škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

A6 kasa çok yönlü test sonucu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1414
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Geniş kapsamlı yapılan test yorum ve sonuçları

• Model hakkında bilgi : İlk olarak üretimine 1996 yılında başlanan octavianın platformu golf ile ortaktır. Golften farklı olarak hb yerine lb olarak üretilmektedir. Ülkemiz insanının otomobil tercihleri doğrultusunda çok talep görmesi gereken bir otomobil olması gerekirken, marka imajı ve fiyat politikası aracı yakalaması gereken başarıdan uzak tutmaktadır. 2013 model octavia azaltılmış ağırlığı ve hava sürtünme katsayısı ile düşük tüketim vaad etmektedir. Tıpkı kuzenleri gibi bu aracın bir çok kombinasyonu tam bağımsız arka süspansiyonlarını kaybetmiştir.

• Motor ve donanım gamı :

Benzinli turbo 1.2 TSI 105 HP, 6 ileri manuel, donanım olarak: Ambition

Benzinli turbo 1.4 TSI 140 HP, 6 ileri manuel, donanım olarak: Ambition ve Elegance

Dizel Turbo 1.6 TDI CR 105 HP,6 ileri manuel ve DSG, donanım olarak: Ambition ve Elegance

• Dış tasarım : Araca ilk baktığınızda heybetinin arttığını hemen anlayabiliyorsunuz. Elagance modelindeki siyah zeminli bixenon farlar ve kaput üstündeki bombe sportifliği, kocaman ve parlak havalandırma ızgaraları ise heybeti arttırıyor. Ön tarafta beğenmediğim tek nokta sis farının dışındaki plastik kısım. Yandan ve arkadan gerçekten sade ve kusursuz duruyor araç. VAG grubunun (Premium hariç) en güzel sedanı desek haksızlık etmiş olmayız. Arka stoplar led ve bir önceki nesil AUDİ A6 yı andırıyor.

•İç tasarım : Octinin içine bindiğinizde çift renk iç tasarım sizi karşılıyor. Bej ve siyahın birbirine çok yakıştığını bu araçta bir kez daha anlıyoruz. Aracın iç mekanı sadelik ve kullanılışlılık üzerine kurulu. Abartıya kaçılmamış piano black kaplama kalite hissini arttırmış. Ama ne yalan söyleyeyim dört kollu direksiyon tasarımı ve hız sbtleme tuşunun direksiyon üzerinde olmamasını yadırgadım ve beğenmedim.
Ön taraftaki ferahlık ve görüş açıları çok iyi. Yukarıda yazdığımdan başka bir eksiklik göze çarpmıyor. Birde ekranın daha büyük olamasını beklemek dışında.
Ön koltuğu kendime göre ayarladığım da, arka koltuk diz mesafesi bir harika. Bu sınıfta en başarılı model sanırım. Passat ile yarışacak arka ferahlığa sahip. Önden çekişli araçların hala neden şaft tüneli gibi ortamı sıkıştıran bir yapı var anlamış değilim.
Bagaj ise harika. 568 lt olması ve bagaj kapağının arka cam ile birlikte açılması ise kullanılışlığı artırtırğı gibi yüklemeyi de kolaylaştırıyor.


• Motor-şanzıman, performans :

Güç : 105 bg- 3000-4000 d/d

Torq :250 NM / 1500-2750 d/d

0-100 10,9 sn, max hız 194 km/s

Araç sürüş esnasında ne hantal ne de çok atik. Ortalama bir performansı var. Motor güç devrinin biraz aşağı çekilmesi ve torq bandının biraz daha yukarı çekilmesi aman aman bir performans artışı sağlamamış. Günlük kullanımda fark edilecek bir durum değil. DSG nin hızlı değişimleri aracın performansını törpülemiyor.

