škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda 93 lx sabah çalışırken

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı eqaxll

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, aracımı yeni aldım...ancak bazı sorunlarım var
öncelikle yaptıklarımı anlatayım yanlışım varsa düzeltin.
sabah kontağı açtıktan sonra birkez gaza basıp yavaşşça ayağımı çekiyorum. marşa bastığımda gıy gıy gıy ses geliyor bu işlemi en az 3 defa yapınca enson hafif gaz vererek aracı çalıştırıyorum.
araba çalıştıktan sonra çok hızlı çalışıyor devir saati bazen 1500-2000 devir gösteriyor.çalıştıktan bir süre sonra 800 falan oluyor.
bu ilk çalışma sorununun kaynağı ne olabilir.
buji buji kabloları platin,marş motoru diyorlar ? bu arada gaz ayarı ayrı rölanti ayarı bişey mi gaz ayarı denilen şey hava gaz karışımını mı ayarlıyo ?
birde araç 1.2.3. viteste gaz verince bir metal sesi cırıltı sesi geliyor 5. viteste pek sesi duymuyorum ama özellikle 1ve 2 de devri yükselirken cırıltı ses bariz var.
düşünceleri olanlar yorumlarsa sevinirim ustalar malum değiştirmeye başladımı arızayı bulana kadar değişmedik yer ellenmedik parça kalmıyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hoşgeldiniz.
Alıntı yapılan: eqaxll;413304
Merhabalar, aracımı yeni aldım...ancak bazı sorunlarım var
öncelikle yaptıklarımı anlatayım yanlışım varsa düzeltin.
sabah kontağı açtıktan sonra birkez gaza basıp yavaşşça ayağımı çekiyorum. marşa bastığımda gıy gıy gıy ses geliyor bu işlemi en az 3 defa yapınca enson hafif gaz vererek aracı çalıştırıyorum.
araba çalıştıktan sonra çok hızlı çalışıyor devir saati bazen 1500-2000 devir gösteriyor.çalıştıktan bir süre sonra 800 falan oluyor.
bu ilk çalışma sorununun kaynağı ne olabilir.
buji buji kabloları platin,marş motoru diyorlar ?
Soğuk motor çalıştırma tarzınız olması gerektiği gibi ancak karmaşık olan Pierburg karbüratörün jike sistemi ve diğer bazı aparatları eskidiği için marş basmamazlık edip gaz vermek gerekebiliyor. Bana kalırsa jiklesini falan sakın kurcalatmayın. Standart karbüratör temizliği ve gerekli aparatların yenilenmesi sorunu çözebilir.
Bu arada çalıştıktan sonra 1500-2000d/d' de çalışması bir sorun değildir. Jikle devrede olduğu için motor yüksek devirde çalışacaktır. Bırakın 10-15 saniye kadar öyle çalışsın. Ardından gaza hızlıca basıp çekin ayağınızı. Bu sefer devir 1000-1200d/d civarına düşecektir. Motor biraz daha ısındığında ise olması gereken 800(+/-50)d/d' ye düşecektir.
Alıntı yapılan: eqaxll;413304
bu arada gaz ayarı ayrı rölanti ayarı bişey mi gaz ayarı denilen şey hava gaz karışımını mı ayarlıyo ?
Gaz ayarı dedikleri motora sevk edilecek yakıt miktarını ayarlamak demektir. Fazla açıksa motor boğulur, fazla tüketir, ...vs. Az açıksa çekiş düşük olur, tüketim yüksek olur, vuruntular olabilir, ...vs. Rölanti ayarı da rölantide kaç d/d çevirmesi isteniyorsa onun ayarlanmasıdır.
Alıntı yapılan: eqaxll;413304
birde araç 1.2.3. viteste gaz verince bir metal sesi cırıltı sesi geliyor 5. viteste pek sesi duymuyorum ama özellikle 1ve 2 de devri yükselirken cırıltı ses bariz var.
düşünceleri olanlar yorumlarsa sevinirim ustalar malum değiştirmeye başladımı arızayı bulana kadar değişmedik yer ellenmedik parça kalmıyor.
Egsoz manifoldunun çevresinde metal bir koruma parçası vardır. Soğukta motor çalıştırıldığında, hava boruları vasıtasıyla egsoz manifoldu çevresinden sıcak hava çekerek ısınmanın çabuk olması sağlanmaya çalışılmış ancak çok da elzem bir parça değildir. Çürümüş, kendini bırakmıştır ve bir yerlere değerek zırıltıyı o yapıyordur. Bana sorarsanız atın gitsin.

Kazasız belasız İnşaallah.


Çevrimdışı eqaxll

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim çok isabetli bilgiler verdiniz ,size de kazasız belasız hayırlı günler