Arkadaşlar merhabalar ..
Skodaturkey ve diğer marka ve modellerin forum sitelerinde gezinirken genelde dikkatimi çeken bir konu oldu ..
Sabahleyin ilk çalışmada şakırtılı çalışma... Motorun ısınıncaya kadar şakırtıyı kesmemesi olayı;
Konya Karatay Sanayi de enjektör pompası tamiri, montajı ve enjektör hakkında herşeyle ilgilenen bir arkadaşla konuşmamız sırasında kendisine motorun sabahları neden sesli çalıştığını sonra neden sesinin kesildiğini sordum ..
Açıklaması şöyleydi ,
Her aracın kendisine özgü subap şekli olur .. Bazı araçlarda yağlı kadeh subap, bazılarında ise normal subap bulunur. Yağlı kadeh subaplar sabahları ilk çalışmada diğerine göre biraz daha sesli çalışır ; sebebi ise ilk çalışmada yağ soğuk olduğu için kadehe giden kanaldan hemen geçemez , ancak motor ısındıkça yağ incelir subaplarda yağlanma başlar sonra yavaş yavaş ses azalır .
Normal subaplarda ise subap ömrü daha uzundur, ancak yüksek devirlerde yağlı kadeh subaptan daha fazla ses yapar. Motorda daha fazla ısınmaya sebep olur.
Sanayide iş bilmeyen ustaya denk gelirsen Allah muhafaza.. triger setini veya rulmanları, şanzuman yatağını hatta motor kapağını, değiştirmeye kadar bile giderler.
Sabahları sessiz çalışma istiyorsanız. İnce ve tam sentetik yağ kullanın ...(5-30 ) şeklinde açıklamada bulundu.. Bende faydasının dokunacağını varsayarak sizinle paylaşmak istedim ...