škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sibop yakma !

Picasso · 12 · 16391

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
2006 1.4 Fabia'm var. Yaklaşık 5 ay kadar evvel Mayıs başlarında bir sabah rölantide aracın silkelemeli-sallantılı çalıştığını farkettim. 2-3 gün pek aldırmadım. Uzun yola vurunca yaklaşık 90 km üstünde aracın içine çiğ benzin konusu gelince önemli bir sıkıntının olduğunu hissettim.Zaten o sıralarda araca bir uzun yol bakımı da yaptıracaktım.Bu arada şehir içi benzini yakma durumu epey artmıştı, uzun yolda ise ortalama 9 litreye çıkmıştı. Uzatmayayım, prb' lemi detaylıca anlatıp, o veya bu basit ihtimaller için motor açılmadan yapılan ön araştırmalar sonunda Silindir basınçları ölçüldüğünde 3. silindirde basıncın 8.7 civarında olduğu ortaya çıktı ve bilgisayarda 3. silindirde bir sıkıntı olduğu teyid edince, motorun üst kapağının açılmasına karar verildi. Sonuçta 3 no' lu silindirin eksozt siboplarından birinin kızardığı (!) yani yanık olduğu anlaşıldı. Tabi bu arada unuttum, aracın km' si 32.000 km. civarındaydı. Neyse taşlama, tam takım sibop değişimi conta vs. bize 3000TL' ye yakın masraf sırf bu iş için çıktı. Bu arada hazır motor açılmışken sonradan ekstra işçilik vb. masraflar olmasın gerekçesiyle triger kayışı, devri daim pompası, akü, tabi contalar, ıvır zıvır masraf 4000 TL ye yaklaştı.
Benim merak ettiğim, nedeni. Bana servisten denen, yakıttan,yada aracı sıkıştırmış olabileceğimden dem vurdular. 32 yıldır araç kullanırım neyin ne olduğunu iyi-kötü bilen takımından sayılırım. Fabrikasyon olamaz mı dediğimde de kem-küm le geçiştirdiler. Sonradan yabancı oto forumlarından sıkı bir araştırma sonucunda enteresan bilgilerle karşılaştım. Örneğin aynı malzeme rafını kullanan Volkswagen Polo' da da 1.4/74 BG motorlularda 8-10.000 km de bile benzer sorunlarla karşılaşanlar olduğunu ve garanti yılı dolsa bile garantiden onarıldığını gördüm. Aynı şekilde diesel motorların turbosunun da prb.li olduğunu gördüm.Hepsi bir tarafa bu aracı aldığım Mart 2006 dan bu yana 18.000 km de lastikleri değiştirdim, adeta dümdüzdü değiştirdiğimde ve aşırı sertleşmişti, 21.000 km de ön amortisörler, ön düzen lastikleri komple, ses yapan sağ aks bilyası değişti (1550 TL), Çıkartılan ön düzen lastikleri kurumuş çatlamıştı ki araç daha yaklaşık 4 yıllıktı. 23.000 km de ilk önce 2. silindir indiksiyon bobini(Buji üstündeki) arkasından araç daha 24.000 km olmamıştı ki Adana' dan Ankara' ya dönerken Şereflikoçhisar yakınlarında 3-5 km kala 3. silindir indüksiyon bobini yandı. Volkswagen servisinde varmış, değiştirdik. Tabi her değiştiriş 250 TL. 26.000 km de ön diskler yamuldu hadi hata bende ıslandı vs. diyelim de neredeyse fren balataları erimişti, değiştirildi üstelik fren kullanmayı da bilmem, ani sıkıntılar dışında her işimi vitesle hallederim. Şimdide direksiyon hidrolik pompasında bir sıkıntı var, direksiyon hafif ağırlaştı. Servise göre ya değişecek bir süre sonra yada tamir takımı kurtarırsa yapılacak, üstelik araç şu an 38.000 km. de, kısacası araçlar Volkswagen' e tam geçtiğinden bu yana benimde elim cebimden çıkmıyor. 125.000 km' de Felicia' mı sattığımda bırakın böyle önemli sıkıntıları, sadece 64.000 km' de arka amortisörler değişmişti, o da zaman zaman aşırı yüklemedendi. Bunun dışında normal bakım masrafından başka hiçbir masrafım olmamıştı. Açıkçası Felicia' yı sattığıma satacağıma bin pişman oldum diyebilirim.
Araç, özellikle üst kapak taşlama ve sibop değişiminden sonra farkedilir derecede sessiz çalışıyor. Zaten aldığımdan beri özellikle motor sesi neredeyde diesel gibiydi ve yakıt tüketimide bir tuhaftı. Şehir içi yakıt durumu değişim sonrası ilk 1000 km de 6.5-7.7 Lt/100 km arasında değişiyor, Bu yaz uzun yolda 4000 km yakın yol yaptım, yol bilgisayarına göre 5.6 lt/100 km ortalama, toplam 350 kg ağılıkla, benim tutttuğum notlara görede 5.8 litre 100 km. de görünüyor.
Neredeyse 13 yıldır 1999 dan bu yana Skoda kullanıyorum. İlk aracım Felicia idi. bu ise 2. Dikkat ettiğim bu ve diğer Türk Skoda forumlarında sürekli marka övgüsü ön plana çıkıyor. Sorunlardan pek bahseden yok. Bu yaz bir başka markanın showroom' da bir arkadaşımla birlikte aracı teslim almaya gittiğimizde servis Müdürünü epey sıkıştırmıştım. Niyetim bu aracın kronik sıkıntılarını anlamaktı. Sn. Müdürün bir soruma verdiği cevap çok ilginçti."Araçlar bize genellikle arıza için değil bakım periyotları geldiği için gelir. Eğer fabrikasyon bir sorun varsa Avrupa organizasyonu bize bildirir, bizde araç sahiplerine el değiştirse bile araştırır bulur mutlaka ulaşırız ve garantisi bitse bile gereğini yaparız" markanın adını vermiyorum, Ne derece doğrudur kişiinin cevabı onu da bilebilecek durumda değilim. Ama bu markanın benzer kategorideki aracının fiyatıda bizim araçlardan ancak %10 kadar pahalı bir araçtı. Bana ilginç geldi, paylaşmak istedim.
Benzer aynı sıkıntılarla karşılaşanlar var mı? merak ediyorum. Varsa, bu açtığım topikten devam edilebiliriz.
Artık benimde işim inşallahla maşallah' a kaldı, araç değiştirecek gücümüzde yok artık, inşallah böyle devam eder.....
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2012, 15:43:21 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
bu hangi servistir. bu kadar uçuk bir fiyat istemiş. adını öğrenebilirmiyiz.

