škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

dsg nasıl kullanılmalı

Stark · 22 · 6989

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
kısa süreli dahi olsa N de beklemek daha sağlıklı çünkü D de baskı rulmanı  diskle balatayı ayırmak için sürekli baskı altında kaldığı için yıpranma olayı daha erken olur
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2015, 11:04:24 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mühendis06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;536659
kısa süreli dahi olsa N de beklemek daha sağlıklı çünkü D de baskı rulmanı  diskle balatayı ayırmak için sürekli baskı altında kaldığı için yıpranma olayı daha erken olur


siz N de bekleyin diyorsunuz bazı arkadaşlar D de kalsın diyor benimde takıldığım nokta bu. düz vites kullandığım için sıkıntı yok 10 saniyeden fazla lambada kalırsam boşa alıyorum ama superb dsg gelince nasıl kullanırım bilmiyorum. daha önce arkadaşın arabasını kısa süreli kullandım ama birkaç günlük kullanım olunca pek düşünmedim ama kendi aracımıza ne yaparız bilemem


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mühendis06;536663
siz N de bekleyin diyorsunuz bazı arkadaşlar D de kalsın diyor benimde takıldığım nokta bu. düz vites kullandığım için sıkıntı yok 10 saniyeden fazla lambada kalırsam boşa alıyorum ama superb dsg gelince nasıl kullanırım bilmiyorum. daha önce arkadaşın arabasını kısa süreli kullandım ama birkaç günlük kullanım olunca pek düşünmedim ama kendi aracımıza ne yaparız bilemem

Ben bekleme nedenini açıkladım hangisi sizce mantıklı, manüel'i neden boşa alıyorsanız dsg ide aynı nedenden N ye alın çalışma prensibi aynı sadece vitesle debriyaja müdahale etmiyorsunuz tek fark o. ama yinede tercih sizin ben o şekilde kullanıyorum şu an 18.000 km oldu
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2015, 11:21:23 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mühendis06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;536666
manüel'i neden boşa alıyorsanız dsg ide aynı nedenden N ye alın çalışma prensibi aynı sadece vitesle debriyaja müdahale etmiyorsunuz tek fark o. ama yinede tercih sizin ben o şekilde kullanıyorum şu an 18.000 km oldu


kullanma kılavuzlarına tam anlamıyla park etme kalkış lambada durma vs gibi ayrıntılı yazsalar fena olmaz. herkesin kullanımı farklı düz viteste 10 yıldır böyle kullanırım sorun yaşamadım inşallah yaşamamda. dsg ile yorumları okuyorum forumlarda kimisi 25-30 binde sorun çıkarıyor kimisi 100 bine kadar kullanmış 102 binde sorun yaşamış. haliyle insan 100 bin kullanan nasıl kullanıyor diye merak ediyor


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
DSG de illaki sorun yaşarsınız o da ne olur balata ömrü bitecek ve balata değişimi yapılacak ama oda sizin kullanım tarzınıza bağlı 20 de olur 70 de 150.000 de tabi elektronik bir problem olursa o başka


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Nedeni nedir? Bilgi verbilirseniz sevinirim. Bana çok da mantıklı bir sebebi varmış gibi gelmiyor zira D5' te gidemeyince D4' e alıp belki de 3000d/d' ler civarı epeyce gittiği oluyor. Sizin bu dediğiniz dizel motorlar için mi geçerli yoksa?
Buna da katılmıyorum zira D' de yüksek devre çıkmak zararlı olsa, kick-down butonu olmazdı gaz pedalının altında. Zaten kick-down yapmasam da kalkıştan itibaren D' de gaza agresif basarsam vitesler hep yüksek devirlerde yükseliyor.


Hocam başka bir forumda okumuştum yazdıklarımı. Yazan eleman da 150.000 km boyunca sorunsuz kullandığını iddia eden birisiydi.
Benim şu ana kadarki tecrübem 40.000 km oldu.Araç 2012 üretim; yağı,kavraması değişmedi çok şükür. Yaşadığım en büyük sorun yoğun şehir içi trafiğinde aygıtın kafası karışıyor zaman zaman ve 1'den 2'ye geçişte titriyor.
Yani şehir içi trafiğini pek sevmiyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mr.Mister;536766
...Yaşadığım en büyük sorun yoğun şehir içi trafiğinde aygıtın kafası karışıyor zaman zaman ve 1'den 2'ye geçişte titriyor.
Yani şehir içi trafiğini pek sevmiyor.
Zaten rölantide ilerlerken D2' de gidiyor. Manuele alınca 1' e alıyor ama arabanın hızı hiç değişmiyor. Bu da demektir ki D2' de yarım debriyaj gidiyor meret. Zaten 1' den 2' ye geçişteki titreme de K2 dedikleri kavramanın bu şekilde fazla ısıya maruz kalıp evsafını yitirmesinden kaynaklanıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!