arkadaşım selamlar. bu hesap kaba taslak bir sayı. her aracın fiziksel yapısına ağırlık dağılımına göre değişiklik gösteriyor. bu oran üst sınıf spor arabalarda tam tersine dönebilmekte.
verdiğin karşılaştıma pekde karşılaştırma olmamış
birincisi biri çift disk biri tek alan disk. birinin yük dağılımı çok iyi diğerininki daha tok bir yapıda. bu da frenleme sırasında yuk merkezinin değişmesine neden oluyor, bunu en az oranda hissettirende yapışırcasına yola tutunuyor. bende de suzuki swift vardı hemen hemen aynı kasalar oyüzden yaşadığın sıkıntıları aç çok biliyorum.
tadilat işine gelecek olursak disk değişimi kolay olmayacaktır. didk uzadığı için kaliperle arasındaki güvenli mesafe azalacağından kaliperin de değişmesi gerekir. ee busefer de ön tarafın tutuşunu arttırsan frenleme sırasındaki tutuş esnasında yük dağılımının çoğu öne geleceğinden aracın dengesini bozacaksın. bu daha tehlikeli olacaktır. arkalara disk yapmak istesen, iyi bir usta, benzer kasalarda kullanılan ebatlardaki arka disk kaliper seti ve porya ya ihtiyacın olacak. bu da astarı yüzünden pahalıya gelecektir.
en temizi bu tarz fantezilere girişmeden kampanalarınızı iyice kurumdan ve tozdan arındırın. kaliteli kampana balataları kullanın. kaliteli bir fren hidroliği ile iç sıvısını değiştirebilirsiniz. yalnız bu işlemi yapan kişinin çok temiz işçilik yapması lazım, hava kabarcığı kalmamalı.
çok konuştum biliyorum ama umarım az da olsa işinize yarayabilir;)