škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yine gıcırtı yine gıcırtı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.Daha 4 ay önce değiştirdiğim alt takımlardan yine sesler duymaya başladım.Hız yavaşlatıcı kasislere girdiğimde arabada rahatsız edici bir gacırtı-gıcırtı sesi gelmeye başladı.bu seferki sorun ne olabilir, çukurlarda ses falan yok sadece kasislerde gıcırtı sesi var.birde yine 4 ay önce bozulan ve değiştirdiğim termostat yine arızalandı bugün hararet göstergesi 90'da sabitlenmedi.her 4 ayda bir aynı sıkıntılarla mı uğraşcam ben.bu sesler neden geliyor ve bu termostat 4 ay içinde neden tekrar arızalandı anlamadım


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;460322
Merhaba arkadaşlar.Daha 4 ay önce değiştirdiğim alt takımlardan yine sesler duymaya başladım.Hız yavaşlatıcı kasislere girdiğimde arabada rahatsız edici bir gacırtı-gıcırtı sesi gelmeye başladı.bu seferki sorun ne olabilir, çukurlarda ses falan yok sadece kasislerde gıcırtı sesi var.birde yine 4 ay önce bozulan ve değiştirdiğim termostat yine arızalandı bugün hararet göstergesi 90'da sabitlenmedi.her 4 ayda bir aynı sıkıntılarla mı uğraşcam ben.bu sesler neden geliyor ve bu termostat 4 ay içinde neden tekrar arızalandı anlamadım


Gıcırtı soğuk havalardan kaynaklanıyor olabilir.

Termostat arızası, termostatın orijinal olmaması, antifiriz'in uygun olmaması nedeniyle olabilir. Piyasada kullanılan ucuz (yeşil) antifiriz vw grup araçlarda plastik aksama zarar veriyor ( örnek termostat). Antifiriziniz kırmızı değilse değiştirmekte yarar var.


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
termostat yan sanayi takılmıştı muhtemelen ondan arızalandı.Gıcırtının soğuk havalardan dolayı olabileceğini söylemişsiniz.Yalnız bu sesleri son bir kaç gündür duymaya başladım halbuki bundan 1 ay önce daha soğuk havalarda böyle bir sıkıntı yoktu.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;460328
termostat yan sanayi takılmıştı muhtemelen ondan arızalandı.Gıcırtının soğuk havalardan dolayı olabileceğini söylemişsiniz.Yalnız bu sesleri son bir kaç gündür duymaya başladım halbuki bundan 1 ay önce daha soğuk havalarda böyle bir sıkıntı yoktu.


Nedeni büyük ihtimalle yine de soğuktur, değişen parçanın üzerine zamanla biriken yabancı madde ve soğuk birleşince ses yapıyor.
Hareketli parçaları WD40 ya da benzeri ile temizleyip, sıvı gresle yağlarsanız bir süre ses yapmaz.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;460322
Merhaba arkadaşlar.Daha 4 ay önce değiştirdiğim alt takımlardan yine sesler duymaya başladım.Hız yavaşlatıcı kasislere girdiğimde arabada rahatsız edici bir gacırtı-gıcırtı sesi gelmeye başladı.bu seferki sorun ne olabilir, çukurlarda ses falan yok sadece kasislerde gıcırtı sesi var.birde yine 4 ay önce bozulan ve değiştirdiğim termostat yine arızalandı bugün hararet göstergesi 90'da sabitlenmedi.her 4 ayda bir aynı sıkıntılarla mı uğraşcam ben.bu sesler neden geliyor ve bu termostat 4 ay içinde neden tekrar arızalandı anlamadım
@kefren,
Tüm bu sesler aslında lastiklerden (salıncak burçlar-ön amortisör takozları) gelir. Bunların tümü değiştimi Skoda bu lastikler için km den bağımsız 5 yıl ömür veriyor. benim bu lastiklerin bazıları faraş gibi bazıları üstleri yanmış gibi pul pul dökülüyorduki kullandığım hiç bir 2. el araçlarda bu sorunlarla karşılaşmadım.Benim araç 21.000 km deyken 90-120 km arası gezmeye başlayınca 2006 model araçta 2009 Temmuzunda tüm bu lastikler komple değiştirildi ne ses kaldı nede gezme kaldı aradan 4 yıl geçti, üstelik takılanlar TR yan sanayi "üçyıldız" Aslında bu konu tüm Fabia ve Octavia' ların ortak derdi. 2010 da kapıdalardan gacırtılar geldi. Kaplamayı açtırdım iç sacı perçinlemişler. Hepsini söktürdüm o arada 2003 Choice HB' ninde kapı kaplaması açıktı O araçta civata-somundu. Çıldırdım. 2 sacın arasına prespant koydurup perçinledik artık perçin gevşesede ses-titreşim yapmıyor.


