škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Favorit Jiklesinde Sorun Yaşayanlara

Ziyaretçi · 10 · 42053

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bu sıkıntı:

Arkadaşlar,

Benim 1993 model Favorit 135LX otomobilim var. Sabahları çalıştırmada problemim var. Sorunu birçok ayrı yere yazdığım için hazır bir metni var. Önce sorunu yazayım.

Motor soğukken, özellikle de soğuk kış günlerinde düzgün çalışmıyor. İlk marşa bastığımda araç normal olarak 10-15 saniye çalışıyor; daha sonra ise rölantisi düşerek "potlama" tabir edilen şekilde çalışıyor. Yaklaşık 1-2 dakika bu şekilde çalışıyor ve sanki bir nokta veya bir an varmış gibi bu süre sonunda jikle sistemi de devrede olarak düzgün çalışmaya devam ediyor. Bu potlayarak çalışma sürecinde rölanti aşırı derecede düşük seyrediyor ve motorun stop etmemesi için gaz verdiğimde gazı yemiyor ve normal rölanti seviyesine ancak gaz pedalına yarım olarak bastığımda geliyor.
Jikle sistemi dahil, ateşlemeyi sağlayan elektronik aksamlar, bujiler, filtreler komple gözden geçirildi, emin olmadıklarımız değiştirildi ama sorun soğuk havalarda halen devam ediyor. Sıcak havalarda, yani yaz günlerinde bu problemi kesinlikle yaşamıyorum.
Soğuk havalarda da örneğin otomobilimi sabah çalıştırıp bir yere gidip motoru stop ettiğimde, öğlen tekrar çalıştırmak istediğimde yine bu sorun olmuyor ama otomobil sabahtan (09:00-18:00 arası) akşama kadar park halinde kaldığında bu sorunu tekrar yaşıyorum.

Bu da bulduğum çözüm:

Birçoğunuz biliyorsunuzdur sabahları özellikle de soğuk havalarda benim Favorit' in jikle düzeneği doğru düzgün çalışmadığı için bir-iki dakika epey bir zoruk çekiyordum. İşte bu sorunu çözmüş bulunmaktayım Allah ' ın izniyle. Şimdi olay şundan ibaret:
Soğukta jikle kelebeği tam olarak kapandığında, karbüratörün içine hava alacak şekilde çok az bir açıklık kalması gerekiyor. İşte benim jiklede bu açıklık kalmıyor, tam olarak kapanıyordu. Motor zengin karışımla çalışmaya başlıyor ama yeterli hava gelmeyince de motor boğulup potlama tabir edilen o işi yapıyor ve bir-iki dakika neredeyse yarım gazda arabayı çalıştırmak durumunda kalıyordum. Bu bir-iki dakikanın sonunda hafiften ısınan jikle o açıklığı kendisi yapıyor ve normale dönüyordu. Yani yüksek rölanti devri tabir edilen devirde çalışıyordu. Servislerde bulunan Favorit karbüratörünün fabrika ayarlarının yer aldığı bölümü Ankara' daki bir Skoda yetkili servisinden edinmiştim. Aldık elimize faksları ve hem okuyup hem de ayarını yaptık. Yalnız çizimlerde gösterilen enteresan bir ayarlama zımbırtısı (adı nedir tam bilmiyorum) vardı o anlatılan açıklığı sağlamak için. Bizde ondan olmadığı için biraz göz kararı yaptık. Bu nedenle de tam olmadı ayarı. Buna rağmen artık sabahları çalışması jiklenin kapanması falan eskisine nazaran çok çok daha iyi oldu. Bir ekleme daha yapayım. Radyatörden gelen, motor bloğunun alt tarafından geçip, jikle tertibatına, kalorifere ve motor bloğuna su taşıyan metal bir boru var. Eksantrik zincirini değiştirirken bu boru yerinden çıkartılırken kırıldı. Yenisini taktık. Sanırım jiklenin açılıp kapanmasının iyileşmesinin de bununla yakın ilgisi var. Çünkü borunun içi kireç, pas, ...vb. şeylerle tıkanmış ve jikle tertibatına giden kısım da daha dar olduğu için jikle zembereği yeteri kadar ısınamadığı için jikle geç kapanıyordu. Artık hararet göstergesinin başladığı yere gelir gelmez hemen kapanıyor ve normal rölanti devrine dönüyor.
Bir kere daha aman diyeyim ki Favorit karbüratörünü, özellikle de jikle tertibatını anlamayan, bilmeyen kimselere elletmeyin. Ben mecbur kaldığım için karbüratörü başka bir yerde temizletmiştim ve bildiğini zanneden usta (!), hiç alakası olmadığı halde jikleyi de sökmüştü ve o günden sonra jikle hiç doğru çalışmadı. İnşaallah sizin de başınıza böyle birşey gelmez. Gelirse de aklınızın bir köşesinde olsun.
Kazasız ve arızasız sürüşler herkese.