sizden önceki sahibi bayağı sert kullanmış galiba ön takımları yenilemenizden bu çıkıyor ortaya. bu kadar parça değişmesini izah edecek bir durum yok. triger takımı komple değişse bile bu kadar para etmez. ve erken bile değişmişsiniz. tabi gene önceki sahibinden dolayı sorunlu ise normaldir değişim.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@YEKE,
Aldığım araç 14 Mart.2006 fatura,15.Mart.2006 trafiğe çıkışlı SIFIR araçtır. Bir yanlış anlama var sanırım, Elbette triger kayışı tek başına değiştirilmez. Prensip olarak Kayış ve gerdirme dişlileri kompledir. Diğer taraftan elbette triger 20.000 km kadar erken değiştirildi bende farkındayım Zaten kendim teklif ettim kayışın değiştirilmesini hatta su pompasınında. İsabette olmuş. Kayışta yer yer ufak ufak çatlaklar oluşmuştu ve devridaim pompasınında bilya yatağında hafif boşluk vardı. İdare edebilirdi ama belki 1 yıl sonra ekstra işçilik verilerek.
Diğer taraftan verilen fiyat tek bir triger kayışı ve donanımına verilen fiyat değildir. Aklımda kalanları Listelersem,
Kayış eksantrik(Z=130 ve 56)-VANTİLATÖR KAYIŞI-EKZ. GERDİRME MAKARASI 2 ad.-Ekz. kasnağı- alternatör kayışı- braket ekz. kayış gerdirme mak.-V kayış gerdirme makarası- su pompası(devridaim)-silindir kapak contası ve diğer contalar-emme ve ekzost sibopları(16 adet-takım)-Silindir kapak taşlama(Revizyonda denir)-4 lt.yağ-yağ filtresi-Benzin-Hava ve polen filtreleri- AC DELCO 12V/60Ah akü ve toplam işçilik (Galiba 700 TL idi) fiyatları dahildir. Yaklaşık 3880 TL
Servisin adını vermeyeceğim. Çünkü bu fiyattan ciddi bir indirim yapıldı, araya girenler vasıtasıyla.
Ön takım yenileme ise sadece kol-viraj bağlantı ile taşıyıcı ve tespit lastikleri-(16 adet çeşitli biçim ve ölçülerde- ön amartisörler takoz ve bilyaları-burçlar-disk ve fren balataları+Rot ayarları ile ön 2 telerlek balansı. İşçilik dahil Fiyat toplam 1550 TL ki %15 indirimlidir.
Zaten servislerde asılı "Araç bakım peridları" panosuna bakarsanız bu lastiklere biçilen ömür 4-5 yıl. Adamlar bu işi öyle ayarlıyorlarki özellikle bunu lastiğe konulan kauçuk miktarı ile ayarlıyorlar bu süre geçtikten sonra lastik birden çöküyor.
Örneğin çamaşır makinalarında tüm lastik aksam ömrü 10 yıldır. Tüm lastik aksam 11. yılı göremez. Ön cam kapak lastiği çatlar, pul pul dökülür, hortum ise yarılır. Benim Felicia 1999 modeldi ve 7 yılda 125.000 km yaptım. Sattığımız kişiyle arada sırada serviste karşılaşırız. 210.000 km de imiş şu an aracı(Mayıs 2012). Ön düzenle ilgili hiç bir sıkıntı yaşamamış.
Bu arada özellikle belirteyim. Bu servisten hiç bir sıkıntım yok. Neredeyse 13 yıldır aynı servisten yararlanıyorum.
Felicia' nın o anki prb' lemi karbüratördü ve satmadan önce bir hata yapıp o tarihte Sivrihisar Şöförler FEDARASYONU benzincisinden benzin almıştım ve o benzin Afyon civarında aracı çekişten düşürdü, İzmir' e gidiyordum ve zorlukla ulaştım.. Park ettiğim yerde ertesi günü benzin kokusu alınca baktım karbüratörün kapış pompasının olduğu yerden benzin kaçırıyordu. Hemen yanımda bulunan bir şamniyel parçasından biraz kalın oldu ama uyduruk bir conta kestim, tabi acemi çaylak olarak tam oturtamamışız yerine ama idare etti izmirde 10 gün kadar max. 90 km ile de Ankara' ya döndük. Meğer o benzin, karbüratörde ne kadar lastik aksam varsa bozmuş ve herhalde ısıdan olacak karbüratörün motora monte edildiği kaidesini (Flanş) bükmüş ve oradan hava alıyordu ve zaman zaman motor tekliyordu. Tornada veya planyada traşlayıp düzeltmekte mümkündü ama bazen verim alınamayan bir işlem. Komple değiştirilmesi mantıklıydı ama masrafıda 2000 TL' di o gün için. Tepem attı, nedense o para gözümde büyüdü, aracı yeniledim (!):++:
Keşke diyorum şimdi....:uve:
Alıntı yapılan: YEKE;403308
bu hangi servistir. bu kadar uçuk bir fiyat istemiş. adını öğrenebilirmiyiz.
 
