škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yakıt sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, benim yakıt aldı başını gidiyor. Araç 1,3 Felicia LX Karbüratörlü. Geçen sene bu zamanlar aynı yollarda aynı şartlarda 8,5-9 lt lpg yakarken. Şu sıralar 12-13 lt gaz yakmaya başladım. Yağ bakımından önce uzun yol yaptım 9 lt civarı yaktım. Bakımsızlıktandır diyip çok ilgilenmedim. Aynı yolda 6,5 lt lpg yaktığımı biliyorum. Bakımdan sonra da devam edince var bir problem dedim. 25-26 lt gaz ile geçen sene şehir içi 240-290 km arası yapıyordum, şu anda km 193 ve gaz bitmek üzere, siz hesap edin.

Sabah babamı hastaneye bıraktım kapıyı açtı kapatmadan önce gaz kokusu hissettim. Bunun üzerine gazcıya gittim. Gazcı bağladı makinaya abi ayarlar normal dedi. Anlattım durumu başladı incelemeye. En az 15-20 dk uğraşmıştır. Sonra uzun uzun yüksek devir gaz vermeye başladı. Gaz verirken sıkıntı yok. Gazı bırakınca değerler yükseliyor biraz. Sonra toparlıyor. Eleman abi biraz geç toparlıyor o sürede çiğ gaz atıyor dedi. O zaman şöyle oluyor. Gaza bastık gidiyoruz yavaşlamaya başlıyoruz veya duruyoruz o süre içinde çiğ atıyor, diyafram toparlamıyor.

Biraz kullan dedi, gerekirse gelirsin diyaframı temizleriz veya duruma göre değiştiririz dedi. Maliyetim ne olur dedim. Diyafram + gaz ayarı + kaçak kontrolü + işçilik 100 lirayı bulur dedi. Atikerleri de 100 liraya takıyoruz dedi. Senin yerinde olsam yeni beyin alırım dedi. Düzen tutmazsa boyuna masraf yapmış olursun bu şekilde dedi.

Ustaya güvenim tam. O konuda sıkıtı yok lakin başka bir yerde sıkıntım olabilir mi sizce? Ateşlemen sıkıntılı filan demedi ama lpg ci ateşlemeden anlar mı? Belki basit bir buji + kablo sıkıntısıdır (Bujiler ve kablo değişeli 5-6 bin km oldu, süre olarak 1 seneyi geçmiştir) ama bunu nasıl tespit ederiz? Çekiş problemim yok. Hızlanmada problem yok. Basarsam 110-120 ye rahat ulaşıyorum. Tekleme yok gibi. 1-2. viste kalkışlarda biraz tekleme yaptığı oluyor, gaza nazik basarsam olmuyor. Vites yükseltmelerde de çok hafif bir öne atılma hissediyorum.

Avansa baktıracaktım yakınlardaki ustanın tabancası kırılmış o yüzden kara düzen yapıyorlarmış. Güvenemedim gitmedim. Avans sıkıntım varsa nasıl anladım?

Veya bunların haricinde aklınıza gelen veya yaşadığınız problem(ler) var mı?
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2014, 15:06:16 Gönderen: blauzahn »


Çevrimdışı hidyak

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
bnm aracta bu zamana kadar sehir içi daha km 23.5 gecmedi..
bujileri yenisiyle değiştir bende 6 bin km olduysa coktan zamanı gelmiştir.
normal de 5 binde yağ değişimi ve buji değişimi yapılır. çokta yararlı olur.
bir de şöle dene en ucuzdan başla bir seyleri değiştirmeye örnek bujileri
daha sonra düzelmesse zora dogru gidersin beyne kadar gazcılar hemen beyin değişelim diyorlar banada oldu dedim şehir içi km 23.5 yakıyor abi dedi çok yakmıs beyni değişterelim dedi bende beyin leri sordum en pahalısı italyan varmıs bi tane 180 tl onu takarız dedi bende simdi dursun dedim.. sonra benm ustaya dedim böle böle yakıyor diye abi normal dedi ya.. bende değiştirmedim.

he bujileri değiştirdim ve kendisi avans ayarı yaptı. suan arac tıkır tıkır.
tabi yaklasık 15 gun binemedim araca yeniden gaz doldurdum bakalım kaç km re gidicek test asamasındayım suan

bnmde problemim ısınamamak ilk açtıgımda sıcak ufluyor sonra ılıyor uflemesi fanın onu çözsem rahatlıycam :D eger bilgin varsa paylasırsan sevinirim..


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
LPG ustamın derdi beyni değiştirmek değil zaten. Diyaframdan şüpheleniyor açıp bakmak lazım diyor. 3000-4000 devir gaz verip bırakınca bilgisayarda değerler yükseliyor. Yani 3000 veya 4000 devir gaz verirken her şey normal gazı bırakınca beyin hala aynı gazı yollamaya devam ediyor haliyle araç çiğ gaz atıyor. Yaklaşık 15-20 dk bunu inceledik birlikte. Bende diyorum ki acaba beyin mi fazla yolluyor yoksa araç mı yakamıyor??

Senin sıkıntına yazmıştım bir kaç şey tekrardan yazdım ;)


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Bu geçen sürede araçta yaptıklarımı yazayım;

1- Lpg beynini dağıtıp temizledim. Diyafram temizdi sadece su bölümünün duvarları kirliydi.
2- Bujileri söktüm (temiz sıkıntı yok) yine de hafif zımparaladım.
3- Distribütörü yağladım, kapağını temizledim. Kapaktaki kömürü zımparaladım, tevzi makarasının ucunu zımparaladım.
4- Buji kablolarını ölçtüm, değerler ilk aldığımdaki değerler ile aynı. Araçta zaten orijinal değerlerde termostat ve müşür var. Zaten yazdığım gibi araçta tekleme vs. yok ateşleme sorununu işaret edecek bir belirti yok.
5- Aracın yağı 500 km bile olmamıştır değişeli. Kış için Mobil 15w40 koyuldu. Konuyu açmadan önce değişim yapılmıştı. Tabi hava ve yağ filtresi de değişti.

Bir tek sübap ve avans ayarına bakılmadı. Havalar şu an çok soğuk. Mevsim normaline döndüğünde sübap ayarı yapacağım (0,20 ayarlamayı düşünüyorum) ve tabancası olan bir yerde de avans ayarını yaptıracağım. Bir de hava daraltmasını biraz fazla yaptığımı düşünüyorum onu da normal sınırlara çekeceğim.

Şu sıralar fazla yol yapmıyorum. Yazdığım yazıdan bu yana en fazla 100-150 km yapmışımdır. Detayları bu başlık altında paylaşıyor olacağım.