Hatta sorunu Onno Usta' ya bile sormuştum:

http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=211


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
yazdıklarını okumadım çok uzun bir ara gel ayar yapalım yapıcağımız işlem yazdıkları okumaktan daha çabuk olur.:):):)
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
ugur abi zaten belli aralıklarla ugruyordu o yüzden gittiginde hallolur. :kiki:
2006 GOLF PLUS


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: s.alkan;3698
yazdıklarını okumadım çok uzun bir ara gel ayar yapalım yapıcağımız işlem yazdıkları okumaktan daha çabuk olur.:):):)
"Jikle değişmeli, ayar tutmuyor" dedin sen bana. Ayarlasak olur mu ki harbiden?:confused:
Ben o sıkıntıyı jikle kelebeğinin ayarıyla çözmüştüm. Gittiğim hemen herkes jikle zembereği ile ayarlamaya çalıştı ama jikle kelebeği tam kapanıp da içeriye hiç hava girmesine izin vermeyince o potlama dediğim sıkıntı oluyordu. Yani motor çok fazla zengin karışım nedeniyle boğuluyordu.;)


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
yaz ayına göre ayar çekeriz
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------



Çevrimdışı aslan471972

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
selam bendede favorit jikle sorunu var arabaya alalı birkaç gün oldu ama sabahları zor çalışıyordu ve bir tamirciye sorunu anlattım oda otomotik jiklenin çalışmadıgını ve onu sküp ayarlıyacagını söyledi keçke söktürmeseydim he sabah tamirciye gidip yeni ayar yaptırıyorum ama nafile jikle devreye girmiyor ve rolanti ayarıda bazen düzgün bazen düşük çalışıyor bazende yolda giderken gazda tekleme yapıp gaz yimiyor bu sorunu nasıl halledecem bilemiyorum YARDIM EDEBİLİRMİSİNİZ.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
1- Jikle kelebeğinin ayarının tam olması gerekiyor.
2- Hava filtresinin borusunun üzerindeki termostatlar hep arızalrı o nedenle karışım çok zengin oluyor. O termostatı iptal edip hep soğuk hava çekecek şekilde bırakırsanız jiklede daha rahat çalışır.



Çevrimdışı yigidoglan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Eksantrik zincirini değiştirirken bu boru yerinden çıkartılırken kırıldı. Yenisini taktık. Sanırım jiklenin açılıp kapanmasının iyileşmesinin de bununla yakın ilgisi var. Çünkü borunun içi kireç, pas, ...vb. şeylerle tıkanmış ve jikle tertibatına giden kısım da daha dar olduğu için jikle zembereği yeteri kadar ısınamadığı için jikle geç kapanıyordu. Artık hararet göstergesinin başladığı yere gelir gelmez hemen kapanıyor ve normal rölanti devrine dönüyor. bu cümle çok güzel .Benim favonun karbüratör üst kısmı opel vectra 1.8 yada 1.6 olamsı lazım onunla değiştirdim şimdi çok iyi fakat üstadın dediği gibi o boruyu temizlemeklazım herhalde süreyi kısaltmak için