sizden önceki sahibi bayağı sert kullanmış galiba ön takımları yenilemenizden bu çıkıyor ortaya. bu kadar parça değişmesini izah edecek bir durum yok. triger takımı komple değişse bile bu kadar para etmez. ve erken bile değişmişsiniz. tabi gene önceki sahibinden dolayı sorunlu ise normaldir değişim.
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2012, 17:11:14 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Talihsizmişsiniz araba konusunda.Birçok olmaması gereken şey başınıza gelmiş.Fabrikasyon hatası gibi görünüyor ama bu kadar masrafı ben ikinci el aldığım arabaya bakım dışında doğru düzgün masraf etmedim.Bence skoda türkiyeye değilde avrupa ana skodaya mesaj falan atın bu kadar masraf daha 30 küsür bin kmdeki bir araba için çok fazla.Beni şaşırtan sadece bir yerde değil bir çok yerde problem çıkması.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Valla yazdıklarınız bir sürü teknik detayı anlamasamda gözümü korkuttu. Böyle bir şey heran benim başıma gelecek diye 2004 fabiayı elden çıkarasım geliyor. Çünkü geçen yıl bende bir arkadaşa arabayı emanet verdiğimde benzer bir durum başıma geldi. .O zaman usta diye geçinen  insanların deneme yanılma yöntemleri ile yaklaşık 1000 tl ye malolmuştu. Problem ise 3. silindirdeki subap kafasında kırılma vardı. Benim araçta muhtemel sorun ateşleme bobinlerinden birisi yandı daha sonra çalışamaz durumdayken aracı vurdurdular tahminim subap o yüzden kırıldı.  Benim sorum subaplardan biri yanınnca komple seti mi değişiyor yoksa problemli sibop değişince mesele halloluyor mu?


