škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet ??

MAkif · 27 · 16051

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bahsi geçen termostat, lpg yi devreye alan, araca ait termostat değil sanırım??
Yani LPG kiti dahilinde olan değil mi?
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;331642
Bahsi geçen termostat, lpg yi devreye alan, araca ait termostat değil sanırım??
Yani LPG kiti dahilinde olan değil mi?


lpg kiti ile alakalı değil sanırım. aracın orjinalinde olandan bahsediyoruz.



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: MAkif;331636
Elektrikçiye termostatı taktırdığımda 87-92 demişti. Sıcaklar bastırmadan ilk fırsatta "sıkıntı olmaz" diyen ustalardan başka birine gösterip gerekirse müşiri değiştireyim en iyisi. Elimizden geleni yapalımda gerisi kısmet artık.
Bir ara forumda okumuştum "müşir de, termostat da değiştirseniz skodaların kronik sorunudur. boş yere uğraşmayın" diyordu ve hararet göstergesinin yanılmasından bahsediyordu. Gösterge yanılma ihtimali var mı peki?
Ha bir de şu var ki; bir seferinde 88°C' lik termostat taktırmıştım araç hiç ısınmıyordu. Açması gereken değerde açmıyordu. Tabii termostat da fan müşiri de zamanla özelliklerini yitirip olması gereken değer aralıklarında çalışmıyor. Eğer uzun süre değişmediyse bunlar, bu tarz bir sıkıntı da olabilir. Yenilerken de kaliteli olanlarıyla değiştirmenizi tavsiye ederim.


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Üzerinden çıkan (sanırım orjinali)


Benim taktırdığım (vw içinmiş dedim ama sanırım favoritlerde de kullanılıyormuş)



Çevrimdışı teknoart

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
1,3 karbıratörlü felicia sahibiyim kesinlikle
termostatı 88°C; fan müşiri de 92-87°C kullanmayın ben kullandım ve aracım çok kez hararet yaptı,

Neden 88 derece termostat kullanmayın çünkü çok sınır bir rakamdır soğutma sisteminizdeki en ufak bir hatada motorunuzun harereti 100 dereceyi bulabiliyor, zaten 88 derecelik termostat açılana kadar motor sıcaklınığınız 90 ı çoktan geçmiş oluyor,

Neden 92-87 fan müşürü kullanmayın çünkü fan müşürü radyatörün çıkış kısmında yani motora yakın kısmında sıcak su radyatörden geçiyor fan müşürüne gelene kadar soğuyor su zaten fanınız çalışmıyor, çalışsada 87 derece olan radyatör suyu zaten sıcak olan motoru ne kadar soğutabilir, soğutmuyor zaten motor 100 derecelelere yaklaşıyor.

Ben kendi aracımda gördüğüm şeyler bunlar, benim aracımda devir daimde ve su eksiltme gibi bir sorun yok,

Felicia yada favorit 1.3 motoru olan arkadaşlar 80 yada bulabilirlerse 84 derece termostattan yukarısını takmayın, fan müşürü de en fazla 82-68 olmalı, benim aracımda bu şekilde kullanıyorum ve sorunum kalmadı önceden çok sorun çıkartıyordu.


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Sizlerden bir ricada bulunmak istiyorum. 1.6 mpi felicia için termostat, hararet müşiri ve fan müşiri konusunda tavsiyeniz nedir? Marka, derece gibi.. Kusura bakmayın, biraz kafam karıştı da.



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: teknoart;336675
1,3 karbıratörlü felicia sahibiyim kesinlikle
termostatı 88°C; fan müşiri de 92-87°C kullanmayın ben kullandım ve aracım çok kez hararet yaptı...
Benim Favorit' te yaz-kış bular takılı, ne hararet yapıyor ne de başka bir sıkıntı.
Alıntı yapılan: teknoart;336675
Neden 88 derece termostat kullanmayın çünkü çok sınır bir rakamdır soğutma sisteminizdeki en ufak bir hatada motorunuzun harereti 100 dereceyi bulabiliyor, zaten 88 derecelik termostat açılana kadar motor sıcaklınığınız 90 ı çoktan geçmiş oluyor...

