škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

sorunlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı KartalPekel

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: secesa;499296
merhaba arkadaşlar
passat 1.4 tsi comfortline aracımı satmam nedeni ile sıfır araç almaya karar verdim ve gerek dergilerden gerekse netten 1 ayı aşkın bir süre araştırmalar yaptım bununla birlikte opel astra .ford focus honda civic jetta , passat ve oktavia yı test ettim(honda hariç araçların tamamı dizel araçlardı) nette genellikle oktavia ile ilgili bir sürü olumlu ancak kismen de olumsuz şeyler okudum ve sonuçta 3 araç arasında kaldım bunlar jetta passat ve oktavia oldu ama jettanın donanım ve malzeme kalitesini ve passatın gürültülü motorunu gördükten sonra oktavia da karar kıldım ve Adana özgen otomotiv den beklemeden tdi elagance dsg aracımı 13 şubatta aldım. ilk iş nette olumsuz anlamda yorum yapılan konuları test etmekle işe başladım .katedeceğim yol bu test için yeterli idi özellikle 3 konu üzerinde durdum
1-izalasyon sorunu ve rüzgar sesi
2-yol tutuş aracın arkadan kayması
3-performans
120km boyunca ben bu üç sorunla ilgili bir olumsuzluğa rastlamadım sonuç itibarıyla araçla ilgili 2014 yılının ikinci yarısından sonra bir düzenleme yapılmış olabilir mi diye bunları yazıyorum konu hakkında bilgisi olanları dinlemek isterim saygılar




Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın, izolasyon ve rüzgar sesinden bende çok rahatsız değilim lakin 120-130 lar dan sonra her araçta belli miktarlarda ses mutlaka olur, genellikle sakin kullandığım için aracımda daha hiç ön yada arkadan kopma yaşamadım (bilmediğim yollarda ki keskin virajlara gerektiğinden fazla hızlarda girmeme rağmen), daha önce ki araçlarım focus tdci 109 bg ve megan3 110 bg di ve Octavianın bu arabalardan performans konusunda artısı var eksisi yok diyebilirim ki zaten aracımız da bi aile arabası uçmasını beklememiz tuhaf olurdu :)  Saygılar..


Çevrimdışı secesa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Octavialarda havalandırma kanallarını açıp kapatan düğmeler ışıklandırılabiliyor mu yardımcı olursanız sevinirim


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Benim skoda octavidan önce 94 model bir toyota corollam vardı. Toyotadan octaviaya geçince tek nokta hariç  haliyle her anlamda konfor farkını hissettim. Toyota corollada 120 lerde  rüzgar sesi yoktu.Skoda octaviada olması beni şaşırttı. O nedenle 94 model bir toyota corollada bile yokken 2014 elegance bir skoda octaviada olması bence olağan bir durum değil. Bu nedenle ben c yada d segmenti bir araçta rüzgar sesini olağan bir durum olarak karşılamam. Sonuç olarak bu durumu kafaya takmıyorum ve octaviamdan da memnunum [emoji4]


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499422
Honda'nın dizeli var 1.6 i-DTEC 120 hp.

1.6 dCi Fluence, Megane'da var ST ve Coupe modelleri dahil, 1.6 dizeller arasında en iyi ivmelenmeye sahip motor, Opel'de de 136 bglik motor var ama opel aktarma konusunda başarısız ve hızlanması renault'dan daha kötü. Qashqai ağırlığına rağmen 130 bglik motoru ile 1.6 TDI'ı her türlü geçer.

1.5 dCi 110, 1.6 e-HDi (TDCi) 115, 1.6 multijet 105'lik motorlarla deneme sonucunu bende çok merak ediyorum açıkçası :)


peki bunlar şu anda satılmıyor galiba. ben sitelerinden de kontrol etmiştim yazmadan önce.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;499470
peki bunlar şu anda satılmıyor galiba. ben sitelerinden de kontrol etmiştim yazmadan önce.
1.6 dci Sport Tourer gti line'da mevcut diye biliyorum. 1.6 i-dtec motor ise hatchback civic'de mevcut, sedanda yok.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Furkan_TDI;499424
1.6 multijet motorlu giulietta var arkadaşta.. kalkıs ara hızlanma son hız her yerde geçiyorum.. Chip yapcak şimdi:) 1.5 dci hiç gelemiyo zaten denemeyin bile:) Yeni kasa focus ve c4 dizelle ankara otobanında denk geldim ben hep ondeydim. hiç geçemediler..

