Aynı motora sahip Octavia A5 var bende. Bu motorlar VW grubunun birçok aracında kullanmış olduğu en dayanıklı motorlardandır.
Bir arkadaşın Audi sinde de aynı motor vardı ve bildiğimiz eski kırsal motorin ile kullanırdı. Araç sadece duman atardı biraz, onun harici satana kadar yaklaşık 300 bin km yapmıştı ve sadece bir iki kez keyfe keder enjektorlerini ve torbosunu temizletmekten öte bir sorun çıkarmamıştı.
Aracın kaporta ve iç temizliğinde bir sorun yoksa çekinmeden alıp kullanabileceğiniz bir araçtır.
Alacağınız aracın tamponu sonuçta plastik bir parçadır ve değişip değişmemesinin bir ehemmiyeti yoktur.
Aslında biz Türklerin bu değişmiş ve boyalı takıntısı çok garip. Aracına önem veren birisi arabaya vuruk çizik şekilde binmeyeceğinden doğal olarak boyatması kaçınılmaz. Esas olan aracın kaza sonucu ne tür darbe alıp şasesinde bir deformasyon olup olmadığıdır.
Ana kafes ve taşıyıcı bölümler hasar almadıkça, kapı, kaput, bagaj ön çamurluk, tampon vs. gibi araca giydirilmiş ve civata ile tuturulmuş parçaların değişmesinde hiç bir sakınca yok . Yeter ki iyi bir işçilik ve orijinal parça ile yapılsın. Sonuçta bu parçalar aynı kırılan bir cam gibi aracın değişebilen parçalarıdır.
Ancak arka çamurluk, şase, tavan değişmiş ise o araç sorun çıkarabilir ve iyi bir ekspertiz çalışması sonucu incelenip iyi işçilik varsa alınabilir.
Kısacası aracın tamponu değişmiş ise bir sorun yok ; onun yerine yırtılıp ta macun vs. ile onarılmış bir tampon olsaydı zamanla çatlamalar oluşurdu. Adam turboyu da yenilemiş ise demek ki aracıyla ilgileniyormuş. Yoksa öten ve kirli bir turbo ile de satılığa çıkarır ve alıcının ne zaman sorun yaşayacağı bilinmezdi.