škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

kış lastiği hk. karşılaştırma testi.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar bu konuda görüşünüzü rica ediyorum şöyle bir test buldum. http://www.kislastigi.com/testler_kislastigi_yazlastigi_karsilastirma.asp
 
Bu testin genelinden çıkardığım izlenimim tamam yaş ve karlı havada kış lastiğinin belirgin bir fayda sağladığı yönünde. Ancak ya kuru asfaltta? Test sonuçlarına göre kış lastikleri yaklaşık 3 metre daha başarısız kalıyor.
 
Bu durumda 7 derecenin altında kış lastiği kullanan ama bölgesinde çok da yağışlı hava olmayan kış lastiği sahipleri için bir zaafiyet oluşmuyor mu? Test hava 10 derece iken yapılmış. sizlere göre bu bir faktör müdür?
 
Peki ekimden marta kadar bizler kış lastiği kullanmalıyız ancak bu dönemde yağısın olmadığı ve havanın 8 9 derecenin üstünde olduğu gün sayısı da azımsanacak gibi değil (istanbul için konusuyorum) bu durumda kış lastiği kullanmak zorunda olan ticari araç sahipleri için zafiyetten ziyade tehlike arzeden bir durum yok mu? sonuçta test en fazla 1000 kg olan bir albea ile yapılmış bunun tonlarca yük taşıyan kamyonları tırları var çocuklarımızı taşıyan servis araçları var fren mesafesinde belirleyici rol oynayan yük faktörünü bu denli hesaba katarsak o 3 metre sizce de hayati öneme sahip değil mi?
 
Fikirlerinizi merak ediyor iyi günler diliyorum
 
Saygılarımla.
 
M.Ş.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
bunu sadece gündüz sürüşü olarak düşünmemek lazım, bunun bir de gecesi var. gündüz +10 derece olan hava gece +3 derece olabilir, bu da yaz lastiğini riskli konuma sokar.


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
o yuk tasıyan kamyonlar tırlar ve okul servisleri sakin sakin kullanırlarsa limitlerde fren yapmalarına gerek kalmaz. hava sıcaksa kış lastigi varsa dikkatli olcak soforler baska yolu yok. istanbulda çalışan bir servis hava cok ısınmıyor diye kış lastigi almazsa ornek veriyorum sabah ani bastıran bir kar yagısına yakalandı diyelim.. kaydı gitti vurdu bi yere onun hesabını kim verecek? kış aylarında kış lastigi takılmalı. hava sıcaksada sakin kullanılmalı. yavas ve dikkatli gidilirse sıcak asfalttaki o fren farkı ortaya cıkmaz. en ufak kar yağısında 'hava cok sogumuyo istanbulda ya gerek yok kış lastigine' diyen bi ton insan yuzunden trafikte aksıyo bu da cabası.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
ben takılmaması taraftarı değilim tabiki takılmalı ancak böyle de bir durum var acaba test için yetersiz diyebilir miyiz? yoksa sizlerden de böyle sıcak havada kış lastiği zaafiyeti yaşanlar oldumu acaba diye bir fikir alışverişi yapmak istedim. yoksa görünen köy misali bir durum var ortada.


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
benim başıma gecen hafta geldi.. 18-19 derece civarlarıydı havalar hatırlarsınız.. bnde deneme amaçlı 1-2 viraja sert girdim araba hemen kaydı.. bunun bilincinde olursa herkes sakin kullanır herhangi sıkıntı olmaz sıcak havada. ama mesela bugun acayip işimi goruyor kış lastiği. benim işyerim şekerpınarda.. normal lastik olsa hayatta gelemezdim:))


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: METŠAHİN;496881
ben takılmaması taraftarı değilim tabiki takılmalı ancak böyle de bir durum var acaba test için yetersiz diyebilir miyiz? yoksa sizlerden de böyle sıcak havada kış lastiği zaafiyeti yaşanlar oldumu acaba diye bir fikir alışverişi yapmak istedim. yoksa görünen köy misali bir durum var ortada.


+7 derece üstünde yaz lastiği daha iyi sonuç verecektir muhakkak kuru zeminde ama yukarıda adaşımın da dediği gibi ne zaman nerede gerek olacağını hiç bir şekilde kestiremeyiz. çoğumuz işe gidiyoruz sabah erken saatlerde. gündüz ne kadar 10 dereceye çıkarsa çıksın sabah işe gidiş saatlerinde sıcaklık kesinlikle daha düşük olacak, bu durumda da kış lastiğine ihtiyacınız olacak. "sabah kışlıklarla gideyim öğlen yazlıklarla değiştireyim akşam olunca da geri kışlıkları takarım" varyasyonunu da uygulayamayacağımıza göre en mantıklı ve doğru olan kışlıklarla gezmek.