1.6 multijeti geçiyorsa çok iyi, çünkü 105lik multijetin, 105lik TDI'ı geçtiğini okumuştum bazı forumlarda daha önceden, benimde okuldan bir arkadaşta var, fırsat olursa deneriz, Alfa'nın torku çok yüksek 320 nm, ama 100 kg daha ağır, ağırlıktan kaybediyor heralde. 1.5 dCi 110 ise en çok merak ettiğim vs. aslında, ama hiç denk gelmedi, 5 bg az olmasına rağmen geçiyor demek :):) Focus'larda 95 bgliklerde var, 115liği geçeceğini pek sanmıyorum, C4lerde ise 115liklerde mcp şanzıman var, ve boşline olanları 92 bg. Belki şanzıman törpülemiş olabilir. Focus'taki 115lik motor, 508, C5 ve Volvo S60, S80 ve V40'ta da var, bu araçların hepsini geçeceğine inanıyorum ağırlıktan dolayı :)

Ayrıca 1.5 Skyactiv Mazda 3'e denk gelmiştim, soldan yardırarak geliyordu, vites küçültüp gaza yasladım, Mazda beni geçerken yarım boy önde kaldı, sonrasında geçtim ve yetişemedi. 120 bg ve benzinli araç, ama atmosferik motor ve otomatik şanzıman performansı baltalıyor büyük ihtimalle, ayrıca ben araçta tektim, onun camlar filmliydi :D  

Dünde eski bir W124 kasa Mercedes'le kapıştım, biz araçta 3 kişiydik, o tekti, Soldan geçerken yine vites küçültüp gaz verince geride kaldı, ileride yavaşladım sonra bir baktım aynada yanımda bitmiş, vites küçültüp gazlayınca biraz geç kaldım heralde bu sefer kafa çıkardı, sonrasında ben yine geçtim. Ama araba 200E miydi yoksa başka bir modelmiydi hiç göremedim, 200E' de 136 bg imiş, ama 22 yaşında araç, beygirlerin çoğu ölmüştür :D:D


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499490
1.6 multijeti geçiyorsa çok iyi, çünkü 105lik multijetin, 105lik TDI'ı geçtiğini okumuştum bazı forumlarda daha önceden, benimde okuldan bir arkadaşta var, fırsat olursa deneriz, Alfa'nın torku çok yüksek 320 nm, ama 100 kg daha ağır, ağırlıktan kaybediyor heralde. 1.5 dCi 110 ise en çok merak ettiğim vs. aslında, ama hiç denk gelmedi, 5 bg az olmasına rağmen geçiyor demek :):) Focus'larda 95 bgliklerde var, 115liği geçeceğini pek sanmıyorum, C4lerde ise 115liklerde mcp şanzıman var, ve boşline olanları 92 bg. Belki şanzıman törpülemiş olabilir. Focus'taki 115lik motor, 508, C5 ve Volvo S60, S80 ve V40'ta da var, bu araçların hepsini geçeceğine inanıyorum ağırlıktan dolayı :)

Ayrıca 1.5 Skyactiv Mazda 3'e denk gelmiştim, soldan yardırarak geliyordu, vites küçültüp gaza yasladım, Mazda beni geçerken yarım boy önde kaldı, sonrasında geçtim ve yetişemedi. 120 bg ve benzinli araç, ama atmosferik motor ve otomatik şanzıman performansı baltalıyor büyük ihtimalle, ayrıca ben araçta tektim, onun camlar filmliydi :D  

Dünde eski bir W124 kasa Mercedes'le kapıştım, biz araçta 3 kişiydik, o tekti, Soldan geçerken yine vites küçültüp gaz verince geride kaldı, ileride yavaşladım sonra bir baktım aynada yanımda bitmiş, vites küçültüp gazlayınca biraz geç kaldım heralde bu sefer kafa çıkardı, sonrasında ben yine geçtim. Ama araba 200E miydi yoksa başka bir modelmiydi hiç göremedim, 200E' de 136 bg imiş, ama 22 yaşında araç, beygirlerin çoğu ölmüştür :D:D


alfa o torku verimli kullanamıyor. 320 cok iyi bir değer ama belli bir devirde veriyor sonra kayboluyor o .bu sebeple herşekilde ben geçiyorum. belki cok dik rampada filan geçer tork avantajıyla. rampa bitince yine tdi alır:) focusun 115 ligiyle denedim.. onuda yuksek hızda geçiyorum. muhtemelen maks. beygir gucu devriyle alakalı bu durum. o 3600 devirde 115 beygir veriyor. bizim tdi lar 3000-4000 arası sabit 105 veriyor. yani focus 3600 devri geçtikten sonra guc kaybediyor. bizde ise 4000de vites atıyo araba 3000e iniyor. her sekilde 105 beygiri kullanıyor. bide benim araba dsg 180 de 7 ye atıyor. daha hala devir kalıyor  hızlanması için. 180den sonra geçiyorum cogu dizeli bu sebeple. 7 vites sagolsun. belki duz vites bu kadar gitmiyordur.


