škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yetkili servis mi, özel servis mi ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
izmir renk oto.
30 bin bakımı
450 bin tl.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle






bu iki polen filtresi arasındaki farkı bakalım kimler bulabilecek ?
her iki filtre de benim octaviadan çıkmıştır. biri, ilk sıfır olarak aldığımda aracın üzerinde gelen filtre, diğeri ilk bakımda takılan filtre.
ve ben bu filtreleri görünce ciddi bir aldatılmışlık hissine kapıldım neden acaba ?
bakalım bir sonraki filtre nasıl olacak ?
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2012, 19:20:59 Gönderen: archaeologist »
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
fitreleri fazla önemsemedikleri veya önemli birşey olmadığı için ağırlıklı yan sanayi takıyorlar. bu birazda müşteri isteği tabiki fiyatı duyan daha ucuzu yok mu diyor.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;402130
fitreleri fazla önemsemedikleri veya önemli birşey olmadığı için ağırlıklı yan sanayi takıyorlar. bu birazda müşteri isteği tabiki fiyatı duyan daha ucuzu yok mu diyor.


bana bir şey sorulmadı ki. ayrıca garantisi devam eden bir araca nasıl olur da dandik bir parça takarlar ? ben istesem bile yapmamaları lazım. sizin istediğiniz parçayı takarsak araç garantiden çıkar demeleri gerekir. hem ozaman servise gitmenin manası ne ki ? benim tahminim bunlar dandik parça takıp iyi parça parası alıyorlar.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;402163
bana bir şey sorulmadı ki. ayrıca garantisi devam eden bir araca nasıl olur da dandik bir parça takarlar ? ben istesem bile yapmamaları lazım. sizin istediğiniz parçayı takarsak araç garantiden çıkar demeleri gerekir. hem ozaman servise gitmenin manası ne ki ? benim tahminim bunlar dandik parça takıp iyi parça parası alıyorlar.


:+1:doğru söze ne denir.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Şahkan'da Serkan Usta soruyor ne takalım diye, ürünler bunlar fiyatlar bunlar diyor. Seçme ve görme şansım var, karbonlu (kömür taneli) olan en pahalı polen filtresini taktırıyorum her seferinde.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: atilla;391432
Son cümlede tehdit var, mecbur yazacağız birşeyler :)
Aslında bu soruya cevap vermek için kitap yazmak lazım, ama mümknü olduğunca kısa kesmeye çalışacağım...
 
Ben, meslek lisesi motor bölümü okudum, sonra da makina müh... Lisedeyken okulda atölyemiz vardı, servis gibi çalışırdık, ayrıca o dönemlerde bir ara tamirci çıraklığı yaptım topkapı'da... Üni.bitirdikten sonra bir ara yetkili serviste yöneticilik te yaptım. Uzun süre otomotiv sektörünün içinde yer aldım. Servislerle ilgili başka tür çalışmalalrım da oldu ama onların detayını burada yazmayayım. Kalite-Çevre-İş güvenliği dentçisiyim aynı zamanda. Bu vesile ile çeşitli markaların yetkili servislerinde bol bol denetim yaptım. Çok uzun süredir de araç sahibiyim...
 
Şimdi hayat hikayemi niye yazdım? Şunun için: konunun her yerinde yer aldım bugüne kadar...
 
Şimdi diyeceksiniz ki, madem hem yetkili servisleri, hem de özel servis/tamirhaneleri bu kadar iyi biliyorsun, söyle bakalım sen arabanı nereye götürüyorsun???
 
Cevap : Hiçbirine ! Özel makina ekipman gerekmiyorsa (lift veya özel cihazlar gibi) tüm tamir/bakımlarını kendim yapıyorum. Motor,mekanik, elektrik, kaporta, boya, şu bu...
Tabii konuyla ilgili 7 yıl okul ve yıllarca sektör deneyimim olduğu için, birçok işi kendim yapabiliyorum, bilmediklerimi de araştırıp öğreniyorum...
 
Peki, neden bu noktaya geldim?
 
Aracımı (Corolla) 2003'te sıfır aldım. Hem işlerin yoğunluğundan hem de yetkili servis iyidir mantığıyla yaklaşık 80000km.'ye kadar aracımı yetkili servise götürdüm. Servise güvendiğim için hiçbirşeyi de takip etmedim.
 