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;460332
@kefren,
Tüm bu sesler aslında lastiklerden (salıncak burçlar-ön amortisör takozları) gelir. Bunların tümü değiştimi Skoda bu lastikler için km den bağımsız 5 yıl ömür veriyor. benim bu lastiklerin bazıları faraş gibi bazıları üstleri yanmış gibi pul pul dökülüyorduki kullandığım hiç bir 2. el araçlarda bu sorunlarla karşılaşmadım.Benim araç 21.000 km deyken 90-120 km arası gezmeye başlayınca 2006 model araçta 2009 Temmuzunda tüm bu lastikler komple değiştirildi ne ses kaldı nede gezme kaldı aradan 4 yıl geçti, üstelik takılanlar TR yan sanayi "üçyıldız" Aslında bu konu tüm Fabia ve Octavia' ların ortak derdi. 2010 da kapıdalardan gacırtılar geldi. Kaplamayı açtırdım iç sacı perçinlemişler. Hepsini söktürdüm o arada 2003 Choice HB' ninde kapı kaplaması açıktı O araçta civata-somundu. Çıldırdım. 2 sacın arasına prespant koydurup perçinledik artık perçin gevşesede ses-titreşim yapmıyor.


ilk mesajımda da söylediğim gibi daha 4 ay oldu parçaları değişeli.hani öyle çukurlara kasislere sert giren biride değilimdir.ön amortisör takozları z rotlar ve tabla fişekleri değişti.o zamanlarda sıkıntı yoktu son 2 gündür gacırdamaya tekrar başladı.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;460333
ilk mesajımda da söylediğim gibi daha 4 ay oldu parçaları değişeli.hani öyle çukurlara kasislere sert giren biride değilimdir.ön amortisör takozları z rotlar ve tabla fişekleri değişti.o zamanlarda sıkıntı yoktu son 2 gündür gacırdamaya tekrar başladı.
Ön lastiklere ayakla bastırıp sallayın. Sağ ve soldan üstten sertçe bastırıp yaylandırın. Salıncak gibi sallanıyorsa sesleride duyuyorsanız amortisörlerde sorun var demektir. Bastırınca amortisörler basıldığı yerde kalmalı yaylar sayesinde yavaşça eski konumuna gelmeli.Lifte kaldırıp bakmaktan başkacada çare yok.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bence Salıncak lastiklerinin yerlerinde oynarken çıkarttığı ses bu. İşlemleri yaptırdığınız usta/servis ile bir görüşün bence.
Alıntı yapılan: Picasso;460334
Ön lastiklere ayakla bastırıp sallayın. Sağ ve soldan üstten sertçe bastırıp yaylandırın. Salıncak gibi sallanıyorsa sesleride duyuyorsanız amortisörlerde sorun var demektir. Bastırınca amortisörler basıldığı yerde kalmalı yaylar sayesinde yavaşça eski konumuna gelmeli.Lifte kaldırıp bakmaktan başkacada çare yok.
Yalnız yayın üzerine bastırdığınızda yaylanmayı minimize ederek araç yüksekliğinin ayarlanmış olan seviyeye yavaşça gelmesini sağlayan amortisördür, yay değildir.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Bende Uğur abi gibi dusunuyorum. Salincak burclari yüksek ihtimal.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;460344
......................

