Elbette hocam. Hatta keşke bizim araçta da olsa diyeceğim, bana göre en temel güvenlik donanımlarından bir tanesi...
Bildiğim kadarıyla fren anında tekerler arasındaki tutunma farkı oluşmasını engelliyor ve fren stabilizasyonunu garantiliyor. Yani örneğin sağ tekerler kuru zeminde, sol tekerler ıslak zeminde iken frene asılırsanız, normalde araç sağa doğru dönerek kontrol kaybedecekken; EBD söz konusu olduğunda araç iz takibini bozmadan frenleme yapabiliyor.
Bu olayın tam tersi; yani gaza basma durumunda gerçekleşmesini engelleyen bir sistem de mevcut. (yani yarı kuru yarı kaygan zeminde kalkış) Ancak kısaltmayı hatırlamıyorum.
Ha; bir de EBD'nin aslında daha da çok değinilen bir işlevi var. O da virajda frenleme.
Yani bu EBD viraj dönüşü esnasında aracın daha sağlıklı bir şekilde yavaşlamasını da sağlayan bir sistem.