škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

şanzıman problemi mi ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı karekok

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba ;

1.2 dsg yeti sahibiyim. Aracım son 3 gündür 1. viteste direksiyon tam tur dönmüş durumdayken manuel vites arabanın   istop ederken çıkardığı sesler gibi sesler çıkıyor. Özellikle otoparka girip çıkarken hissediyorum. Bu problem neden kaynaklanıyor olabilir. Aslında normal midir diye sormam lazım. Direksiyon düzelince geçiyor. 30000 bakımını da dün yaptırdım. Bir problem yok dediler.

 ilginiz için teşekkürler


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karekok;482246
arkadaşlar merhaba ;

1.2 dsg yeti sahibiyim. Aracım son 3 gündür 1. viteste direksiyon tam tur dönmüş durumdayken manuel vites arabanın   istop ederken çıkardığı sesler gibi sesler çıkıyor. Özellikle otoparka girip çıkarken hissediyorum. Bu problem neden kaynaklanıyor olabilir. Aslında normal midir diye sormam lazım. Direksiyon düzelince geçiyor. 30000 bakımını da dün yaptırdım. Bir problem yok dediler.

 ilginiz için teşekkürler


Vites boştayken de tam tur çevirerek duruma bakın.
Şayet aynı ise, bahsettiğiniz hidrolik direksiyon araçlardaki normal tam turdaki tahliye sesi. (ince tıkırdama şeklinde)


Çevrimdışı karekok

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
teşekkür ederim. tıkırdama şeklinde değil de daha önce de söylediğim gibi istop edecek araba gibi ses çıkarıyor. dsg nin problemi değil galiba. dediğiniz gibi direksiyon hidroliği ile ilgili olabilir. tekrar yakalayabilirsem sesli video kaydı yapacağım
 
 
 
Alıntı yapılan: Akif Hoca;482249
Vites boştayken de tam tur çevirerek duruma bakın.
Şayet aynı ise, bahsettiğiniz hidrolik direksiyon araçlardaki normal tam turdaki tahliye sesi. (ince tıkırdama şeklinde)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
direksiyon sistemi hidrolik değil elektrikli olduğu için siz tam tur çevirince direksiyon motoru yüke biniyor ve fazla elektrik çekiyor bu durumda da yük şarj dinamosuna bindiği için motoru kasıyor ve rölantiyi düşürüyor bu yüzden direksiyonu hiç bir zaman tam turda uzun süre bekletmeyin hafif boşluk kalsın yoksa direksiyon motoru arızalanabilir


Çevrimdışı karekok

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
tam anlattığınız gibi oluyor gerçekten. daha dikkatli olacağım teşekkürler

Alıntı yapılan: mşah;482361
direksiyon sistemi hidrolik değil elektrikli olduğu için siz tam tur çevirince direksiyon motoru yüke biniyor ve fazla elektrik çekiyor bu durumda da yük şarj dinamosuna bindiği için motoru kasıyor ve rölantiyi düşürüyor bu yüzden direksiyonu hiç bir zaman tam turda uzun süre bekletmeyin hafif boşluk kalsın yoksa direksiyon motoru arızalanabilir


Çevrimdışı demir18

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: karekok;482246
arkadaşlar merhaba ;

1.2 dsg yeti sahibiyim. Aracım son 3 gündür 1. viteste direksiyon tam tur dönmüş durumdayken manuel vites arabanın   istop ederken çıkardığı sesler gibi sesler çıkıyor. Özellikle otoparka girip çıkarken hissediyorum. Bu problem neden kaynaklanıyor olabilir. Aslında normal midir diye sormam lazım. Direksiyon düzelince geçiyor. 30000 bakımını da dün yaptırdım. Bir problem yok dediler.

 ilginiz için teşekkürler

bende'de var o ses şanzımandan geliyor dsg vitesin üstündeki klaşlar denilen biraz hareket yeri olduğu için sallantıdan ses çıkaran parçalar onlar öle büyük bir sorun değil canınızı sıkmayın dsg 3 şekilde sorun çııkarır.

1)kavrama ( yani debriyajlı arabadaki baskı balata) genelde 1.ve 2. viteslerde kavramanın bitmesi yada 2011 lerdeki sorunlu kavramalar gibi titreme yapmasıdır  genelde bu sorun K2 kavramanın aşınması sonucu oluşur.

2) mekatronik (şanzıman dişlilerinin bulunduğu yerin hemen dışında bulunur basınçla vites geçişlerinin sağlayan beyin ünite genelde sorun ve yanma şeklinde arızalanır)

3)yazılımsal sorunlar (bu sorunla standart araçlarınızla karşılaşacağınızı sanmıyorum genelde modifiye araçlarda görülür.
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2014, 22:11:10 Gönderen: demir18 »


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;482361
direksiyon sistemi hidrolik değil elektrikli olduğu için siz tam tur çevirince direksiyon motoru yüke biniyor ve fazla elektrik çekiyor bu durumda da yük şarj dinamosuna bindiği için motoru kasıyor ve rölantiyi düşürüyor bu yüzden direksiyonu hiç bir zaman tam turda uzun süre bekletmeyin hafif boşluk kalsın yoksa direksiyon motoru arızalanabilir

 bu doğru bilgiye şunuda ilave etmek istiyorum;
    Hidrolik direksiyonlu araçlarda dahi direksiyonu sona kadar dayamak, sisteme aşırı yük bindireceği için kaçınmak gerek, zaten dayadığınızda hidrolik direksiyon pompasının daha zorlanarak çalıştığını sesinden anlarsınız.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı 06FSE21

  • Skoda Bağımlısı
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
En büyük tedirginliğim DSG arızası... Aracın neredeyse yarı maliyeti DSG...Onun için sıfır araç alanlara sürekli tavsiyemdir: Garantiyi uzattırın...