Yalnız yayın üzerine bastırdığınızda yaylanmayı minimize ederek araç yüksekliğinin ayarlanmış olan seviyeye yavaşça gelmesini sağlayan amortisördür, yay değildir.
@Ugur A.
Açılma ve kapanma yönleri amortisörle aynı yönde  olduğuna göre ve araç yüksekliğini ayarlayan, araç denge, darbe sönümlemeye yrd.  vb. yay görevlerinin yanı sıra o veya bu şekilde kapanan amortisörü, ayarlanan araç yüksekliğine getirmek gibi bir görevi yok mu? Amortisör içinde piston yağ ve ince çaplı düz-ters yöndeki valfler dışında geri dönüşümü sağlayan bir yay bulunmadığına göre.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2014, 19:35:59 Gönderen: Picasso »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Yalnız "yavaşça" yerine amortisör getirir diye bilirim ben. Amortisörü patlak bir otomobilde yayın salınımının bitmesi epey uzun bir süre alır amortisörü sağlam olana göre.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Amortisörün aşırı bir iticiliği yoktur..Hatta bazı amortisörlerin hiç iticiliği yoktur.çubuğu ittirirsiniz orada kalır. ( tabiki ittirmek kolaydır ama çekmesi çok zordur
)
Amortisörün ismi Shock Absorber- Yani Darbe emici.. Aracı belirli yükseklikte tutan parça , esnediği noktadan sabit noktasına getiren yaydır.. Amortisör olmasaydı araçlar zıp zıp zıplar ilk virajda takla atardı.


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Arabayı bugün ustaya gösterdm.detaylı bir inceleme sonucunda alt takımdaki parcaların hiçbirinde skıntı olmadğını söyledi.sadece viraj demirinin lastiğinden ses gelebilır dedi.havaların ısınmasıni bekleyip öyle karar verecem değişip değsmeyceğne.bunun dışnda uzun zamandır rölanti sorunum vardi ilk çalştrmada titreme bazen ışıklarda stop etme gibi durumlar oluyordu.ustam boğaz kelebeği temizliği tavsiye etti.hava filtresi ve bujilerde değişecek.bu konudaki düşünceleriniz nedir.sadece rôlantisini artırsak sorun cözülmez mi.bu durumda boğaz kelebeği temizliği şart mıdır


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;460356
Arabayı bugün ustaya gösterdm.detaylı bir inceleme sonucunda alt takımdaki parcaların hiçbirinde skıntı olmadğını söyledi.sadece viraj demirinin lastiğinden ses gelebilır dedi.havaların ısınmasıni bekleyip öyle karar verecem değişip değsmeyceğne.bunun dışnda uzun zamandır rölanti sorunum vardi ilk çalştrmada titreme bazen ışıklarda stop etme gibi durumlar oluyordu.ustam boğaz kelebeği temizliği tavsiye etti.hava filtresi ve bujilerde değişecek.bu konudaki düşünceleriniz nedir.sadece rôlantisini artırsak sorun cözülmez mi.bu durumda boğaz kelebeği temizliği şart mıdır


gaz kelebeğini temizletmek rölanti stop etme gibi konularda iyi bir çözümdür kendinizde yapabilirsiniz fakat kendiniz yapacaksanız forumda resimli anlatım vardı onu takip edin ve birde fişini çekmeyin eğer çekerseniz adaptasyon gerekebilir...gerçi akü söküldüğünde bile gerekebiliyo biraz değişik bi parça abartılı fiyatlar verilirse forumdaki resimli anlatıma göre kendiniz yapın daha iyi olur...