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
o değiştirdiğiniz parçaları okuduktan sonra fiyat normal diyebilirim. ama 32000 kmdeki bir araçta olmayacak şeyleri değiştirmişsiniz. bu değiştirmiş olduğunuz parçaların bir kısmı 80.000 km'den önce değişmeyecek parçalar. siz km bazında 2. bakım zamanına tekamül eden durumda bunları değişmişsiniz. fabrika çıkışlı bir hata olduğu muhakkak. doğrusunu isterseniz ben böyle bir durumu ne gördüm ne işittim. hatta sabrınıza hayran bile kaldım.

sivrihisar tşof'dan bende her sene izmire gidişte ve ankaraya gelişte benzin alırım, şimdiye kadar bir sorun çıkmadı. bence varolan problem sizin şansınıza tam o esnada çıkmış olabilir. tekrar geçmiş olsun.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;403360
Öncelikle geçmiş olsun. Valla yazdıklarınız bir sürü teknik detayı anlamasamda gözümü korkuttu. Böyle bir şey heran benim başıma gelecek diye 2004 fabiayı elden çıkarasım geliyor. Çünkü geçen yıl bende bir arkadaşa arabayı emanet verdiğimde benzer bir durum başıma geldi. .O zaman usta diye geçinen  insanların deneme yanılma yöntemleri ile yaklaşık 1000 tl ye malolmuştu. Problem ise 3. silindirdeki subap kafasında kırılma vardı. Benim araçta muhtemel sorun ateşleme bobinlerinden birisi yandı daha sonra çalışamaz durumdayken aracı vurdurdular tahminim subap o yüzden kırıldı.  Benim sorum subaplardan biri yanınnca komple seti mi değişiyor yoksa problemli sibop değişince mesele halloluyor mu?


geçmiş zamanda diğer arabamda gaza fazla yüklenmemden dolayı enjektör patlamıştı. komple yeniledim. değişimde komple takım değişmek faydalıdır. çünkü bir süre sonra diğerlerinden biri bozulabilir. yaptırdığınızda başında durma fırsatınız olursa sürekli sökülüp takılacak birşey olmadığını görürsünüz.bildiğim kadarıyla da tekli satılmıyor. belki hurda da bulunabilir. ama tavsiyem komple değişmeniz. arabanız 8 senelik ve ona göre km'nizde vardır. işçilik aynı olacak, sadece parça fiyatı biraz artacak.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Valla şahsi yorumum;

Ben de Fabia I kullandım, 100 bini, çoğu lpg'li olmak üzere devirdim, tık dememişti, siz baya bi sıkıntı yaşamışsınız, baya da maliyetli olmuş üzüldüm doğrusu...

