@Engin E,
...............Birde sadece skoda da mı var yoksa tüm araçlar böylemi "Red Line" rezaleti.
................... Örneğin 6000d.dk sonrası motor gaz kesiyor. ........................
rahatlıkla bir alt vitesle araç sollayabileceğiniz bir durumda aracınız kendini kollamaya alıp gaz kesmiş.
..........1.2 HTP'yi ...............Hafif titreşimli çalışma,hafif zincir sesi,seri sayılabilecek motor,araç doluyken (ağırken) yetersiz tork yokuşlarda adeta baygınlık geçirme alt vites isteme, benim 1.4 75 BG ile kıyas dahi edilemez,Düz yolda belki kafa kafaya,ekonomik mi? kişiden kişiye kullanım alışkanlıklarına göre değişir ama 1.4' de göre aynı şartlar altında önemsenecek bir fark olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
''Red line devir kesici'' bir çok arabada var, mesela 1995 R11 FlashS de bile vardı.
Titreşim 3 silindirli olmasından kaynaklı, 3 silindirin de ateşleme zamanı birbirinden bayağı farklı olmasından dolayı.
Baygınlığı bilemiyorum, eğimin derecesine göre, aracın yüküne, klimanın çalışıp çalışmadığına göre değişkendir.
1.4 75 ; 1.2 64 den tabii ki farklı olacak, silindir sayısı, hacmi, torku, beygiri farklı bir kere...
onunla arasında 10 000 tl ye yakın fark vardı ben 1.2 yi alırken.
Palionun 1.2 si bile sadece silindir sayısından dolayı fabia 1.2 ye fark atıyor...
Tabii ki bu farkın bir de yakıt tüketimi boyutu da var, şu an piyasada benzinle çalışan 1 adet bile palio 1.2 bulamazsınız...