škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Octavia 1.6 TDI hararet göstergesi hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bekzdl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 380
    • Profili Görüntüle
Öncelikle iyi günler dilerim 2014 Model Skoda Octavia 1.6 TDI dizel araç sahibiyim, sormak istediğim bir soru vardır, son 1 hafta içerisinde aracımın hararet göstergesi 100 derece civarlarını gösterdi bu sadece 2 defa oldu ve takriben 3 dakika içerisinde geri kendiliğinden 90 dereceye indi, normalde hiç 90 derece üzerine çıkmazdı ve araç çok zorlanmamasına rağmen bahsettiğim durum oldu, haliyle biraz endişelendim araca zarar vermesin diye Ankara içerisinde tanıdığım bir kaç özel VW servisini arayıp durumu anlattım, hepside direk kronik 1.6 TDI devir daim sorunu, devir daim değişecek diye belirttiler birisi orjinal parça için 750 TL bir diğeri ise 1500 TL civarı dedi, sormak istediğim husus aynı sıkıntıyı yaşayan oldumu ve nasıl bir yol izledi, bu bahsettiğim hararetin 100 derece civarlarına ulaşması bu hafta içerisinde sadece 2 defa oldu ve kısa süre içerisinde araç seyir halinde iken geri 90 dereceye indi, merak ettiğim bu durum araç için bir sorun teşkil eder mi ? devir daim değişimi yaptırsam bununla birlikte triger kayışı da değişiyor mu ?

Ek olarak Motor soğutma suyu bundan bir kaç ay önce neredeyse, sıvı kabı "min" değerindeydi hatta araç uyarı vermişti "motor soğutma suyunu kontrol edin" diye bende buna istinaden kırmızı renkli dizel araç için uygun soğutma suyu satın alıp soğutma sıvısı kabına biraz eklemiştim, acaba bununla bir alakası olabilir mi ? direk servisteki ustaların belirttiği gibi devir daim değişimi yaptırayım mı ? yoksa sürekli hararet derecesini kontrol edip şimdilik herhangi bir işlem yaptırmayıp bu şekilde kullanmaya devam mı edeyim ? çünkü çok sık olmuyor farklı günlerde sadece 2 defa hararet 100 derece civarlarına çıktı ve hemen geri kendiliğinden 90 dereceye indi.

 Aracım 2014 model olup henüz 35.600 kilometrededir, yardımcı olan herkese şimdiden teşekkür ederim.


Çevrimdışı tahiroguz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
İyi geceler.Öncelikle geçmiş olsun.Benim aracım 2013 model aynı sıkıntıları bende yaşadım hatta forumda paylaştım bulunduğum ilde bulunan bir rampada yükseliyordu hararet ustamı aradım sordum size verilen cevap banada verildi sadece tanıdığım başka bir usta soğutma suyun eksiktir rampa yukarı çıkarken hararet yükselebilir demişti.Daha sonra araç soğutma suyunu kontrol ediniz diye uyarı verdi yedek tankın kapağını açınca hiç su kalmadığını gördüm özel servisle görüştüm su doldur aralıktaki bakımda yeniden antifiriz koyarız deyince su ilave ettim.Yaklaşık 3 aydır hararet yükselmesi olmadı söz konusu rampadan belki 10 defa indim çıktım şu an herhangi bir şikayetim kalmadı.Aralık ayında 90 bin bakımı var ama araç 65 binde triger kayışını değiştirmeyi düşünüyorum o zaman detaylı olarak kontrol ettireceğim.Cevap biraz uzun oldu kusura bakmayın.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Sorununuz en basit şekilde kronik devir daim pompa arızası. Ben de 2014 model kullanıyorum. Anlattıklarınızı 40.000 km'lerde direkt yaşadım. Anlık 100 derecelere çıkıp sonra geri inmeler, bir süre sonra devir daim pompasının devreye girmemesi ve peşi sıra hararet ibresinin sonlara vurmasına sebep oluyor. Soğumamış aracı stop etmek yanlıştır ancak kontak kapatıp, tekrar motoru çalıştırdığınızda pompa devreye giriyor. Gireceğinin garantisi yok tabi.

Soğutma su seviyesi zamanla azalabilir. İlla doğrusal kaçak olacağı anlamına gelmez. Ancak kontrol ettirin.

Triger kayışı hiç değişmediyse, 2014'ten kalan bir kayış ömrünü doldurmuş demektir. Kayışın üzerinde çatlaklar oluşmuştur ve usta bunu görünce değişim tavsiyesinde bulunur. Motoru riske atmanıza gerek yok. Daha büyük masraf açılacağına, devir daim pompalı triger setleri var, yaptırın, kafanız rahat etsin.


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Yorumcuların yazdıklarına göre yazacağım. Ülkenin geldiği duruma bakar mısınız?

"Kronik sorun" ama çözümü paralı!

kronik bir şey ise bu fabrikadan kusurlu çıkıyor demektedir. Bu malzemelerin benzer otolarda ne kadar ömürlü olduğuna bakarak bir süre belirlenir ve bundan çok önce ve bir çok arabada (aynı marka) bu sorun ortaya çıkıyorsa ücretsiz değişim olmalı.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Kronik sorunmudur bilmiyorum ama 5 yıldan fazladır aynı tdi motor dsg Yeti kullanıyorum sogutma sıvısı vs hala orijinaldir düzenli olarak bakımlarda her sene yetkili servise giderim. Bu hararet yükselmesine vs hiç şahit olmadım. Yeti de Octavia ile farklı bir devir daim pompası ve ya sistemi olabilir mi? Kronik sorun dendiği için merak ettim.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smsener;653140
Yorumcuların yazdıklarına göre yazacağım. Ülkenin geldiği duruma bakar mısınız?

"Kronik sorun" ama çözümü paralı!

kronik bir şey ise bu fabrikadan kusurlu çıkıyor demektedir. Bu malzemelerin benzer otolarda ne kadar ömürlü olduğuna bakarak bir süre belirlenir ve bundan çok önce ve bir çok arabada (aynı marka) bu sorun ortaya çıkıyorsa ücretsiz değişim olmalı.


Doğuş Oto'dan kaynaklı. Devlet, şirket gibi yönetilirse, hukukun yerinde yeller eser. Esas suçlu halkın kendisidir.

Alıntı yapılan: rocky62;653144
Kronik sorunmudur bilmiyorum ama 5 yıldan fazladır aynı tdi motor dsg Yeti kullanıyorum sogutma sıvısı vs hala orijinaldir düzenli olarak bakımlarda her sene yetkili servise giderim. Bu hararet yükselmesine vs hiç şahit olmadım. Yeti de Octavia ile farklı bir devir daim pompası ve ya sistemi olabilir mi? Kronik sorun dendiği için merak ettim.


1.6 TDI'ın fabrikasyon çeşitleri çok var. 90,105,110,115,120,140 beygirlik gibi. Aynı marka ve model araçlar aynı parçalara da sahip olmayabilir. Örneğin devir daim pompalı triger kayış seti birinde Gates, diğerinde Bosch, başka bi araçta Dayco olabilir. Benim arıza veren Dayco idi. Dayco sonradan parçaları düzeltmiş olabilir.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
ağır bakım yaptırmadıysanız zamanı gelmiş. devirdaim + triger değişimini hep beraber yaptırın tekrar tekrar açtırmayın evet malesef pahalı mümkünse servis parçası alıp dışarıda yaptırın


Çevrimdışı ahmetgulsen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 209
    • Profili Görüntüle
evet aynen bendede 2014 model aracım 100bin km yaptı bu arızayı devirdaim ve triger set beraber değişti..