Gelelim subap probleminize, aynı problem geçen ay müdürümüzün 2005 1.6 Corolla'sında oldu lpg'den dolayı, zaten aracı sıkıştırmasanız bile belli km'den sonra subaplarda sıkıntı başlayabiliyor. Neyse, bahsettiğim araçta sübap takımı değişti, conta falan da tabi, taşlama falan işçilik dahil 1000 tl'ye işi bitirdik.

Aynı sübap problemi geçtiğimiz yıllarda kullandığım Rover 216 Si'de baş göstermişti. Hatta otobanda arabaya yüklendiğim anda silindirin birinin devre dışı kaldığını hisetmiştim. İzmite kadar 3 silindir gidip gelmiştim. Dönüşte aynı işlemler yapıldı, aynı ustam, 1000 tl hepsi dahil...

Bence indirim mindirim hikaye, baya fahiş fiyat çekmişler. Diğer yapılanlar muhakkak maliyeti artırmıştır ama yine de çok bence...

Geçmiş olsun, inşallah uzun süre sorunsuz binersiniz. En azından yaptığınız maliyete değmesi açısından...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@biHEmta,
Ateşleme bobini yanması(İndiksiyon bobini) ve sibop problemleri çok sık olmasada özellikle 1.4lt/74 BG motorlarda özellikle erken dönemde 8-50.000 km aralığında biraz fazla adeta kronik noktaya doğru giden bir problemmiş. Bunu yabancı forumları kurcalaya kurcalaya öğrendim. Aynı motoru kullanan  Polo' da da benzer yada sibop kafasının kopması gibi sorunlarla karşılaşılmış. Hatta bunu serviste ustayı sıkıştırınca seninki yine iyi gitmiş "30.000 km. BURAYA 3500 KM GELENDE OLDU. Senin şansızlığın bu km yi 5 senede yapman olmuş, yoksa bu sorunun Garantiden hallolurdu" demişti. Tabi Burası TR. Her şey ona göre. AB de olsa km bakılmaksızın garantiden hallolurdu Bu kronik fabrikasyon bir sorun. Yada araçla en az 100-150.000 km yapsam amenna. Aynı olaya üst komşumun 323 Mazda'sındada var ama araç 1999 model ve 280.000 km de, olmasın mı yani?
İndiksiyon bobinin tek başına yanması motorun çalışmasına engel değil. Sadece motor vuruntulu çalışır ve güçten düşer. çekmez. 2. defa başıma geldiğinde 5 km kadar servise gittim. İlk başıma geldiğinde de yaklaşık 20 km. Tabi rampalarda büyük eziyet. Vurdurma sonucu sibop gövdesi kırılabiliyorsa işimiz iş (!) Bu tamamen sorunlu imalattan kaynalanan Fabrikasyon bir sorun.
Malesef komple değişiyor. Nedenide şu Motor üst kapak taşlamaya gidiyor tek yanan sibobun kapak tarafı yatağında yanma sonucu göz göz minik delikler oluşuyor Bu yataklar taşlanarak sıfırlanıyor. Tabi yatağın çok azda olsa derinleşmesi demek. Tüm sibopların kamlara eşit mesafede basması gerekir. Bu nedenle sağlam yataklarda bozulan yatakla eşit derinliğe getirilmesi gerekir. Bunun anlamıda 16 sibobun tamamının değiştirlmesi demek. Tabi bu teknik olarak böyle olmasını gerektiriyor. Ama komşumun Mazda'sı için servisteki usta kaçıran 2 sibop için çıkma kullanır hallederiz demiş. Tabi bu işlemde sibobun kaçırması tabiri kullanılmış. Yanma ile kaçırma olayı birbirinden çok farklı kavramlar mı bilmiyorum açıkçası. Hatta bir ara bende "kazıklandım mı?" diye düşünmedim değil.
2004 Fabianız mutlaka kritik eşik denilen sınırı km olarak aşmıştır ve karşılaştığınız sorun nedeniylede adeta motorunuz %50 yenilenmiş durumda. Ustalar buna tam olsada sıfırlanmış motor diyorlar. Hakikatende aracı teslim aldığımda silindir basınçlarını ölçtürdüğümde 14.0-14.2 arası çıkmıştı ki bu zaten sıfır motor karşılığı oluyor. Aracınızı motor açısından artık güvenerek kullanabilirsiniz. Bence endişe edecek bir şey yok.  
Alıntı yapılan: biHEmta;403360
Öncelikle geçmiş olsun. Valla yazdıklarınız bir sürü teknik detayı anlamasamda gözümü korkuttu. Böyle bir şey heran benim başıma gelecek diye 2004 fabiayı elden çıkarasım geliyor. Çünkü geçen yıl bende bir arkadaşa arabayı emanet verdiğimde benzer bir durum başıma geldi. .O zaman usta diye geçinen insanların deneme yanılma yöntemleri ile yaklaşık 1000 tl ye malolmuştu. Problem ise 3. silindirdeki subap kafasında kırılma vardı. Benim araçta muhtemel sorun ateşleme bobinlerinden birisi yandı daha sonra çalışamaz durumdayken aracı vurdurdular tahminim subap o yüzden kırıldı. Benim sorum subaplardan biri yanınnca komple seti mi değişiyor yoksa problemli sibop değişince mesele halloluyor mu?


