflidir...
yaptıran bir daha vazgeçmiyor...
kime ve kaça yaptırırsanız yaptırın ama yukarıda yazdıklarıma dikkat edin...
istesem türkiye de bu işi yapan bir çok kişinin neyi nasıl yaptığını belgeleri ile ortaya koyarım....ancak herkes ekmeği peşinde...rekabet var...tercih hakkı var. herkes özgürdür...Allah akıl fikir vermiş...araştırın sorun soruşturun sizin işinize neresi geliyorsa orada yaptırın...
kandırılmayan iki tatlı söze...iki süslü söze...iki teknik söze inanmayın...
hele "argemiz var" adı altında çok dolaplar dönüyor...aman dikkat edin...