Bir ara bulamadığım için 70°C' lik termostat takmıştım. Termostat takılı kalmıştı ve düşük dereceli olmasına falan bakmadan anında kırmızıya yaslanmıştı hararet göstergesi. Yani bu çözüm değil.:wnk:
Alıntı yapılan: teknoart;336675
Neden 92-87 fan müşürü kullanmayın çünkü fan müşürü radyatörün çıkış kısmında yani motora yakın kısmında sıcak su radyatörden geçiyor fan müşürüne gelene kadar soğuyor su zaten fanınız çalışmıyor, çalışsada 87 derece olan radyatör suyu zaten sıcak olan motoru ne kadar soğutabilir, soğutmuyor zaten motor 100 derecelelere yaklaşıyor...
Açık yolda giderken önden gelen hava radyatörden geçen suyu soğutur; su fan müşirinin oradan geçerken sıcaklığı fan müşirini çalıştıracak değerde veya fazla ise fan müşiri çalışır. Daha düşşük bir değerde ise fanı çalıştırmanın bir mantığı yok ki.

Alıntı yapılan: teknoart;336675
Felicia yada favorit 1.3 motoru olan arkadaşlar 80 yada bulabilirlerse 84 derece termostattan yukarısını takmayın, fan müşürü de en fazla 82-68 olmalı, benim aracımda bu şekilde kullanıyorum ve sorunum kalmadı önceden çok sorun çıkartıyordu.
Kaldı ki, motor yağları 88°C ilâ 94°C arasında azamî verimlidirler.


Çevrimdışı MAkif

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Bu konu açılalı beri yani yaklaşık iki aydır her aracı kullandığımda düzenli takip ettim ve düşüncelerim şu şekilde. Yaz sıcakları tam bastırmadı ama aracımın seyir halindeyken şehir içinde ve uzun yolda (50 yada 120 süratte) sıcak havalar da dahil, ibresi 90 derecede duruyor. Uzun kırmızı ışık beklemelerinde ibre 106-108 derece civarına kadar çıkıyor ve soğutucu vantilatör çalıştıktan sonra 101-102 derece civarına düşüyor. Harekete geçtikten sonra da yavaş yavaş 90 dereceye düşüyor. Bununla ilgili felicia kullanım kılavuzunda hararet ile ilgili bölümün fotoğrafını çektim sizle paylaşmak için ama net çıkmamış ve size kılavuzda yazanları aynen yazıyorum.

"1-Hararet Göstergesi
Normal

İbre normal çalışmada 70 - 110 derece arasında olmalıdır.
Fazla zorlanmış motorda ve dış ısının yüksek olmasında ibre kırmızı bölümün sınırına kadar gelebilir fakat kırmızı ikaz bölgesinde olmamalıdır. İbre bu kırmızı ikaz bölgesine gelecek olursa hararet yükselmiştir. Derhal durun ve kalorifer ve soğutucu vantilatörü sonuna kadar açın....."

Kılavuzdaki bu açıklamaya göre benim hararet değerlerimin uygun olduğunu düşünüyorum. Sizlerinde kılavuzda yazan bilgileri merak edeceğinizi düşündüm. Yine kılavuzu fotoğraflayıp yüklemeye çalışacam. Kılavuzdan sormak istedikleriniz olursa da yardımcı olmaya çalışırım.



Çevrimdışı fcinser

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
değişmeyen kalmadı hep hararet yapıyor  aracı  satacagım sonunda 99 model


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fcinser;377553
değişmeyen kalmadı hep hararet yapıyor  aracı  satacagım sonunda 99 model
Silindir kapak contası değişti mi? Eğer değiştiyse ve kapakta da taşlamak için yeterli pay kalmamışsa ve buna rağmen yine de taşlandıysa, hararetin yüksek seyretmesi normal.:wnk:


Çevrimdışı fcinser

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
radyatör değişti termostat müşür devir daim hepsi değişti
  ama daha 10 km  gidemeden hararet 110   u geçiyor  bıktım artık  çözüm bulamıyor ustalar ne yapmalıyım nereye gitmeliyim


Çevrimdışı fcinser

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
kapagı taşlatmadık yeni kapak aldım amakayışı takamıyorum  kayış sisteminin bir resmi yokmu