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Hocam çok teşekkür ederim. Sayenizde çok şey öğreniyoruz. Bu işe yıllarınızı verdiğiniz her halinizden belli.
   Vurdurma ile ilgili kanıya varmam şu sebepten : araçta dediğiniz vuruntulu çalışma güçten düşme işi motor arıza ışığı ile yanıp sönerek tüpe geçemez bir halde, hadiseden yaklaşık bir ay önce kısa süreliğine oldu. Motoru durdurup  bir müddet sonra çalıştırdığımda normale dönmüştü. Kirli yakıttandır diyip fazla oralı olmamıştım ama tahminen bobinlerden biri miyadını doldurmak üzereydi. Daha sonra arkadaşa aracı verdiğimde il dışına çıkıp Trabzondan Bayburta (180 km) dönerken en iyi ihtimal yolun 100 km sini ve şehir içinide hesap edersek 50 km sini bu vaziyette bindiler. Burda aracı gösterdiklerinde bobin arızalı diyip bir çift bobin bir takım buji alarak denemişler ama problem düzelmemişti. Daha sonra araç hiç çalışmaz hale geldi. Aracı o esnada vurdurma yapmışlar.
 Aracı Trabzona bir akrabamın arkadaşına (taşlama işi yapan) götürdük o gün onlar aracı çalıştırdılar problem sürer vaziyette. Daha sonra ben ordan ayrıldım. Ertesi gün akşama doğru aradığımda aracın sibop yaktığını ,işinin tamam olduğunu söylediler. ve bana  kafasının yarıya yakını kırık bir çivi gibi bir şey verdiler .Evde duruyordu resmini çekip yükleyecektim ama bulamadım.
    Toplam orda 400 lira gibi bir fiyat ödedim. Şunu al bunu getir o orjinal değil bunu tak çekici falan hepsi 1000 liraya maloldu kısacası.

