škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

hangi firmanın dizel yakıtı

awoc · 14 · 5444

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı awoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
öncelikle selamlar...
bu forumdaki ikinci mesajım. tdı kullanıcısı olan arkadaşların yakıt tecrübelerini merak ediyorum. aracı yüce motordan aldığımda hemen shell den v-power nitro ile fulledim ve yaklaşık 300 km yol yaptım. ancak internette dizel konusunu araştırdığımda çok fazla karmaşa ile karşılaştım. bu yüzden rapid tdi kullanıcısı olan ve değişik firmalardan yakıt alarak çok km yapan üyelerden tecrübelerini anlatmasını rica ediyorum...... saygılarımla ......


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Benim tecrübem Benzinde Shell , Dizelde BP ultimate fakat bir başkası buna katılmayabilir çünkü değişkenlik göstermesi doğaldır. O sebebten 4 büyük firma içerisinde (BP Shell Opet PO) yakıt alırken firma yerine daha çok aldığınız istasyona önem verin.


Çevrimdışı simurgson

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Evden çıkıp mazot alacaksam tanidigimiz bi total istasyonu var ordan alırım dışarda genellikle opetten alırım eger opet denk gelmezse shell kullanıyorum sehir dışında aliyorsam eger istasyonun eli yüzüne dikkat ediyorum her shelle her opete güvenip giremiyorum


Çevrimdışı MRS1461

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. Dizel araçlarda yakıt çok önemli evet. Kartal oto sanayide pompa enjektör tamir ve bakımını yapan arkadaşıma aracı aldıktan sonra sordum hangi yakıt diye opet yada shell dedi. Lukoil dedim daha ucuz daha çok yol yapıyor. Sakın alma dedi bana motorun ömrünü yer en iyi yakıt yukarıda yazdıklarımmış he bide PO var bu üç isimden. Alınabilir saygılar...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MRS1461;493224
Arkadaşlar merhaba. Dizel araçlarda yakıt çok önemli evet. Kartal oto sanayide pompa enjektör tamir ve bakımını yapan arkadaşıma aracı aldıktan sonra sordum hangi yakıt diye opet yada shell dedi. Lukoil dedim daha ucuz daha çok yol yapıyor. Sakın alma dedi bana motorun ömrünü yer en iyi yakıt yukarıda yazdıklarımmış he bide PO var bu üç isimden. Alınabilir saygılar...
Ustanız Luk Oil'in kötü bir yakıt olduğuna, hele hele de motorun ömrünü yediğine nereden kanaat getirebilmiş? Hakikaten merak ediyorum bu şekildeki keskin kanaatlere nasıl varılabiliyor, nasıl koca bir firma bu şekilde itham edilebiliyor? Hayatımda 1 kere bile Luk Oil'den yakıt almadım, ama insaf yahu. Ustanızın elinde çok gelişmiş labaratuarlar mı var? Herhangi bir dizel motoru on binlerce kilometre Luk Oil dizel ile test mi etmiş?
 
Ha bir de; Opet ya da Shell neye göre iyiymiş? Hangi açıdan en iyiymiş?(Bu arada yakın zamana kadar aracıma her daim Shell Nitro 97 aldığımı da belirtmek isterim). Opet, Shell, BP, PO, Luk Oil, Total vs. markaları aynı şartlarda aynı araca koymuş da beygirlerini mi ölçmüş? Ya da yine aynı şekilde menzil testi mi yapmış? Ya da yine aynı şekilde bu yakıtlarla, eş değer motorların dayanım testini mi yapmış?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;493226
Ustanız Luk Oil'in kötü bir yakıt olduğuna, hele hele de motorun ömrünü yediğine nereden kanaat getirebilmiş? Hakikaten merak ediyorum bu şekildeki keskin kanaatlere nasıl varılabiliyor, nasıl koca bir firma bu şekilde itham edilebiliyor? Hayatımda 1 kere bile Luk Oil'den yakıt almadım, ama insaf yahu. Ustanızın elinde çok gelişmiş labaratuarlar mı var? Herhangi bir dizel motoru on binlerce kilometre Luk Oil dizel ile test mi etmiş?

Ha bir de; Opet ya da Shell neye göre iyiymiş? Hangi açıdan en iyiymiş?(Bu arada yakın zamana kadar aracıma her daim Shell Nitro 97 aldığımı da belirtmek isterim). Opet, Shell, BP, PO, Luk Oil, Total vs. markaları aynı şartlarda aynı araca koymuş da beygirlerini mi ölçmüş? Ya da yine aynı şekilde menzil testi mi yapmış? Ya da yine aynı şekilde bu yakıtlarla, eş değer motorların dayanım testini mi yapmış?
 