Ta ki 80000 bakımına kadar. Bakımı yapılan arabamı o gün servisten aldım, çıktım eve doğru gidiyorum, araçta bir tuhaflık, gaza basıyorsun gitmiyor, stop ediyor falan filan... Döndüm servise tekrar gittim, durumu anlattım, baktılar ettiler, kem küm dediler, kızdım. Arbayı alıp oradan çıktım ve sanayideki bir ustamın (kendisi yetkili servisten ayrılıp kendi dükkanını açmış birisi) dükkanına gittim. Birlikte bayağı bir dağıttık arabayı, inceledik... Sonuçta şunları gördüm:
-Kullanılan yağ, benim istediğim yağ değildi,
-Bazı filtreler değişmemişti, mesela polen filtresi simsiyahtı.
-Bujilerin değişmesi gerekiyordu (faturada değiştiği yazıyordu) Söktüm baktım, kapkara...
.... neyse fazla uzatmayayım, yani araca "uzaktan" baktıklarını gördüm. gidip bütün parçalarını tekrar aldım, kendim tekrar bakımını yaptım, araba kendine geldi... Servistekiler "daha dün bakımdan çıktı, ne yapacaksın bu parçaları?" diye sordular hatta, cevap vermedim...
 
O gün bu gündür, aracımın motorcusu da, elektrikçisi de benim, mutluyum, huzuruyum :) Arabam da yaklaşık 101000km. oldu, tıkır tıkır...
 
Şimdi gelelim, servislerin durumuna... Yazacaklarım tamamen benim yalşaık 28 yıldır sektörde yaşadığım, gördüğüm, gözlemlediğim olaylardan çıkardığım sonuçlardır ve şahsi görüşlerimdir.
 
Eskiden, yetkili servislerde, sektörün iyileri/ustaları çalışırdı. Arabanın sesini dinleyince derdini söylerlerdi size. Fakat şirketlerin daha çok büyüme ve daha çok para kazamna hırsı nedeniyle, bu ustalar düşük maaşlarla çalışmak durumunda kaldılar. Yavaş yavaş bunlar ayrılıp kendi işyerlerini açtılar. Böylece günümüzde yetkili servis çalışanlarının profili değişmeye başladı. Artık serviste, genç tecrübesiz teknisyenler çalışıyor, çok cüzi ücretlerle. Bu genç arkadaşlara bazı temel eğitimleri veriyorlar ama öğretilen şeylerin özeti, herhangi bir parçayı en kısa sürede nasıl değiştireceği... Dolayısıyla yetkili serviler günümüzde hızlı çalışmak ve daha fazla araç alabilmek için (yani daha çok kazanabilmek için) tecrübe, kafa yorma, deneme gerektirecek işlere sıcak bakmıyorlar. Yani yetkili servisler artık tamir değil, sadece parça değişimi yapan merkezler haline geldi.
 
Özetlemek gerekirse, aracınızın rutin bakımı ve parça değişimi yapılmasını istiyorsanız, yetkili servisler işinizi görür. Ama tecrübe gerektiren bir probleminiz varsa, yetkili servisler size çözüm üretemezler, komple parçayı değiştirmek, hem kolaydır, hem çözüm garantidir (çoğu zaman) hem de daha iyi para kazandırır... öyle ya, arabanızın problemini anlamak ve çözmek için 3-5 gün harcarlarsa, nereden para kazanacaklar???
 
Tecrübe gerektiren bir probleminiz varsa, yetkili servisler pek işinizi görmeyecektir. Bu durumda, arabanızın ruhunu bilen bir "usta" bulmanız gerekmektedir.
 
Sonuç olarak, aracınız için "en iyi usta" sizsiniz! Bu işlere biraz meraklıysanız ve biraz da beceriniz varsa, birçok işi kendiniz görebilirsiniz. Bilmediğinizi öğrenmek için ise internet gibi sınırsız bir kaynak var günümüzde.
 
Yok, ben anlamam uğraşamam diyorsanız, o zaman vay halinize... Eğer anlamıyorsanız, nereye giderseniz gidin, tabiri caizse öttürürler... Dünya bu hale geldi maalesef...
 