  Eğer sizin araçta ki sibop yakması ise bende ki en hafif olanı mı neyi tam anlamadım valla. Neyse kafanızı ağrıttım saygılar.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;403294
Merhabalar,
2006 1.4 Fabia'm var. Yaklaşık 5 ay kadar evvel Mayıs başlarında bir sabah rölantide aracın silkelemeli-sallantılı çalıştığını farkettim. 2-3 gün pek aldırmadım. Uzun yola vurunca yaklaşık 90 km üstünde aracın içine çiğ benzin konusu gelince önemli bir sıkıntının olduğunu hissettim.Zaten o sıralarda araca bir uzun yol bakımı da yaptıracaktım.Bu arada şehir içi benzini yakma durumu epey artmıştı, uzun yolda ise ortalama 9 litreye çıkmıştı. Uzatmayayım, prb' lemi detaylıca anlatıp, o veya bu basit ihtimaller için motor açılmadan yapılan ön araştırmalar sonunda Silindir basınçları ölçüldüğünde 3. silindirde basıncın 8.7 civarında olduğu ortaya çıktı ve bilgisayarda 3. silindirde bir sıkıntı olduğu teyid edince, motorun üst kapağının açılmasına karar verildi. Sonuçta 3 no' lu silindirin eksozt siboplarından birinin kızardığı (!) yani yanık olduğu anlaşıldı. Tabi bu arada unuttum, aracın km' si 32.000 km. civarındaydı. Neyse taşlama, tam takım sibop değişimi conta vs. bize 3000TL' ye yakın masraf sırf bu iş için çıktı. Bu arada hazır motor açılmışken sonradan ekstra işçilik vb. masraflar olmasın gerekçesiyle triger kayışı, devri daim pompası, akü, tabi contalar, ıvır zıvır masraf 4000 TL ye yaklaştı.
Benim merak ettiğim, nedeni. Bana servisten denen, yakıttan,yada aracı sıkıştırmış olabileceğimden dem vurdular. 32 yıldır araç kullanırım neyin ne olduğunu iyi-kötü bilen takımından sayılırım. Fabrikasyon olamaz mı dediğimde de kem-küm le geçiştirdiler. Sonradan yabancı oto forumlarından sıkı bir araştırma sonucunda enteresan bilgilerle karşılaştım. Örneğin aynı malzeme rafını kullanan Volkswagen Polo' da da 1.4/74 BG motorlularda 8-10.000 km de bile benzer sorunlarla karşılaşanlar olduğunu ve garanti yılı dolsa bile garantiden onarıldığını gördüm. Aynı şekilde diesel motorların turbosunun da prb.li olduğunu gördüm.Hepsi bir tarafa bu aracı aldığım Mart 2006 dan bu yana 18.000 km de lastikleri değiştirdim, adeta dümdüzdü değiştirdiğimde ve aşırı sertleşmişti, 21.000 km de ön amortisörler, ön düzen lastikleri komple, ses yapan sağ aks bilyası değişti (1550 TL), Çıkartılan ön düzen lastikleri kurumuş çatlamıştı ki araç daha yaklaşık 4 yıllıktı. 23.000 km de ilk önce 2. silindir indiksiyon bobini(Buji üstündeki) arkasından araç daha 24.000 km olmamıştı ki Adana' dan Ankara' ya dönerken Şereflikoçhisar yakınlarında 3-5 km kala 3. silindir indüksiyon bobini yandı. Volkswagen servisinde varmış, değiştirdik. Tabi her değiştiriş 250 TL. 26.000 km de ön diskler yamuldu hadi hata bende ıslandı vs. diyelim de neredeyse fren balataları erimişti, değiştirildi üstelik fren kullanmayı da bilmem, ani sıkıntılar dışında her işimi vitesle hallederim. Şimdide direksiyon hidrolik pompasında bir sıkıntı var, direksiyon hafif ağırlaştı. Servise göre ya değişecek bir süre sonra yada tamir takımı kurtarırsa yapılacak, üstelik araç şu an 38.000 km. de, kısacası araçlar Volkswagen' e tam geçtiğinden bu yana benimde elim cebimden çıkmıyor. 125.000 km' de Felicia' mı sattığımda bırakın böyle önemli sıkıntıları, sadece 64.000 km' de arka amortisörler değişmişti, o da zaman zaman aşırı yüklemedendi. Bunun dışında normal bakım masrafından başka hiçbir masrafım olmamıştı. Açıkçası Felicia' yı sattığıma satacağıma bin pişman oldum diyebilirim.
Araç, özellikle üst kapak taşlama ve sibop değişiminden sonra farkedilir derecede sessiz çalışıyor. Zaten aldığımdan beri özellikle motor sesi neredeyde diesel gibiydi ve yakıt tüketimide bir tuhaftı. Şehir içi yakıt durumu değişim sonrası ilk 1000 km de 6.5-7.7 Lt/100 km arasında değişiyor, Bu yaz uzun yolda 4000 km yakın yol yaptım, yol bilgisayarına göre 5.6 lt/100 km ortalama, toplam 350 kg ağılıkla, benim tutttuğum notlara görede 5.8 litre 100 km. de görünüyor.
Neredeyse 13 yıldır 1999 dan bu yana Skoda kullanıyorum. İlk aracım Felicia idi. bu ise 2. Dikkat ettiğim bu ve diğer Türk Skoda forumlarında sürekli marka övgüsü ön plana çıkıyor. Sorunlardan pek bahseden yok. Bu yaz bir başka markanın showroom' da bir arkadaşımla birlikte aracı teslim almaya gittiğimizde servis Müdürünü epey sıkıştırmıştım. Niyetim bu aracın kronik sıkıntılarını anlamaktı. Sn. Müdürün bir soruma verdiği cevap çok ilginçti."Araçlar bize genellikle arıza için değil bakım periyotları geldiği için gelir. Eğer fabrikasyon bir sorun varsa Avrupa organizasyonu bize bildirir, bizde araç sahiplerine el değiştirse bile araştırır bulur mutlaka ulaşırız ve garantisi bitse bile gereğini yaparız" markanın adını vermiyorum, Ne derece doğrudur kişiinin cevabı onu da bilebilecek durumda değilim. Ama bu markanın benzer kategorideki aracının fiyatıda bizim araçlardan ancak %10 kadar pahalı bir araçtı. Bana ilginç geldi, paylaşmak istedim.
Benzer aynı sıkıntılarla karşılaşanlar var mı? merak ediyorum. Varsa, bu açtığım topikten devam edilebiliriz.
Artık benimde işim inşallahla maşallah' a kaldı, araç değiştirecek gücümüzde yok artık, inşallah böyle devam eder.....