bu farkı en iyi ayırt edebilenlerden biri benim, haftanın 6 günü 185 tabanlı kışlık lastikli şirket aracımı kullanıyorum, cumartesi öğleden sonra ve pazar günü de buz don olmazsa 215 tabanlı yazlık lastikli şahsi aracımı kullanıyorum. emin olun fark hissediliyor, özellikle hava sıcaklığının 0'a yaklaşmaya başladığı durumlarda. o yüzden 1-2 derece ve altındaki havalarda hiç bir şekilde şahsi aracımı yerinden oynatmıyorum.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
kış lastiğine göre de değişir. yaz lastıklerıne bakarsan yağmur olukları daha belırgın oldugu için yağmurlu havada kıs lastıgınden daha performanslıdır. ama kış lastıgı de goodyear gıbı bır marka mesela yumuşan contınental ıse sert lastık turunde uretım yapar. karı bol olan yaığı az olan yerde goodyear michelin, kışı 0 dereceye yakın ama yağısı bol lan yerde contınental tercıh sebebıdır. yanı anlayacagın bulundugun bolgeye gore degısır. o yuzden lastık almak ıcın karsılastırma testlerının yanında bulundugun bolgedekı lastıkcılerı dolasıp araba sahıplerının lastık secimleine de bakman lazım.

ben tekirdağ çerkezköydeyım hava yağış ve kar olarak yogun o yuzden ultragrıp 9 taktırdım. kardeşim denizlide butun kıs hava -3  / +10 derece arasında geçiyor contoınental taktırdı. 3 metre konusu o kadar kafaya takılacak konu degıl. kızaklama mesafesınde kısın o kadar surat yapıyorsan senı hıcbır lastık kurtarmaz.


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;496990
kış lastiğine göre de değişir. yaz lastıklerıne bakarsan yağmur olukları daha belırgın oldugu için yağmurlu havada kıs lastıgınden daha performanslıdır. ama kış lastıgı de goodyear gıbı bır marka mesela yumuşan contınental ıse sert lastık turunde uretım yapar. karı bol olan yaığı az olan yerde goodyear michelin, kışı 0 dereceye yakın ama yağısı bol lan yerde contınental tercıh sebebıdır. yanı anlayacagın bulundugun bolgeye gore degısır. o yuzden lastık almak ıcın karsılastırma testlerının yanında bulundugun bolgedekı lastıkcılerı dolasıp araba sahıplerının lastık secimleine de bakman lazım.

ben tekirdağ çerkezköydeyım hava yağış ve kar olarak yogun o yuzden ultragrıp 9 taktırdım. kardeşim denizlide butun kıs hava -3  / +10 derece arasında geçiyor contoınental taktırdı. 3 metre konusu o kadar kafaya takılacak konu degıl. kızaklama mesafesınde kısın o kadar surat yapıyorsan senı hıcbır lastık kurtarmaz.


bender çerkezdenim bizim kışlıklar bridgestone blizzak 225/45/r18 ebatları ve yılbaşında yağan karda ben bi çok kez kayma yaşadım düşük hızlarda hafif frende biraz kaydırma yapıyodu ve yağmurlu çamurlu havalarda güvenlik hiç yok lastiklerde.. sizin lastiklerde kayma filan oluyor mu merak ettim (çorlu-çerkezköy arasında kaymalar oldu)


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
peki sizce fabrikadan çıkarken 205 55 16 olan ölçüler yerine 225 55 16 daha geniş tabanlı almak mantıklı mı acaba?


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavia7_;497005
bender çerkezdenim bizim kışlıklar bridgestone blizzak 225/45/r18 ebatları ve yılbaşında yağan karda ben bi çok kez kayma yaşadım düşük hızlarda hafif frende biraz kaydırma yapıyodu ve yağmurlu çamurlu havalarda güvenlik hiç yok lastiklerde.. sizin lastiklerde kayma filan oluyor mu merak ettim (çorlu-çerkezköy arasında kaymalar oldu)

valla dostum ben ocak 1 de o kadar buzlu yolda ankara ya gittim boludan geçtim araba 1 cm bile kayma yapmadı ama ben de r16 205/55 orjınal ebatta goodyear ultragrıp 9 var dı bıraz yumusak lastık. o yuzden arabaya cok daha fazla guven duydum acıkcası. birde h segmentı degıl t segmentı lastık aldım etkısı olurmu bılemıyorum sanırım daha yumusak oluyorlar


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: METŠAHİN;497060
peki sizce fabrikadan çıkarken 205 55 16 olan ölçüler yerine 225 55 16 daha geniş tabanlı almak mantıklı mı acaba?

Bilakis, kış lastikleri için standart lastiklerden daha dar tabanlı lastik kullanılması önerilir. Mesela, standart 205/55/16'larınız yerine 195 tabanlı kışlık lastik kullanmak daha avantajlıdır ;)


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
h veya t yazması hız limitiyle alakalı. t olan lastik 190 km limitli