škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start -stop özelliği

norax · 11 · 5387

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı norax

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar
2014 3 haftalık A7 TDi  octavia elegance   aracım var. İlk defa dizel arabam oldu. Aldıktan sonra dizel araç kullanımı ile ilgili bir çok yayını okudum.En önemli kurallarından ikisi şöyleydi.1- Aracı soğuk iken çalıştırdığınızda bir müddet rolantide çalıştırıp sonra harekete geçiniz. 2- Yeterli ısıya ulaşmış aracı durdurmadan önce yine bir kaç dakika rolantide çalıştırın sonra stop ettirin     Ben aracı aldığımda bu iki kuralıda servis elemanlarına sordum.Ban iki kuralında yanlış olduğunu ve aracı çalıştırdıktan sonra hemen hareket edebileceğimi yine park edeceğim zamanda direk olarak aracı stop ettirebileceğimi ısrarla belirttiler. Ben  bu önerileri ciddiye almadan yukarıda yazdığım iki kuralıda uygulamaya çalıştım.Ancak ortada başka sorun oluştu. Benim araçta start-stop özelliği var. Sabah çalıştırdığımda kalkmada sıkıntı yokta aracımı uzun yoldan sonra park ettirmek istediğimde veya trafik ışıklarında durduğumda  stop özelliğinden dolayı araç kendi kendine duruyor.Bu durum sizce normalmi. Park etmeden önce birkaç dakika rolantide çalışması gerekmiyormu.Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
İlk çalıştırmada iki görüş var biri beklemek turbonun yağlanmasını beklemek diğeri de zorlamadan hareket ederek çalıştırmak ama birincisini daha çok duydum. Start-stop içinde iki görüş var. Birinci görüş motor ss ile stop edince yağlama durmuyor devam ediyor koskoca vw direksiyon tam kırıkken stop ettirmezken küt diye nasıl stop ettirsin arabayı düşünmüştür mühendisler diyo. Diğer görüşte valla ben önlemimi alırım uzun yola çılarken ss u kapatırım riske girmem diyo. Şahsen ben 25.000 kmdir çalıştırırken birinci stopta da ikinci görüşü benmseyip uyguluyorrum


Çevrimdışı ali_firattr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Aracın kullanma kitabında da yazıyor özellikle uzun kullanım sonrası bir müddet çalıştırıp stop edin diye. Ben start stop düğmesine aracı çalıştırır çalıştırmaz basıyorum.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
İlk çalıştırma sonrası eski arabalardaki ısıtma olayı gibi beklemek yerine ilk hareket sonrası araca birden yüklenmemek bence daha mantıklı. Hadi yağlansın diye bekleyelim de öyle 2-3 dakikaya gerek yok belki 20-30 saniye. Stop ederken de eğer yüksek hızlı bir otoban sürüşü yaptıysanız birden aracı stop etmek turbo içerisindeki kılcal yağ kanallarındaki yağın yanarak kanalları zamanla tıkamasına neden olabilir. İlla aracı stop etmeden rölantide beklemek yerine varacağınız yere 10 dk kala aracı sakin ve az devirli kullanırsanız turbo sıcaklığının normal seviyelere inmesi sağlanacaktır.


Çevrimdışı norax

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
İlgİlenen arkadaşlara çok teşekkürler.Anlaşılan 2 görüşü aynen uygulamaya devam etmek gerekiyor.



Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;467781
Start-Stop ile ilgili Onno Usta der ki:
 
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/05/26/startstop-sistemi-turbonun-yagsiz-kalmasina-neden-olur-mu

Aynı yönde düşünüyordum ben de. Aracımda S&S yok; ama olsaydı kapatmazdım..
 
Bu arada S&S sisteminin yakıt ekonomisine katkısı ile ilgili olarak Renault Clio 4 ile Fifth Gear programında küçük çaplı bir test yapmışlardı. Aynı güzergahta sistem açık ve kapalı iken. Sonuç olarak sistemin yakıt tüketimini kaydadeğer miktarda azalttığı sonucu çıkmıştı.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: enoktakenokta;467944
Aynı yönde düşünüyordum ben de. Aracımda S&S yok; ama olsaydı kapatmazdım..
 
Bu arada S&S sisteminin yakıt ekonomisine katkısı ile ilgili olarak Renault Clio 4 ile Fifth Gear programında küçük çaplı bir test yapmışlardı. Aynı güzergahta sistem açık ve kapalı iken. Sonuç olarak sistemin yakıt tüketimini kaydadeğer miktarda azalttığı sonucu çıkmıştı.
Dur-kalk trafikte de kapatmak lazım zira dur-çalış-dur-çalış büyük eziyet oluyor.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
:+1: Uğur abiye bu konuda katılıyorum :ok:


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Bende katılıyorum.Bazen yıldız yokuşunda çok yoğun trafikte denk geliyorum zaten adım adım ilerleniyor.Start-Stop tam motoru kapatıyor 1 sn geçmeden 10 cm gitmek için tekrar marş veriyor.Yokuş boyunca bu döngü tekrarlanıyor.Bu faydadan çok zarar.

Start-stop ışıklarda beklemede veya çok yoğun uzun beklemeli trafikte görevini tam anlamı ile yapabiliyor.


Çevrimdışı MuratKarakaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Start stop uzun yola çıkınca iptal ederim. Kısa mesafelerde iyi işe yarıyor ama sıkışık trafikte o da. Kullanma klavuzunda çalıştırdıktan sonra hemen hareket edebilirsiniz diyor ama ben yine de havanın durumuna göre 1-2 dk bekleyip hareket ediyorum uzun yoldan gelincede en az 3 dk bekletiyorum arabayı rölantide