škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Geri vites ile 1. vites karışıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sundance

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Merhaba;

Yeni suberbim de hoşuma gitmeyen tek bir nokta var. Geri vites ile 1. vites yanyana ve geri vites bastırarak atılıyor.

Özellikle arabayı aldığım ilk zamanlarda Bebek ve Harbiye'de ciddi diklikteki yokuşlarda bunun sıkıntısını çektim. Arabada hill-hold özelliğinin devreye girmesini beklerken arabanın kayması daha da kötüleştiriyor işi.

Geri vites ve 1. vites geçişlerinde de vites geçişlerinde problem var. Naparsanız yapın aynı vitese geçiyor kısa süreli vites geçişlerinde.

Vites kutusunun tarasımı hatalı olmuş. Ya geri vites 6. vitesin sağında yer almalıydı. Ya geri vitesin geçmesi için renolardaki gibi çekilmesi gereken bir dil olmalıydı. Ya da ekranda arabanın hangi vitese geçtiği gösterilmeliydi.

Saygılar

Tuna


Çevrimdışı rertaret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ilk başlarda benim içinde çok sıkıntı oldu.  Şimdi biraz alıştım. VAG grubu hep böyle mi?



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Geri vitese takmak için kolu dikine bastırmak ve kolu iyice sola yaslamak gerekmiyor mu?
Eğer buna gerek kalmadan 1. vitese atayım derken geri vitese atıyorsanız bir sıkıntı var demektir.


Çevrimdışı ugurdemirel

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 442
    • Profili Görüntüle
1 vites ve geri vites bir birinden çok farklı bence geri vitese geçirmek için bayağı bir alta basmak gerekiyor.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Geri vitese geçtiğinde park sensörünün sinyal sesi geliyor. Bu da fark ettiriyor kendini...


Çevrimdışı bedo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Bu bir alışkanşık işi kabul ediyorum ama konuyu açan arkadaşa katılmıyorum. Daha önce Chevrolet Kalos kullanıyordum ve geri vites için Renault gibi bir mandalı yukarı çekmek gerekiyordu. Geri vites ve 1. vites yan yana idi. Zaten mantıklı olan da budur, yanaşma manevraları yaparken geri vites/1. vites arasında 3-4 geçiş yaptığınız bir durumu göz önünde bulundurun. 6. vites (veya 5. vites) yanındaki geri vites işi ne kadar zorlaştırırdı. Pek çok arabada vites yerleşimi bu düşünülerek geri-1 vites yakın.

Karışması meselesini ise hiç anlamadım. Geri vites yerine yanlışlıkla 1. vitese geçmek pek olası değil bence. Geri viteste olduğunu arabanızda park sensörleri var ise devreye otomatik girmesinden anlayabilirsiniz ayrıca.

Yokuş kalkış sistemi ise belli bir eğimde her zaman devreye giriyor. Devreye girmesini beklemek diye bir şey yok? O zaten devrede oluyor 3 saniye boyunca arabayı sabit tutuyor, siz bu sürede herhangi bir işlem yapmazsanız devreden çıkıyor ve araba kaymaya başlıyor.

Saygılarımla..


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Sundance

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar;

Düz yolda karışmıyor. 45 derece eğimli yokuşta ileri geri yaparken karışıyor. İlk geri de park sensörü devreye giriyor sonra ki ileri gerilerde iki kere araba kayınca artık kırk defa kontrol ediyorum.

1995 senesinden beri araba kullaniyorum. Karışması zor değil diye kesip atılacak gibi değil durum. Şimdiye kadar kullandığım araçlarımın hiçbirinde vites 1 in yanında değildi hiç de vakit kaybetmiyordum manevralarda. Eliniz vitese gidinceye kadar vitesi geçirmek anlık iş. Yokuş destek ise vites geçmediğinde arabanin kaymayacağindan emin olduğum için zora soktu. Yokuş destek olmasa emin olmadığım yerde usul usul çekerim ayağımı frenden.

Suberb vites kutusunda geri vites mandalı olmaliydi ve ekranda vites önerisi gibi vites konumu da gösterilmeliydi.

Saygılar
Tuna


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
İlk kullanımlarda bunu yaşamanız normal. Anladığım kadarıyla arabayı geriden çıkarıp diğer markalarda alılmış olduğunuz serilikte bire atmak istiyorsunuz ve bu arada araba tekrar geriye geçiyor. İlk vag grubu kullandığımda bende biraz sorun yaşamıştım tavsiye olarak en azından arabaya alışasıya kadar vites kolunun yukarda ve boşta olduğuna kanaat getirdiğiniz zaman atın bire. Neticede dünyanın lider otomotiv üreticilerinden çıkan bir araç bu milyarlarca arabası var ve alışan alışıyor sizde alışırsınız. Saygılar


Çevrimdışı rertaret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Yokuş desteğin devreye girip girmediğini ayağınızı frenden biraz kaldırıp tekrar frene basarak anlayabilirsiniz, fren pedalı sertleşip oynamaz duruma geliyor.
Ben geri vites yerine 1. vitese takıyordum ilk başlarda, şimdi yavaş yavaş alıştım ama hala tedirgin oluyorum, refleks haline gelene kadar temkinli olmak lazım, eminim alıştıktan sonra diğer araçlar tuhaf gelecek, biraz sabır.


Çevrimdışı Sundance

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Esariipek;

Evet aynen dediğiniz gibi oluyor. Seri şekilde vites değiştirmek istediğinizde vites en son vitese geçiyor tekrar. Bununla ilgili yabancı internet sitelerinde de bilgi var. Sanırım dik yokuşlarda bu geçiş süresi de etkileniyor.

Alışıcam elbette ama alışana kadar VAG grubunun kullanıcıyı da düşünüp emniyetlendirmesi gerekir bence bunu.

Vites öneri sistemi için zaten vites algılama varsa vitesin konumun ekranda bildirilmesinin zor olacağını düşünmüyorum.

Saygılar

Tuna