škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Elektrikli için büyük babayiğit için küçük adım

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
MÜSİAD Başkanı Olpak’ın gündeme getirdiği, Derindere Motorlu Araçlar’ın hayata geçirdiği elektrikli araç projesi nihayet gün yüzüne çıktı. Tüm yazılımı DMA tarafından geliştirilen Toyota Corolla temelli araç, tek şarjla 280 km gidebiliyor



Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı Nail Olpak’ın “Bir üyemiz yerli oto çalışması yapıyor” açıklamasıyla gündeme gelen, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da test ettiği belirtilen elektrikli araç, dün bir toplantıyla tanıtıldı. Derindere Motorlu Araçlar (DMA) kurucu ortağı Özkan Derindere, aranan babayiğitin kendisi olmadığını, ancak ileride özgün bir araç üretmeyi arzuladıklarını söyledi.
İlk etapta 100 elektrikli araç üreten ve bunları 120 bin TL fiyatla satışa sunan DMA, elektrik motoru gibi bazı parçaları ithal ederken, kritik elektronik beyin üniteleri ve buna ait yazılımları kendi bünyesinde geliştirmiş. Tip Onay Belgesi’ne sahip araçlar, DMA tarafından elektrikli hale getirilirken, tek şarj ile 280 km gidebiliyor.
220 voltluk şehir cereyanında yaklaşık 8 saatte tam şarj edilebilen aracın aküleri, istenirse 2.5 saatte hızlı şarjla da doldurabilecek.
2006 yılından bu yana çalışma yaptıklarını, ilk etapta benzinli Toyota Corolla’yı elektrikli hale getirdiklerini söyleyen DMA kurucu ortağı Özkan Derindere, “Tamamen kendi kaynaklarımızı kullandık, kimseden destek almadık” dedi.

‘Yazılımı bize ait’
Elektrikli araçların geleceğine inanarak bu işe girdiklerini vurgulayan Derindere, “Kısa vadede binek ve hafif ticari araçları yüzde 100 elektrikli hale getirip pazara sunmayı hedefliyoruz. Orta vadede başka modellerin ve arazi araçlarının elektrikli hale getirilmesine yoğunlaşacağız. Uzun vadedeyse hedefimiz DMA markalı özel tasarımlı araçlar üretip, önemli bir oyuncu olmak” diye konuştu. Elektrik motoru ve bazı aksamları dışarıdan ithal ettiklerini, ancak yazılımların tamamen kendilerine ait olduğunu belirten Derindere, şöyle devam etti:
“Otomobilin en önemli parçası olan beyin ünitelerini biz geliştirdik. Parça aldığımız firmalarla ön anlaşmalar imzaladık. İleride adetlere bağlı olarak, bunları Türkiye’de üretmek istiyoruz. İhracat olanaklarına da bakacağız.”

‘Fason üretici olmayız’
Geliştirdikleri aracı, bir fuar sırasında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da test ettiğini söyleyen Derindere, talep edilmesi halinde Başbakanlık için bir araç teslim edebileceklerini kaydetti.
Ortak arayışında olmadıklarını, ancak projenin verimliliği ve gelişimine katkısı olacak bir teklif gelirse bunu değerlendirebileceklerini ifade eden Derindere, “Henüz bu projeyi Toyota ile paylaşmadık. Bazı büyük markalardan da, kendileri adına üretim için bize başvurdu. Fason değil, kendi modelini üreten olmak istiyoruz. Henüz aranan babayiğit değiliz. İleride neden olmasın?” dedi. Yıllık 1200 adet kapasiteleri olduğunu söyleyen Derindere, “Satamasak da işin devamını getireceğiz” ifadesini kullandı.

Yolda 500 bin km test
Derindere’nin çocukluk arkadaşı olan ve DMA’nın yazılımların geliştirilmesinden de sorumlu ortağı Önder Yol ise, üretilen ilk araçlar, gerçek yol koşullarında 500 bin km’nin zerinde test edildiğini söyledi. Yol, “Araçlar, 40 kWs Lityum bazlı bataryalar ve 84 kW maksimum güç üretebilen elektrik motoruyla donatıldı” dedi. Yol, yazılım sayesinde aracın, bataryanın yüzde 90 kapasitesini kullanabildiğini, kendisinin tek şarjla 370 km yol yapmayı başardığını da söyledi. Araçta, Turkcell ile birlikte geliştirilen ve şarj durumundan menzile kadar pek çok bilgiyi akıllı telefonlardan izleme olanağı sağlayan sistem de kullanılmış.
Derindere Filo Kiralama CEO’su Aytekinhan Yıldırıcı da, ilk üretilen elektrikli otomobilleri kendilerinin aldığını, aylık 900 euro’luk fiyatla kiralanacağını belirtti. Yıldırıcı “Pazarlama çalışmalarımız sürüyor. Portföyümüzde bulunan ve çevreci filoları teşvik edilen küresel firmalardan talep alıyoruz” dedi.
 

