BASKI-BALATA DEĞİŞİMİ
Araç Model ve Yılı: Skoda Yeti Greenline (1.6 TDI) 2012 Model
Araç KM ‘si: 65.104
Araçta Yaşanan Sorun: Performans düşüklüğü ve seyir halindeyken gaza yüklenildiğinde devir saatinin sona kadar gitmesine ve motorun bağırmasına rağmen aracın buna paralel gitmemesi.
Gidilen Servis Bilgisi: Aydoğdu Servis – Erciyes İşyerleri Sitesi – GİMAT – Yenimahalle / ANKARA
Servis Yetkilisi: Yahya AYDOĞDU – 0535 421 46 04
Serviste hoş bir karşılamayla karşılaştım. Önce Yahya Ustayla tanışıp, hafta içi telefonla yaptığımız görüşmeyi hatırlattım. Yahya usta sorunu tekrar dinleyip bana bir çay ikram etti. Bu arada Yahya usta sürücü tarafına poşet geçirip deneme sürüşüne çıkmak için beni de arabaya davet etti. Ancak Yahya Usta debriyaja basar basmaz, deneme sürüşünden vazgeçti, çünkü zaten baskı balatada sorun olduğu bariz bir şekilde anlaşılıyordu. Arabayı lifte aldılar ve işlemlere başlandı.
Motor kapağı açılıp, şanzımanın indirilmesi için, önce motor kapağı, sonra akü ve sonrada şanzımanla irtibatlı tüm vida ve parçalar sökülmeye başlandı. Sonra liftte araba kaldırılarak, alt kısma geçildi. Arabanın ön iki tekeri, motor koruması ve ardından yine diğer bağlantılar tek tek sökülüp 1 saatlik bir sürenin sonunda, şanzıman yere indirildi.
Bu arada bana bir çay daha ikram ettiler. Yahya Ustayla da biraz sohbet etme şansım oldu. Serviste bir adet daha Skoda Yeti vardı; 1.2 TSI. Araç Ankara Aydoğdu Galerininmiş. Yahya Usta çok titiz ve başarılı bir firma olduklarını, aldıkları arabadan bir sorun varsa sorunu gidermeden, sorun yoksa da bakımlarını yaptırmadan satmadıklarını anlattı. Skodanın manuel şanzımanlarının çok kaliteli ve sorunsuz olduğunu ve kolay kolay sorun çıkarmadıklarını; ancak DSG şanzımanlarda 35 bin KM de kavrama probleminin başladığını söyledi.
Bu arada Yahya Ustanın, çıraklarına olan davranış ve tavrı da gözümden kaçmadı. Tıpkı müşterilere olduğu gibi yanında çalışanlara da son derece kibar ve saygılı bir şekilde hitap ediyor. Bu arada müşterilerde yavaş yavaş sıklaşmaya başladı. Yahya Ustanın müşterisi de seveni de bir hayli fazla.
1 saatlik bir sürenin sonunda şanzıman yere indi. Baskı balatada böylece görünmüş oldu. Baskı balatanın durumu oldukça kötüymüş, kaçırmayı neden yapıldığı balatanın durumundan açıkça görülebiliyordu. Usta yolda kalmadığım için şanslı olduğumu söyledi. Bu arada Yahya Usta, Skodalarda 2 çeşit balata olduğunu; bendekinin yaylı rotu sabit dönerli balata olduğunu söyledi. Arabadan çıkan parça LUK ‘tu. Aynı marka ve model balata, parçacı aranıp tarif edilerek sipariş verildi.
Parçanın gelmesi yaklaşık 25 dk sürdü. Parçayı açıp arabaya takmak için baktıklarında, yanlış parçanın geldiği anlaşıldı. Parçacı tekrar aranıp doğrusu istendi. Bende bu arada bir çay daha götürdüm. Serviste o anda 3 adet Volkswagen golf, 2 adet jetta, 1 addet Volkswagen t7 minibüs ve bir de benim yetim vardı. Yeni ve doğru parçada yaklaşık 20 dk sonra geldi.
Ve takma işlemi başladı. Önce baskı balata ve mil yerine takıldı. Sonrasında şanzıman yerine tutturulup bağlantıları yapıldı. Akabinde de, sökülürken yapılan işlemlerin tümü, tersinden yapılarak işlem tamamlandı. Aracın toplanması da yaklaşık 1 saat sürdü. Motora hava tutuldu ve işlem tamamlandı.
Ve debriyajım kuş gibi, meğer farkında bile değilmişim, olması gerekeni görünce ne eziyet çektiğimi anladım. Yahya Usta arabayı benimle beraber bir test etti. Sonrasında hesabı sordum. Parçanın fiyatı 550 TL idi. İşçilikte 150 TL aldı. Serviste parça için 780 TL, işçilik içinse 350TL + KDV yani toplamda yaklaşık 1200 TL istenen işlem için 700 TL ödedim.
Saat 09:00 da girdiğim servisten, yüzüm güler vaziyette saat 12:00 da ayrıldım.
Araçta sonrasında yaşananlar: Arabanın anahtarına basılı tutunca kendiliğinden katlanan aynalar kapanmadı. Akü söküldüğü için böyle bir sorunla karşılaşmış olabileceğimi düşünerek, Yahya Ustayı aradım. Akünün sökülmesinden kaynaklandığını teyit edip bir ara uğrarsam hemen halledilebilecek bir şey olduğunu söylediler.