škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

100.000km'yi devirdik.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı anarche

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 365
    • Profili Görüntüle
Tabi 11.000km'si bana ait.
 
Kadranda 100.000km yazısını görünce hemen kenara çekip bu anın resmini çektim. Araba ile işim bittiğinde arabanın etrafında dönerken (vay be 100.000km olmuş diyerekten) bir önceki gece ya da gündüz sol arka tarafıma birinin sürttüğünü ve haliyle kaçtığını anladım demek ki bizim 100.000km hediyemiz buymuş dedim kendi kendime.
 
TUVTURK'ten benim arabanın celp kağıdı gelmiş acil koduyla çağırıyorlar, ilk randevuya İstanbul trafiği engel oldu geç kaldım. İkinci randevumuzda ise (yol yordam bilmemek çok kötü bir şey) saf gibi ortalıkta dolanırken ismim okununca sıra bana geldiğini anladım. Bu arada orada ki "abi tüpün son kullanma tarihine baktın mı? İlk yardım çantan tamam mı?" diye ortalarda dolaşan hayır sever bir arkadaşımıza Fabia'mı övüyordum. Arabayı kapıya yanaştırdım;
 
- İlkyardım çantanız tamam mı?
+ Evet bagajımda ve tam.
- Tüpünüz nerede?
+ Sürücü koltuğunun altında, yüzüme baktı içimden hehe ne sandım bunu forumdan öğrendim hemen uyguladım, öğreten abimize saygılar
 
Ön kaputu açtı, kapakları kontrol etti, sızıntı yok; şasi numarası okunuyor, anahtarı aldı ve çıkış kapısının oraya gitmemi ve orada beklememi söyledi.
 
Hava kapalı hafif bir soğuk var, sinyali yanlış çalışan daha doğrusu frene basınca sol sinyali çalışan, sinyal verince sol freni lambası yanan (değişik bir tesisat bağlatmış) bir araba sahibi ile muayeneyi yapan arkadaşın tartışması izledim biraz. Çıkış kapısı kalabalık millet karnesini bekleyen ilkokul talebesi gibi, karnesi hepten pekiyi olan gülücükler saçıp arabasına binip basıp gidiyor.
 
Acaba benim araba ne yaptı (zeki ama çalışmıyor), geçti mi? kaldı mı? Zaten ön camın yolcu kısmında çatlak var acaba sorun olur mu? Kafamı çevirdim Fabia'm göz kırpmış geliyor. Nası gözkırpar? Teslim ederken kısalarım yanıyordu şimdi tek far yanıyor. Far ayarlarını kontrol ederken açlışmayan fara iki tane vurdu ama nafile patlamış ampul. Kapıya gelip ismimi okudu sizin oğlan sınıfta kaldı 1 ay sonra tekrar gelin yoksa tastiknamesini vericez dediler, hocam biz takdir bekliyorduk dedim cevap vermedi bana. Ezberci muayene sistemi bunun tek sebebi bence. Eve döndüm oturdum bilgisayarın başına 1 ay sonraya randevu bakıyorum, sonra farkettim ki aynı günün öğlen saatleri için hala boş yerler var. Atladım arabaya 2 tane H7 kısa far alıp kendim değiştirdim (ampul nasıl değiştirilir muhakak öğrenin 2001 fabianın sol farının hemen önünde akü var ve değişirmesi biraz sıkıntılı), saatinde önce orada oldum ama beni içeri almadılar sokağa park ettim, koşarak sıra numaramı aldım. Ben Ziraat Bankasında 5 saat, askerlik muayene sırasında 3 gün beklemiş adamım buna rağmen beni 1 saat beklettiler meğer saatinden önce gitsende saatini bekliyorsun. Arabayı farklı bir görevliye teslim ettim elimde ki kağıda baktı, arabayı alıp en sona götürdü, farlara baktı ve pekiyi olmasa da (uzun-kısa far ayarı bozuk, ön camda çatlak) sınıfı geçip eve geldik.
 
Bu arada kilometre saatinin orada "SERVICE" yazısı belirmeye başlayınca önce forumu okudum, saat ayar düğmesi sağa tıklı haldeyken abarayı çalıştırıp denedim yok silinmedi, bismillah diyip tekrar denedim yok yine yazı duruyor o zaman şu varyasyon ile tekrar denedim yok yine silinmedi. Demek ki gerçekten bakıma ihtiyacı var.
 
MOBIL-I 10-40w yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi ve işçiliğe 200TL verdim. Direksiyon hidroliğine baktırdım fabrika konulan hidrolik hala duruyormuş ve bozulma yokmuş. Rot, balans yerinde (istanbulun çukurlarına rağmen), ön takım saat gibi yürürü iyimiş (zaten yürüyor hiç koştuğunu görmedik dedim ustam güldü). Sinyaller tamam, suyu tamam, benzin tamam (ama dipte) eve geldim.
 
Forumda bir konu vardı orta havalandırma kanatları kırık olanalara müjde! o konuyu okudum aşağıya indim kibar kibar orta havalandırma kanalını sökmeye çalıştım, Çekoslavak kibarlıktan anlamadı sinirlendim ya herro ya merro bi asıldım (çıkması 130TL) çıktı. Kanadı tamir ettim yerine taktım, arka sol kapımın kilit buton muhafazası kaybolmuş ve kilit butonu içeri kaçmıştı, kapıyı söktüm ve çıkmacıdan aldığım parçayı taktım şıkır şıkır oldu. Mahalleli balkona çıkmış beni izliyor coştukça coştum. Bagajın ışıklandırması hoşuma gitmiyordu aynı lambadan karşı tarafada hat çekip taktım çok güzel oldu bagajım ışıl ışıl.
 
Ayaklara ışıklandırma ve arka tarafa ışık koyma konusu var artık onları yapınca anlatırım. Bir de şu konumuz var tabii ama cevap gelmedi http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=22629
 
Kilometremiz 101010 oldu ama resmini çekemedim. Resim çekince park halindeki arabaya sürtüp kaçıyorlar çünkü.
 
Bu arada tamir konularını eşime anlattım, takdir bekliyordum ilgilenmedi bile. Yeni lamba taktım dedim, kanadı tamir ettim dedim "tamam" dedi.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
service göstergesini sıfırlamak için  ayar düğmesini kontak kapalıyken basılı halde tutup kontağı açınca bir on saniye daha basılı tutmak gerekir sağa sola çevirmeden.benimde muayenem 1. ayda bakalım bizede sürpriz çıkaracakmı. Gerçi şuan bi sıkıntı yok ama...


Çevrimdışı anarche

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 365
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;410234
service göstergesini sıfırlamak için ayar düğmesini kontak kapalıyken basılı halde tutup kontağı açınca bir on saniye daha basılı tutmak gerekir sağa sola çevirmeden.benimde muayenem 1. ayda bakalım bizede sürpriz çıkaracakmı. Gerçi şuan bi sıkıntı yok ama...

10.000km ya da 1 yıl sonra bu dediğinizi tekrar denerim.