Hocam tüm bu işlemleri yaptırdıktan sonra bir problem vs ile karşılaştın mı?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;463211
Hocam tüm bu işlemleri yaptırdıktan sonra bir problem vs ile karşılaştın mı?
@iondergumus,
Bu olay olduktan bu yana 4.5 yıl kadar geçti. Az km yaptım şu anda araç 44.000 km de en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Yaşarsam tepelerine rahat binerim.Gerçi verdikleri garanti, 1 yıldı ama o tarihte de araç 30.000 km de ve yine 4.5 yaşındaydı ve servis 40 türlü takla atmıştı kabahati bana yıkmak için. Daha sonra araştırmamda da bu 30-40000 km aralığın bazı 1.4/74 BG VW motorlarında kritik bir aralık olduğunu yabancı forumlarda da görmüştüm.
İşin garibi motorun 6000 d/dk' da gaz kesmesi gibi bir saçmalık malesef bu motorlarda var ve bu durumda daima bu motora şüphe ile yaklaşmama neden olmuştur. Kısacası sıfır aldığım bu araç bana sürekli tedirginlik verdi, şu anda da bir sıkıntım yok üstelik konuştuğum gördüğüm okuduğum çok kişide süper memnun ama açıkçası maddi imkanım müsait olsa satacağım ama ha deyince olmuyor.