 Alıntı yapmayım diyorum ama yapmadanda olmuyor aha bu yoruma katılıyorum işte..bizim ustalar ancak üfürme sallama konusunda ustalar kendi işini yapamazlar sağa sola çamur atarlar.luk oıl  koca bi marka kötü dandik mazotu olsa gs,fb,bjk gibi spor kulüpleriyle anlaşma yapıpta milyonlarca taraftarı kendine çekermi yahu el insaf..yaklaşık 1 aydır luk oıl den alıyorum inanın tık yok hemde indirimle 3,37 den aldım daha dün akşam ataşehir den gayette memnunun..öncesinde ise total ve opet alırdım ama bi kere pendikte claas diye marka açılışına denk geldim adam sıfır mercedesi çekti fulledi dedim ona bişey olmazsa bizim traktör pd dizele hiçbişey olmaz bas doldur..oturduğumuz yerden karalamak kolay en iyisi denemek ayrıca daha yakıttan motoru yiyeni görmedim ben...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adnan58;493231
Alıntı yapmayım diyorum ama yapmadanda olmuyor aha bu yoruma katılıyorum işte..bizim ustalar ancak üfürme sallama konusunda ustalar kendi işini yapamazlar sağa sola çamur atarlar.luk oıl koca bi marka kötü dandik mazotu olsa gs,fb,bjk gibi spor kulüpleriyle anlaşma yapıpta milyonlarca taraftarı kendine çekermi yahu el insaf..yaklaşık 1 aydır luk oıl den alıyorum inanın tık yok hemde indirimle 3,37 den aldım daha dün akşam ataşehir den gayette memnunun..öncesinde ise total ve opet alırdım ama bi kere pendikte claas diye marka açılışına denk geldim adam sıfır mercedesi çekti fulledi dedim ona bişey olmazsa bizim traktör pd dizele hiçbişey olmaz bas doldur..oturduğumuz yerden karalamak kolay en iyisi denemek ayrıca daha yakıttan motoru yiyeni görmedim ben...

Konuyu biraz açayım ben de o zaman; açayım ki umarım bundan sonra bu tarz "üfürme"leri görmeyelim...
 
Eğer akaryakıt markaları arasında gerçek manada bir "performans testi" yapılacaksa nasıl yapılır? Bu soruya yanıt arayalım.
Öncelikle alırsınız Dünya'nın en güçlü dizel motora sahip otomobilini. Bu aracın deposuna test edeceğiniz yakıtları koyarsınız ve aracı hava sıcaklığının aynı olduğu, nem oranın aynı olduğu, vb. şartların tamamının aynı olduğu bir durumda defalarca dyno'ya çıkarırsınız. Dyno'nun aynı araç için yapılan peşpeşe testlerde bile belli bir oranda sapma gösterebileceğini de hepimiz biliyoruz, o da ayrı bir konu. Ama eldeki en iyi test yöntemi bu olur sanırım. Tutup da testi 105 beygirlik TDI üzerinde yaparsanız farkın dynodaki olası sapmadan mı yakıt farkından mı olduğunu anlayamazsınız; bundan dolayı en güçlü dizel motora sahip aracı dynoya çıkarmanız lazım...
 
Gelelim işin tasarruf tarafına. Aynı güzergah, aynı saat olsa dahi farklı günlerde yapacağınız ortalama tüketim testi yanıltıcı olur. Aynı koşulları hiçbir şekilde tekrar sağlayamazsınız. O zaman ne yapılacak? Yine aynı aracı alacaksınız, bu aracı Silverstone ya da Nürburring gibi bir piste çıkaracaksınız. Depoya koyduğunuz yakıt miktarı gramına kadar aynı olacak, lastik sıcaklığı aynı olacak, hava sıcaklığı aynı olacak, nem oranı aynı olacak, rüzgar hızı ve yönü aynı olacak, vb. koşullar aynı olacak. Sonra siz bu aracı sabit hızla o pistte hababam döndüreceksiniz. Hangi yakıtla depo doluyken araç daha fazla tur atabilmiş ona bakacaksınız...
 
Dayanım testi ise bence en zoru. Aynı banttan peşpeşe çıkan aynı seri motorda bile minimal düzeyde de olsa fark olabileceğini biliyoruz. Ancak yapacak birşey yok. Aynı banttan peşpeşe çıkmış motorları alacaksınız, bunları farklı yakıtlarla dolu depolara bağlayacaksınız, sonra da bakacaksınız hangisi ruhunu en erken teslim etmiş diye...
 