 

Yeni Corolla haziranda başlıyor

Toyota Türkiye A.Ş. CEO’su Orhan Özer, yeni Corolla modelinin üretimini 150 milyon euro yatırımla 2013’ün ikinci yarısından itibaren yeni Corolla üretimine başlayacaklarını söyledi.
İşkur Sakarya İl Müdürlüğü ile 870 kişilik yeni eleman alımı konusunda işbirliği yaptıklarını, yeni alımlardan sonra çalışan sayısını 3 bine çıkaracaklarını kaydeden Özer, “Corolla üretiminin başlamasıyla bu yılı tam kapasiteye yakın bir üretimle tamamlayacağız. 2014’ten itibaren tam kapasite üretime geçerek daha fazla model üretebilen, üretimini arttırmış, önemli sayıda istihdam sağlayan ve daha geniş pazarlara ihracat yapabilen bir şirket durumuna gelmeyi hedefliyoruz” dedi. Özer, yeni model için 150 milyon euro yatırım yapılacağını tekrarlarken, “Kapasite kullanımı ve üretim hacmiyle yükselen ihracat geliri sayesinde Türkiye’nin ihracat hedefine olumlu katkıda bulunacağız” ifadesini kullandı.


http://ekonomi.milliyet.com.tr/elektrikli-icin-buyuk-babayigit-icin-kucuk-adim/ekonomi/ekonomidetay/06.02.2013/1665135/default.htm
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı vospar34

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 199
    • Profili Görüntüle
    • http://vospar.com/
İyi iş becermişler topraam.Ama şarj olayı sıkıntı bence petrollerde değişimli doldurulabilir aküler olması lazım.:D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Bunu nasıl satabilecekler acaba? Tamam girişim güzel! ama sonuç kötü..

Arabayı Toyota'dan, aküleri Amerika'dan hani bundaki yerli üretim ?

120.000 TL çok mantıklı mı hiç düşündüler mi? En azından satıyoruz dememeliydiler..

Kaldı ki bu aracı toplasan 60.000'e mal etmişlerdir.Mevcut otomobil markaları gibi %100-200 kâr etmeye çalışmakta ne oluyor!

Kim alır çok merak ediyorum..Zaten aracın menzili'de kötü..Şarj süresi uzun vs.vs...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Fluence elektrikli modelinden ne fazlası var (fiyat dışında), yerli demeyin sakın :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozghcttpli;420926
Fluence elektrikli modelinden ne fazlası var (fiyat dışında), yerli demeyin sakın :)


Heh! o  daha mantıklı... Fiyatı nedir fluence 'nin?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: mygokhan;420927
Heh! o  daha mantıklı... Fiyatı nedir fluence 'nin?


fiyat olarak verilen bilgi şurada yer almakta:
http://www.renaultelektrikliaraclar.com/page.aspx?id=2082

bu araçlarda temelde akünün belli aralıklarla değişiyor olması ve bununda sabit bir fiyatının olması bu miktarında aylık 83 euro olması ayrı bir mevzu. Bir ara merak edip bakmıştım...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Herşeyden önce devlet vergiyi tam toplamalı ki, akaryakıt belimizi bükmesin..
Her vatandaş üzerine düşeni yapmalı vergisini tam ödemeli, ödemeyenleri şikayet etmeli..
Bu fiyatlara türkiyede kim araç alır, bu kadar parayı verebilen kimsenin de yakıt düşüneceğini zannetmiyorum..


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: Akif Hoca;420973
Herşeyden önce devlet vergiyi tam toplamalı ki, akaryakıt belimizi bükmesin..
Her vatandaş üzerine düşeni yapmalı vergisini tam ödemeli, ödemeyenleri şikayet etmeli..
Bu fiyatlara türkiyede kim araç alır, bu kadar parayı verebilen kimsenin de yakıt düşüneceğini zannetmiyorum..


bir dolmuş ya da taksi sahibinin hatta kuyumcunun bile benden az vergi verdiği memleketteyiz, daha çok kazananları saymıyorum bile...


Çevrimdışı Dark_ottoman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
    • http://www.yesilisikbilisim.com
Bence bu elektirikli araçlar gereksiz onun yerine hidrojen kullanılmalı.Temiz enerji deniliyor ama pilleri ne olacak ? Yada tüketim açısından pil kirası