Çevrimdışı HakanParlar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499490
1.6 multijeti geçiyorsa çok iyi, çünkü 105lik multijetin, 105lik TDI'ı geçtiğini okumuştum bazı forumlarda daha önceden, benimde okuldan bir arkadaşta var, fırsat olursa deneriz, Alfa'nın torku çok yüksek 320 nm, ama 100 kg daha ağır, ağırlıktan kaybediyor heralde. 1.5 dCi 110 ise en çok merak ettiğim vs. aslında, ama hiç denk gelmedi, 5 bg az olmasına rağmen geçiyor demek :):) Focus'larda 95 bgliklerde var, 115liği geçeceğini pek sanmıyorum, C4lerde ise 115liklerde mcp şanzıman var, ve boşline olanları 92 bg. Belki şanzıman törpülemiş olabilir. Focus'taki 115lik motor, 508, C5 ve Volvo S60, S80 ve V40'ta da var, bu araçların hepsini geçeceğine inanıyorum ağırlıktan dolayı :)

Ayrıca 1.5 Skyactiv Mazda 3'e denk gelmiştim, soldan yardırarak geliyordu, vites küçültüp gaza yasladım, Mazda beni geçerken yarım boy önde kaldı, sonrasında geçtim ve yetişemedi. 120 bg ve benzinli araç, ama atmosferik motor ve otomatik şanzıman performansı baltalıyor büyük ihtimalle, ayrıca ben araçta tektim, onun camlar filmliydi :D  

Dünde eski bir W124 kasa Mercedes'le kapıştım, biz araçta 3 kişiydik, o tekti, Soldan geçerken yine vites küçültüp gaz verince geride kaldı, ileride yavaşladım sonra bir baktım aynada yanımda bitmiş, vites küçültüp gazlayınca biraz geç kaldım heralde bu sefer kafa çıkardı, sonrasında ben yine geçtim. Ama araba 200E miydi yoksa başka bir modelmiydi hiç göremedim, 200E' de 136 bg imiş, ama 22 yaşında araç, beygirlerin çoğu ölmüştür :D:D
Yakin bir vakite kadar kapida duran bir 1994 E200'umuz vardi hobi icin bindigimiz. 136lik otomatik 422 bindeydi.. 122lik roccoyla bastik 60tan itibaren. 120den sonra yarim boy arkamda kaldi 150ye kadar ama aracin motoru hep uzun yol yaptigi icin cok diriydi ve inanilmaz performansliydi. Hic kucumsemeyin fena saka makineleri onlar :)


Çevrimdışı murat08

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
volkswagen skoda  grubu sedan araçlarda rüzgar sesi kronik olarak bulunuyor yeni araçlarda kısmen hissedilmesede ilerleyen süreçlerde ses bariz şekilde belli oluyor ben 2. octaviamı kullanıyorum 80 km yi geçtikten sonra ses duyulur oluyor passat kullandım onlarda aynı, arka kelebek cam fitillerini değişince ses bi süre kaybolur güneş yağmur yeyip aşındıkça ses yine hortlar kısacası ben kabullendim :) skoda dan yinede vazgeçmem .


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: HakanParlar;499540
Yakin bir vakite kadar kapida duran bir 1994 E200'umuz vardi hobi icin bindigimiz. 136lik otomatik 422 bindeydi.. 122lik roccoyla bastik 60tan itibaren. 120den sonra yarim boy arkamda kaldi 150ye kadar ama aracin motoru hep uzun yol yaptigi icin cok diriydi ve inanilmaz performansliydi. Hic kucumsemeyin fena saka makineleri onlar :)


Hocam araç 250 D imiş, bugün bir daha gördüm, yani 94 beygir, ve 1989 model, arkadaşım sahibini tanıyormuş, ben güçlü birşey sanıyordum :)


Çevrimdışı HakanParlar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499637
Hocam araç 250 D imiş, bugün bir daha gördüm, yani 94 beygir, ve 1989 model, arkadaşım sahibini tanıyormuş, ben güçlü birşey sanıyordum :)
O zaman iş değişir tabii. Turbosuz dizel sürenlere allah sabır versin :))