Şimdi biraz açık konuşayım kardeşim,Aracı satarken motor lambası yanıyorsa;LPG varsa lpg den dolayı yanıyor önemli değil derler....LPG yoksa EGR den dolayı yanıyor derler...
banada öyle söylediler...bilmiyozya yedik...daha sonra araştırıp öğrenin biraz vag-com kablosu aldık...gaz kelebeği ve EGR valfini temizledik...arıza kaydını söndürdük ve nerdeyse üstüne 5000-7000 arası kilometre yaptık..çok ekstrem durumlar olmadıkçada yanmadı..
misal bir kere hava girişi tıkandı yandı..bir kere LPG enjektör fişi çıkmış yandı..bir kerede gaz kelebeğine plastik parça takılmış yandı..
yani bahanelerle uyuşmayan sebeplerden...eski konulara bakarsan bunun ayrıntılı açıklamasınıda yapmıştım konu olarak...
neyse senin soruya gelelim...katalizör olabilir...kat sonrası oksijen sensörü var..manifoldun çıkışında oksijen sensörü var...giriş basıncını ölçen sensör var..eğer bunlardan dolayı yanıyorsa;
araç beyni sensörden aldığı son veriyi yada standart değeri baz alarak motorun çalışmasını devam ettirir fakat bu değerler yüksek oranda değişiklik olduğu durumda sensör okuyup beyne gönderemediği için beyin gerekli düzeltmeleri yapıp motorun performansını dengeleyemeyecek ve buda sende gaz pedalının tepki vermediğini hissini doğuracak...
neyse biraz abarttım ama sonuç olarak muhtemel bir sensör problemi olabilir..
arıza tespit cihazı olan bir yerde arızasına baktır..silmeden öncede kodunu bi yere not et,tekrar yanabilir lamba o koda görede buradan bildiğimiz kadar çözmeye çalışalım..
yada en temizi çek servise zaten onlar neyin sorunlu olduğunu ve masrafı söylerler..