 
Gerçek manada, kesin sonuç verecek, aksi iddia edilemeyecek, objektif performans, tüketim ve dayanım testini başka bir şekilde yapamazsınız... Öbür türlü "o usta böyle dedi, bu servis böyle dedi" işiyle hiçbir yere varılmaz arkadaşlar...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Ender Beyin yazdıklarına aynen katılıyorum.Elimizde objektif veriler olmadıktan sonra subjektif verilere dayanarak birşey söylemek zor. Ender Bey belirttiğiniz şekilde testler var mı acaba? Bilginiz var mı?
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2015, 16:00:09 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Memleketimde en temiz istasyon starpet seçildi en kaliteli euro diesel orda ne kadar mercedes bmw audi varsa ordan alırlar hemde evimin hemen karşısında çokta memnunum ama sorarsanız kimse starpete iyi demez herkes her zaman ayni seyi tekrarliyo bu konuda markadan cok istasyon kalitesine bakın diye ben yorumuna güvendigim herkesten bunu duydum


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;493262
Ender Beyin yazdıklarına aynen katılıyorum.Elimizde objektif veriler olmadıktan sonra subjektif verilere dayanarak birşey söylemek zor. Ender Bey belirttiğiniz şekilde testler var mı acaba? Bilginiz var mı?
Bu kadar kapsamlı bir test yok ne yazık ki. Ancak zamanında Fifth Gear programında buna yakın bir test yapmışlardı. Ancak orada yanılmıyorsam 3-4 firmanın yakıtı denenmişti ve yerel firmalar da vardı. Ve yine ne yazık ki çıkan sonucu da net hatırlayamıyorum. Temelde test etmeye çalıştıkları şey ucuz benzin ve pahalı benzin arasında performans ve tüketim yönünden fark olup olmadığıydı. Bunun için seçtikleri metedoloji şu şekildeydi:
 
Öncelikle aynı aracı bu yakıtlarla dyno üzerine çıkarmak; bu şekilde performans testi yapmaya çalışmışlardı.
 
Diğeri ise tüketim testi idi; bir piste çıkıp aynı araca farklı yakıtları koyup menzil testi yapmışlardı.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı MRS1461

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;493226
Ustanız Luk Oil'in kötü bir yakıt olduğuna, hele hele de motorun ömrünü yediğine nereden kanaat getirebilmiş? Hakikaten merak ediyorum bu şekildeki keskin kanaatlere nasıl varılabiliyor, nasıl koca bir firma bu şekilde itham edilebiliyor? Hayatımda 1 kere bile Luk Oil'den yakıt almadım, ama insaf yahu. Ustanızın elinde çok gelişmiş labaratuarlar mı var? Herhangi bir dizel motoru on binlerce kilometre Luk Oil dizel ile test mi etmiş?
 
Ha bir de; Opet ya da Shell neye göre iyiymiş? Hangi açıdan en iyiymiş?(Bu arada yakın zamana kadar aracıma her daim Shell Nitro 97 aldığımı da belirtmek isterim). Opet, Shell, BP, PO, Luk Oil, Total vs. markaları aynı şartlarda aynı araca koymuş da beygirlerini mi ölçmüş? Ya da yine aynı şekilde menzil testi mi yapmış? Ya da yine aynı şekilde bu yakıtlarla, eş değer motorların dayanım testini mi yapmış?


Alıntı yapılan: adnan58;493231
Alıntı yapmayım diyorum ama yapmadanda olmuyor aha bu yoruma katılıyorum işte..bizim ustalar ancak üfürme sallama konusunda ustalar kendi işini yapamazlar sağa sola çamur atarlar.luk oıl  koca bi marka kötü dandik mazotu olsa gs,fb,bjk gibi spor kulüpleriyle anlaşma yapıpta milyonlarca taraftarı kendine çekermi yahu el insaf..yaklaşık 1 aydır luk oıl den alıyorum inanın tık yok hemde indirimle 3,37 den aldım daha dün akşam ataşehir den gayette memnunun..öncesinde ise total ve opet alırdım ama bi kere pendikte claas diye marka açılışına denk geldim adam sıfır mercedesi çekti fulledi dedim ona bişey olmazsa bizim traktör pd dizele hiçbişey olmaz bas doldur..oturduğumuz yerden karalamak kolay en iyisi denemek ayrıca daha yakıttan motoru yiyeni görmedim ben...