Yetkili mi özel mi, o önemli değil ama, "yetkili" den ziyade "yetkin" bir servis/usta edinmeye
çalışın...
Yazdıklarınıza tamamıyla katılıyorum,benim şuanda kullandığım Dobloyuda sıfır 2005 de almıştım,garantili olduğu halde hep bakımlarını dışarda yaptırdım.Şuan 195 000 km de hiçte beni üzecek ağır bir masrafı olmadı, Octavyayıda garanti kapsamında olduğu halde özel servise götürmeyi düşünüyorum.1 ay sonra alalı 1 yıl olacak,kilometre sanırım o tarihlerde 10 000 km olur.Servise kalırsa bir yıl olunca kilometre ne olursa olsun servise götürmek gerekiyormuş,yani öpülmek için gitmeliymişiz.Oysa ilk bakım 15 000 km.Yoksa garanti dışı kalırmış...


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1406
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
2005 yılında dobloyo sıfır aldım,ilk bakımı 10 000 km deydi,dışarıda sadece yağ değişimi yaptım,bu işlemi dışarda yaptın diye aracı garanti dışında bıraktılar,iyikide bırakmışlar,hiçde garantilik bir durumla karşılaşmadım.Hep özel servise götürdüm halen devam ediyorum.Şuan 195 000 kmde çok şükür beni hiç üzmedi,tabii bunda bilinçli ve bakımlarının zamanında yapaılmasıda çok önemli.Ben aracı servise götürmeden önce ne yapılması,hangi parçaların değişmesi gerektiğini yazıyor,yedek parçaları orjınal olarak alıyor,ustanın yanında görerek taktırıyorum.Ustaya ne dersin Doblonun değişim zamanı geldi,kilometre 200 000  ne dayandı dediğimde sakın böyle bir hata yapayım deme ,bu bakıma bu araç 500 000 km yi çok rahat yapar,yazık o kadar para vermene  diye bana herseferinde engel oluyor.Octavyayıda aynı şekilde dışarda özel servisete bakımlarını yaptırmaya karar verdim.Alman teknolojisiyle yapılan bu araçlar kolay kolay ağır masraf çıkarmazlar diye düşünüyorum


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
klimanın yeterince soğutmadığını düşünerek servise 3 ay olmsına rağmen filtreyi değiştireyim dedim. sanayideki parçacıdan octavia için klima filtresi aldım (15 TL) ama alır almaz bir pişmanlık çöktü üstüme. zaten doğru dürüst de takamadım. parçanın her yerinden bir ucuzluk, kalitesiszlik akıyordu. Eve gelir gelmez parçayı söktüm. evdeki 2 hava filtresini bir güzel vakumladım. birini arac taktım, diğerini sabunlu suyla bir güzel yıkadım ve kurumaya aldım. çok da güzel oldu gibi.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı ytas11

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 380
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;443457
klimanın yeterince soğutmadığını düşünerek servise 3 ay olmsına rağmen filtreyi değiştireyim dedim. sanayideki parçacıdan octavia için klima filtresi aldım (15 TL) ama alır almaz bir pişmanlık çöktü üstüme. zaten doğru dürüst de takamadım. parçanın her yerinden bir ucuzluk, kalitesiszlik akıyordu. Eve gelir gelmez parçayı söktüm. evdeki 2 hava filtresini bir güzel vakumladım. birini arac taktım, diğerini sabunlu suyla bir güzel yıkadım ve kurumaya aldım. çok da güzel oldu gibi.


Hava filtresini basinçli hava ile temizlenmesi hakkında şöyle bir şey duymuştum. Hava filtresinden geçemeyecek taneleri filtre ye hava tuttugumuzda gecmesine neden oluyormusuz. Gözenekler büyüyorlarmış. Güya. ..



Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
KENDİN YAPABİLDİĞİN KADAR BAKIMINI YAP ama özel ekipman lazımsa elbette servise veya tamirhaneye gitmek gerek. hava filtresi 15-20 tl 4-5 binde bir kendimiz çıkartıp şöyle bir temizleyip yerine takmamız çok faydalı ancak zamanından önce bile olsa değişmesi gerekirse bu bir zarar değil kar olacaktır. özellikle dizel araçların en hayati bakımı hava filtresi ve yağ ile yağ filtresinin değişimleridir. 15 tl lik bir filtrenin maliyetini 2-3 bin km de çıkartırsınız emin olun.