Dün insignia için Opal'dan randevum vardı. Fakat ben aracı uzun süreli almadım, sadece teste çıktım. Öncesinde golf 7, SOnrasında astra K'yı da test ettik, izlenimlerimi kısaca aktarayım (çünkü çok detaylı test ettim diyemem)
Araçlar:
Golf 7 1.6 TDI DSG Highline
Insignia 1.6 CDTI Otm Cosmo
Astra 1.6 CDTI Otm Innovation (en üst donanım)
Öncelikle 3 araçta da yakıta bakmadım, baştan ihmal edince gerisi öyle geldi diyelim. Sürüşe odaklandım. Bi ara Golf'te kontaktan itibaren 5.9 değerini gördüm ki bayiden baya bi aşağıdaydık, benim araç da öyle yakardı en fazla. Opel'lerin yol bilgisayarından satış temsilcisi de bihaberdi, beceremedik onlarda. Ailece (eşim ve cocuk) + satış temsilcisi 4 kişi olarak test ettik. Aklımda kalanlar,
- Insignia ve Astra beklediğim kadar (yol sesi açısından) sessiz değildi. Insignia yine iyiydi fakat Golf kadar değildi. Astra K'da ise yalıtım geri gitmiş bence.
- Golfte yalıtıma baya kasmışlar. Motor aslında çok sessiz olmayan bi motor (Octaviadan az çok biliyorum) fakat golf'te sesi çok derinden geliyor, kabin ile arası baya iyi yalıtılmış. Alttan hiç ses gelmiyor değil golf'te, odtu bulvarında kaymak asfaltta test ettik ama yol sesi yok diyemem. Hatta hanım "sen yol sesinden şikayet ediyordun ama bunda da var" dedi. Bana kalırsa daha az tabi ki ama var.
- Insignia insana "hadi gezek" diyor
tam bir keyif ve uzun yol arabası. Sportif bir sedanda olduğunuzu hissettiriyor. Baba arabası ama dinamik. Uzun yola gidecek olsam direk içlerinden alacağım araba, tatil esintisi var içinde
1.6 CDTI Otm vites kombinasyonu ile biraz törpü yemiş olsa da arabayı götürmekte yetersiz diyen çarpılır. Sadece performans isteği olanlara yetersiz gelebilir. Onun haricinde iş görür'ün 1 tık yukarısında. Manueli de kesinlikle test edilmeli. Adaptif cruise mükemmel bi şey olmuş. Bundan sonra aranan donanım olur. Öndeki araçla mesafenizi basbaya koruyor. Fren yapıyor gaza basıyor... Bi ara önüm açık olmasına rağmen galiba yan şeritte yakın bir araç yüzünden de fren yaptı, onun haricinde mükemmeldi diyebilirim.
- Astra K alt yalıtım hariç mükemmel olmuş diyebilirim. Hanımın düşüncesi, golfe o para verilmez ama astraya verilir şeklindeydi
Ben o kadar radikal konuşmayacağım, bence Golf'te görünmeyen şeylere daha iyi çalışılmış ama Astra K varken şu an Golf 7 almam gibime geliyor. Astrada özellikle donanım manyak olmuş. Bi ara araba altımdan kayar gibi oldu. Sanki lastiklerden biri mi patladı diyecektim ki araba şerit ihlalimi yakalayıp beni şeridime döndürmüş
4-5 saniye çizgi üzerinde giderseniz direksiyon müdahale edip sizi döndürüyormuş. Ayrıca asyta K'da süspansiyonların darbe emişi de J kasaya göre iyileşmiş gibi gibi geldi.
- Astra küçülmüş diyenleri okudum ama iç mekan ferahlamış. Arka diz mesafesi golf'ten az değil, J kasaya göre artmış. Bagaj küçülmüş ama benim ceed'in bagajından küçük değil. Küçülme sadece bagajı biraz 308'vari büyük olan J kasaya göre. Hanım neresi küçükmüş bagajın dedi mesela.