Alıntı yapılan: enoktakenokta;493256
Konuyu biraz açayım ben de o zaman; açayım ki umarım bundan sonra bu tarz "üfürme"leri görmeyelim...
 
Eğer akaryakıt markaları arasında gerçek manada bir "performans testi" yapılacaksa nasıl yapılır? Bu soruya yanıt arayalım.
Öncelikle alırsınız Dünya'nın en güçlü dizel motora sahip otomobilini. Bu aracın deposuna test edeceğiniz yakıtları koyarsınız ve aracı hava sıcaklığının aynı olduğu, nem oranın aynı olduğu, vb. şartların tamamının aynı olduğu bir durumda defalarca dyno'ya çıkarırsınız. Dyno'nun aynı araç için yapılan peşpeşe testlerde bile belli bir oranda sapma gösterebileceğini de hepimiz biliyoruz, o da ayrı bir konu. Ama eldeki en iyi test yöntemi bu olur sanırım. Tutup da testi 105 beygirlik TDI üzerinde yaparsanız farkın dynodaki olası sapmadan mı yakıt farkından mı olduğunu anlayamazsınız; bundan dolayı en güçlü dizel motora sahip aracı dynoya çıkarmanız lazım...
 
Gelelim işin tasarruf tarafına. Aynı güzergah, aynı saat olsa dahi farklı günlerde yapacağınız ortalama tüketim testi yanıltıcı olur. Aynı koşulları hiçbir şekilde tekrar sağlayamazsınız. O zaman ne yapılacak? Yine aynı aracı alacaksınız, bu aracı Silverstone ya da Nürburring gibi bir piste çıkaracaksınız. Depoya koyduğunuz yakıt miktarı gramına kadar aynı olacak, lastik sıcaklığı aynı olacak, hava sıcaklığı aynı olacak, nem oranı aynı olacak, rüzgar hızı ve yönü aynı olacak, vb. koşullar aynı olacak. Sonra siz bu aracı sabit hızla o pistte hababam döndüreceksiniz. Hangi yakıtla depo doluyken araç daha fazla tur atabilmiş ona bakacaksınız...
 
Dayanım testi ise bence en zoru. Aynı banttan peşpeşe çıkan aynı seri motorda bile minimal düzeyde de olsa fark olabileceğini biliyoruz. Ancak yapacak birşey yok. Aynı banttan peşpeşe çıkmış motorları alacaksınız, bunları farklı yakıtlarla dolu depolara bağlayacaksınız, sonra da bakacaksınız hangisi ruhunu en erken teslim etmiş diye...
 
 
Gerçek manada, kesin sonuç verecek, aksi iddia edilemeyecek, objektif performans, tüketim ve dayanım testini başka bir şekilde yapamazsınız... Öbür türlü "o usta böyle dedi, bu servis böyle dedi" işiyle hiçbir yere varılmaz arkadaşlar...


Arkadaşlar merhaba
Yazdıklarınızı dikkatlice okudum haklısınız koca firmalArın yakit kalitesini değerlendirmek  bizlerin  ne haddine. Fikrini tecrübesine dayanarak dile getirdi sadece . sizlerde çok doğru cümleler sarf etmişsiniz parmaklariniza sağlık. Fikirleriniz görüşleriniz benim için değerli
Saygılar


Çevrimdışı awoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Bugün yüce motor dan araca paspas ve bagaj havuzu almaya gittiğimde servis sorumlum ile görüştüğümde shell ve po'dan yakıt almanızı öneriyoruz ve sürekli aynı istasyondan almaya özen gösterin dediler. Shell ve Po'nun yakıtında kükürt oranı en düşük olduğunu söylediler.


Çevrimdışı KartalPekel

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar kayınpederim de dizel opel insignia var araç 2011 model arabayı teslim almaya birlikte gitmiştik ve bayinin en yakınında BP vardı ilk depoyu ordan fulledik, kayınpederime çok ısrar etmeme rağmen arabasının o günden sonra ki bütün yakıtlarını Uspetten aldı (Uspet diğerlerine göre 40-50 krş daha ucuz), ben o gün bu gündür yakıtla alakalı araba ne zaman arıza çıkaracak diye bekliyorum fakat maşallah 4 senedir saat gibi çalışıyor, ne performans düşüklüğü var ne de başka bi sorun. Ben 6 senedir BP dizel kullanıyorum herhangi bi sorun yaşamadım ve memnunum. Bence önemli olan firma değil bayii..