Yeni Superb'de kafama takılan bir soru vardı. Bugün biraz araştırdım. Sonuçları ve yorumumu aşağıda paylaşıyorum.
Prestige pakette sürüş modu seçimi standart özellik olarak görünüyor. Ancak adaptif şasi kontrol sistemi (DCC) opsiyon listesinde yer alıyor.
Her iki özellik de normal, spor ve konfor şeklinde 3 mod ile aracın sürüş karakterlerini değiştiriyor. DCC ile sürüş modu seçimi arasındaki bağıntının ne olduğu ve bir diğeri olmadan nelerin farkettiği kafama takıldı.
Her iki özellik için üreticinin açıklamasını (kaynak: VW Sözlük) aşağıda paylaşıyorum.
Özetle anladığım ise şu;
- Sürüş modu seçimi ilave donanım olmadan yazılımsal bir takım parametre değişiklikleriyle sürüş modunu belirliyor. Örneğin spor modda ise kemerleri sıkılaştır, AFS bi-xenon farlar virajlarda daha hızlı sağa sola dönsün vb. gibi.
- DCC'de ise sertleşen amortisör gibi bir takım ilave donanımlar araca ekleniyor. Araç spor moda alındığında amortisör sertleşiyor, konfor moda alındığında yumuşuyor gibi.
Yanlış/eksik anlaşılma varsa düzeltebilir, yorumlarınızı ekleyebilirsiniz.
Sürüş Modu Seçimi
Merkezi multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebilen sürüş profilleri Driving Profile Selection, Normal, Comfort, Sport, Eco, Individual sürüş profilleri arasında seçim imkanı sunmaktadır. Bu modlar, araçta bulunan ekipmanlara bağlı olarak ACC, Klimatronik ve kemer gerdiricilerine müdahale edebilmektedir.
Örneğin Sport modu seçildiğinde, direksiyon elektromekanik desteği azaltılarak daha sert bir karakter kazanırken, gaz pedalının hassasiyeti ve gaz kelebeğinin tepkileri hızlanmaktadır. Araçta adaptif Bi-Xenon farlar bulunuyorsa (Top Xenon), dinamik viraj farının hareketleri hızlanmaktadır. Aynı zamanda emniyet kemeri gerdiricileri de gerilerek sürücüyü koltuğuna sabitlemekte ve hızlı girilen virajlarda daha iyi bir hakimiyet sağlamayı amaçlamaktadır.
Adaptif Şasi Kontrolü (DCC)
Adaptif şasi kontrolü DCC’ye sahip şasi, sürücü tarafından normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı şekilde ayarlanabilmektedir. Bununla birlikte, elektrikli olarak kontrol edilebilen DCC amortisörleri, tıpkı elektromekanik servo direksiyon gibi değişken şartlara göre kendini otomatik şekilde uyarlayabilmektedir.
DCC, değişken sürüş durumlarını sürekli olarak takip etmek için fren, direksiyon ve hızlanma süreçlerini dikkate almakta ve hesaplamalarında kullanmaktadır.
Adaptif şasi kontrolü DCC, sürüş özelliklerinin belirgin oranda iyileşmesini sağlamaktadır. Sürücü artık belirli ve sabitlenmiş bir şasi ayarına bağlı olmadan, aracı bireysel sürüş tarzına uygun olacak şekilde uyarlayabilmektedir. Seçim, normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı ayar arasında orta konsol üzerinde bulunan bir düğmeye basılarak rahat bir şekilde gerçekleştirilebilir.