- Astra 1.6 dizel otm kombinasyonu insigniaya göre daha atik, gayet yeterli, hatta performanslı denebilir. Manueli ciddi ciddi tatmin eder performans arayanları ama manuel test aracı yoktu malesef deneyemedim. Astrada motor sesinin de düşük olduğu zaten herkesçe ifade ediliyor. Astrada ve insigniada ekranda olsun aynalarda olsun sürekli uyarılar var. Donanım listesi çok uzun.
- 3 araç içinden performans olarak astra>golf>insignia diyebilirim. İlk 2 birbirine çok yakın, astraya torpil geçmiş olabilirim. Ama şunu da belirteyim ki Ceed'im hiçbirisinden geri değilmiş.
- Bizim ufaklığa tek tek arabaları sorduğumda astra dedi (golfü sordum, şu arkada klima olan mı dedi
ortası çok yüksek dedi (şaft t.)). Hanım opelleri sevdi. Golf için daha sert ifadeler kullandı, hatta fiyatını görünce 10 bin tl daha bana versinler ceed'i ben satayım onlara dedi
Bizim kapı içleri daha güzel, araba daha geniş dedi. Bence hepsinin kendine has bağlayıcı özellikleri mevcut ama hemen şimdi birini alacaksın deseler astrayı alırdım.
- Düz yolda ani şerit değiştirme ve döner kavşak içinde hızlanma testini 3 araca da uyguladım. Üçünden de güzel dönüşler aldım. Kendi aracımda eksikliğini hissettiğim direksiyon hassasiyeti üç araçta da gayet iyi seviyede. Araçta yalnız olsaydım bu konuda daha net şeyler yazabilirdim ama satış temsilcisi yanımda iken fazla şieyapamıyorum mazur görün.
- Astrada ankara Opal liste fiyatı üzerinden 500 kâât falan düşeriz dedi
halbuki diğer bayilerde 3-5 bin tl arası indirimleri mevcut olduğunu okuyoruz. Golf için %5 lovemark indirimi + %1 bayi indirimi yaptı, ufak bi şeyler daha yapabiliriz dedi. Ki bayi indiriminin %2 olabildiğini yine okuyoruz.
- Her iki showroomda da çok iyi karşılanıp uğurlandık. Opeldeki arkadaş baya samimiydi. VW'de ise önce telefonla, sonra kapıda karşılandım resmen (randevulu gitmiştim). Araç satmak için baya ilgiliydi temsilci arkadaş.
SONUÇ:
- Insignia zaten güzel ama bütçe dışı benim için. Diğer 2 aracı ise ciddi anlamda değerlendiriyorum. Amaç önümüzdeki sene Allah ömür verirse sıfır ya da 2. el olarak almak.
Şu an için Ceed'i satıp ASTRA/GOLF ikilisinden birisini almak gereksiz, aracım gayet iyiymiş
Ama değişim zamanı geldiğinde astrayı gayet mantıklı buldum.
Ceed iç mekan olarak bu 3 aracın da gerisinde değil. Tokluk, malzeme kalitesi, detaylar tabi ki almanların iyi olduğu konular ama ceed bu konularda da aman aman geride değil. Performans olarak kesinlikle geride değil. Sürüş zevki olarak da öyle. Kısacası bu testlerden sonra aracım Ceed'e olan saygım arttı diyebilirim. Hatta ankaraya giderken gişelerden 5-10 dakika önceki tesislerin ve benzinliğin olduğu düzlükte max hız denemesi yaptım, araç 200'ü kolayca devirip 220 rahat görür dediğim yerde kesici ile tanıştım
ama 128 beygirin nerede olduğunu da görmüş oldum. 200'e doğru şaka gibi hızlanıyor. Ve hızı da hissettirmiyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sorularınız olursa cevap vermeye çalışırım