• Sürüş dinamikleri : Test aracındaki 205"55"16 ebatlarındaki lastikler ve aracın süspansiyon sistemi dinamiklikten çok konfora yönelik. Hızlı girilen virajlarda önden kayma problemini esp nin sessiz dokunuşları ile yolunuzdan sapmadan hallediyorsunuz. Octavia alınacaksa 225"45"17 ebatlardaki lastiklerle beraber alınmasını şiddetle tavsiye ederim. Nedenine gelince hem 16" jantlar aracın hem heybetine yakışmıyor hemde yol tutuş ve direksiyon tepkilerinin artması için gerekli. Tabi bu durumun bedeli ortalama tüketimin yaklaşık 0,3-0,5 lt artması olacaktır.

• Konfor : Aracın iddalı olduğu kısım zaten konfor. Yumuşacık direksiyon, rahat koltuklar, geniş ve ferah iç hacim, iyi izalasyon konforlu bir yolculuk yapacağınızın habercisi. Platform kardeşleri leon ve golf daha dinamik yapıya sahip. Böyle bir sıralama yapacak olursak.
Dinamik karakter: Leon, Golf, Octavia
Konforlu sürüş: Octavia, golf, leon.
Son olarak arka süspansiyonun tam bağımsız olmadığını, bozuk yolda arkada oturan yolcuların, garip bir ses duyması ve eskisine nazaran daha çok titremesi olarak algılayacaktır.

• Katalog tüketim verileri- Test tüketim verileri:

Ortalama : 3,9 lt, Şehir içi :4,6 lt, Şehir dışı : 3,5 lt

Yukarıdaki fabrika verileri çok iddaalı. Günümüz kalabalık şehir trafiklerinde şehir içi değere yakalamak imkansız. Araçtaki stop&start bile çok yardımcı olamayacaktır bu değere. Şehir dışı sakin sürüşlerde sabırlı iseniz 3,5-4 lt arasında tüketimi yakalamak zor değil.
Gün içindeki iki test sürüşünde de çok agresif olmayan tarzda kullandığım araçta 6,8 ve 6 lt değerlerini gördüm. Ort hız 39 km/s ve 45 km/s hızlar ile.
Fikir vermesi açısından şöyle bir ek bilgi vereyim : İlk test sürüşü yaptığım güzergahta rapid dizel aracı aynı şekilde test ettim ve ortalama tüketim 6,1 lt olarak gerçekleşti. Abisinden 0,7 lt daha az. Ama katalogda octavia şehir içinde rapide göre 1 lt daha az tüketim gösteriyor.

• Güvenlik : Bütün donanımlarda güvenlik ekipmanları standart. Zafiyet yok diyebiliriz.

• Fiyat ve eder yorumu : Test aracının fiyatı : 64.500 TL
Zengin donanım, dizel ve otm araçlar artık çok pahalı. Octavia da bu fiyatıyla yine pahalı araçlar listesi ne giriyor. 3-5 bin TL daha düşük fiyata satılmalıydı diye düşünüyorum.

• Niçin alınır Niçin alınmaz:

Neden alırım : Zengin donanım, Geniş ve ferahlık, konfor.
Neden almam : Yüksek fiyat, 2. el de değer kaybı.

• Rakiplerinden üstün ve zayıf tarafları :

Rakipleri : Jetta, focus sedan, astra sedan, Civic sedan, Fluence, corolla

Üstün yanları : En konforlusu, en geniş ve ferah olanı, en iyi f/p oranı

Eksik yanları : 1.2 motorun donanim ve dsg seceneginin olmamasi. 1.4 motorda da olmayan dsg. İkici el kaygısı, marka imajı


Çevrimdışı drscapula

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 900
    • Profili Görüntüle
    • http://www.birkerede.com

Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Öncelikle testiniz için teşekkürler,
Bencede
Parasını sonuna kadar hakediyor(f/p)
1.2 için elegance
1.4 tsı için dsg gelirse bu araba çok daha fazla satar diye düşünüyorum
-
Otomobil dünyamdaki testte duydum Octavia combi 1.6 dizel 5. Nesil haldex opsiyonuyla  gelecek ve bu kombin pazarda iş yapabilir çünkü vergi maduru olmadan gelecek Buda satış da bir hareketlenme gösterir tabi şunuda unutmamak lazım ülkemizde combi arabalar toplam satışta %1-2 gibi bir yer kaplıyor.


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle