škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

direksiyon kilitlendi...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba;
geçen kar yağıdığında, arabayı çalıştırdım. gideyim dedim yavaş yavaş. bir de baktım direksiyon dönmüyor ve direksiyon arıza lambası yandı sarı renkte.
daha önce de tamirciden geri geri çıkarken de olmuştu. motor çalışıyor direksiyon dönmedi ve aynı direksiyon lambası yanmıştı.
neden yapar acaba? tedirgin oldum eğer hareket halinde de böyle bir sıkıntı yaşarsam diye. :confused:
çözüm ve önerilerinizi bekliyorum
saygılar,sevgiler...


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
direksiyon kutusu gücünü aküden alıyor. öncelikle akünüzü kontrol ettirmeniz yararlı olacaktır.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;557278
direksiyon kutusu gücünü aküden alıyor. öncelikle akünüzü kontrol ettirmeniz yararlı olacaktır.


Belki de ama bir de bir marş alıyor. Aküden olma ihtimalini zayıflatmaz mı?
Hemen stop ettim. Tekrardan çalıştırdım normale döndü.

Başınıza geldi mi bilmiyorum ama umarım yüksek hızda giderken bu sıkıntıyı vermez yoksa düşünmek bile istemiyorum.


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
geçtiğimiz aylarda akümün zayıflamasından kaynaklı başıma gelmişti. acil olarak çıkmam gerektiği için akü kendini şarj edene kadar 10 km yolu sertleşmiş direksiyonla gitmek zorunda kalmıştım. dediğim gibi öncelikle akünüzü kontrol ettirirseniz daha iyi olur. şayet akünüz sağlamsa o zaman direksiyon kutusuna yönelebilirsiniz.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Aküden sonra direksiyon pompasına bakın. Arıza ışığı açı sensörü yüzünden yanar. ( sarı renkte direksiyon simgesi) Ama direksiyon çok fazla ağırlaşıyorsa pompa arızalı olabilir , aslında kesin öyledir. Geçmiş olsun.


Çevrimdışı 06fabia06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
başıma geldi daha önce. 20 km sanayiye kadar sert direksiyonla gitmek zorunda kaldım. aküyle alakalıymış, 10 liraya hallettik, umarım sizinki de aküyle alakalıdır. geçmiş olsun.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Mk1 lerin makyajsizlarinda direksiyon pompasi arizasi meshurdur zaten. Olabilir. Aku sonrasinda direksiyon aci sensoru en son pompaya kadar uzanan bir senaryosu var. akuyle aci sensoru arasinda enerji kablosunu da kontrol etmenizi tavsiye ederim


Çevrimdışı Kefren

  • Skoda Sevdalısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 149
    • Profili Görüntüle
Öncelikle aküyü kontrol ettirin, akü zayıfladığında direksiyonda takilma, sertleşme sorunu olabiliyor.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kefren;557343
Öncelikle aküyü kontrol ettirin, akü zayıfladığında direksiyonda takilma, sertleşme sorunu olabiliyor.


Peki direksiyon takìlma be sertlesme olayì hareket halinde basina gelen var mi?  Akü ile ilgili olsa hareket halinde yapmama gerekir degil mi? Akünün sarj oldugunu varsayarsak... ???


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;557554
Peki direksiyon takìlma be sertlesme olayì hareket halinde basina gelen var mi?  Akü ile ilgili olsa hareket halinde yapmama gerekir degil mi? Akünün sarj oldugunu varsayarsak... ???


akü kendini bi süre şarj ettikten sonra aracı tekrar çalıştırdığınızda düzelmesi lazım.