škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2004 Fabia Special Aldım..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı atices

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Selam Arkadaşlar...

Geçen hafta salı günü 140 binde , kazasız , değişensiz ve koyu yeşil bir fabia aldım . Sıralı sistem LAVATA lpg var araçta. İlk aracım ve araba konusunda pek bilgim yok.

Tüm bakımlarının ve teknik olarak kontrollerinin yapılmasını istiyorum .
Örneğin (yağ ve filtresi , hava filtresi v.b , triger falan.)

1-Sırayla neleri yaptırmalıyım ve aracı yeni aldığım için ekonomi biraz sarsıldı .
Sizin önereceğiniz bakımlar ne kadar tutar.

2-Aracı güvenerek aldım o sırada motor durumunu usta kontrol etti ve iyi dedi fakat . % kaç kaldı gibi verileri nasıl öğrenebilirim.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

3-Bir de soracağım birşey var, ben aracı aldım geldim yağ değişimi gelmiş ve yağ çubuğunda yağ seviyesi düşük.Bu araçlarda yağ eksilmesi kullanım kılavuzunda 1000 km de 0.5 lt şeklinde belirtilmiş. Bugun ustaya sordum , usta normaldir kullanıma ve devire göre 1000 km 3 litre yakan bile olur dedi. Beni bu konuda biraz daha ayrıntılı şekilde bilgilendirebilir misiniz.Nasıl bir yöntem izlemeliyim.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2013, 17:04:18 Gönderen: atices »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Kazasız belasız İnşaallah.

Sponsorumuz Şahkan Oto ile iletişime geçip bu sorularınızın hepsine cevap bulabilirsiniz.
http://www.sahkanotomotiv.com/


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Yeni aracınız hayırlı olsun. Bu motorlarda bir miktar yağ eksiltme normal kabul edilir.

Ama öyle 3 lt falan değil. Sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş .

Genelde 10000 km de 1 lt eksiltir denir , yani bu makul görülür . Zaten yanlış bilmiyorsam 4 lt civarı yağ alır motor..


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Bazen 2 lt'yi bulabilir. Kendimden biliyorum :D Yüksek devir malesef yağ yakıyor..


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Atakan hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler.Motor durumu expertiz sonrasında belli olur tahminimce. yani almadan önce yapmalıydın bu işi.10 bin bakımın geldiyse yağ,hava,polen değişir skoda markası olsun.eğer daha önceki bakımında yakıt filtresi değişmediyse o da değişir.silecek lastiklerini kontrol ediniz malum kış geldi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun güle güle kullanın.
motorun ömrünün ne kadar kaldığını motor kompresyon testiyle ölçebilirsiniz.  yağ eksiltme 10000km de 1-2 lt arası bir şey. maximum yağ 3.25 lt fazlasını koydurmayın artan kısmı alıp sonradan eksilince eklersiniz.



Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;451579
hayırlı olsun güle güle kullanın.
motorun ömrünün ne kadar kaldığını motor kompresyon testiyle ölçebilirsiniz. yağ eksiltme 10000km de 1-2 lt arası bir şey. maximum yağ 3.25 lt fazlasını koydurmayın artan kısmı alıp sonradan eksilince eklersiniz.
@atices,
Aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız, iyi günlerde kullanın,
Motor kompresyon değerlerini ölçtürmeden motor ömrünü bilmek mümkün değildir. 1.4 lt-16 V sıfır motor için şöyle pratik bir değerden olması gereken kompresyon değerini bulabiliriz. Genel olarak 1.4 16 Valf bu motorların sıkıştırma oranı 10.5 tur. Bu değeri 1.38 ile çarparsak 14.49 ~ 14.5 bar çıkar. Min. değer olarakta bu tip motorlar için 11 bar civarı kabul edilir. Ancak kompresyon düşmesi tek başına silindir-sekman aşınması değildir. Bu değer yağ yakma başlangıç değeridir.Yağ yakmadanda silindirlerde basınç düşmesi olur. Üst kapakta sibop yanması yada sibop kayıtlarının kaçırması, Conta kaçakları yağ yakmadanda silindir basıncını düşürür.Bu durumda malesef diyagnostik test cihazı ile tespitte edilemiyor silindir basınçları 10 bar altına düşmeden test cihazları arıza göstermez. Zaten o değer ve altında motor özellikle rölantide silkelemeli çalışır ve sizi ikaz eder. Bu nedenlerle motorun durumunu öğrenmenin en sağlıklı yöntemi silindirlerin indüksiyon bobin ve bujilerinin sökülerek silindirlerin kompresyon basınçlarının ölçülmesidir. İyi bakılmış 140.000 km bir aracın komresyon değerleri 12-13 bar arasında olmalıdır ve +/- 0.1 farkla dengeli olmalıdır. Sadece bu değerlere bakılmaz aracın içinden tüm camlar kapalı sessiz bir ortamda motor rölantide çalışırken fincan sesleride kontrol edilmelidir.Daha bilinmesi gereken bir çok şey varki, Tanrı 2. el araç alacaklara sabır versin. Ben bu işi doktorun verdiği ilacın prospektüsüne bakıpta orada yazanları okumaya benzetirim.
« Son Düzenleme: 04 Aralık 2013, 09:35:26 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı mszgn

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun hocam arabanız gerçekten memnun kalacağınızı düşünüyorum. bende arabayı alalı 3 ay oldu ve hiçbir sıkıntım yok tabiki bakımları önemli. öncelikle bir yağ ve filtre değişimleri önemli. 140bin araba için eğer servis kartı varsa baskı balatasının ve triger kayışının ne zaman değiştiğine bakın sonradan yoksada arayın aldığınız klişiye sorun(pek güven olmuyor ama) zaten arabaya binmeye bşladıktan sonra gelen seslerden yada arabanın size verdği tepkiden anlayacaksınız bişeylerin olduğunu. kazasız belasız kullanmanız dileğiyle