škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: basstrader;573236
çevreci derken en etkin sera gazı olan co2 emisyonundan bahsettim. nox sox yakıt içeriği ve yanma prosesiyle ilgili konular...
Yani dizeller NoX denilen gazları üretmiyor mu yakıtı yakıp da egsozdan atarken?
Alıntı yapılan: basstrader;573236
...Aynı güçteki Benzinli motor devir üretir. Oysaki güçlü tok bir sürüş için tork üreten birseye ihtiyac duyarız yani = dizel motor...
Zaten benzinlilerin tork eksiği nedeniyle turbo motorlara geçildi. Özellikle de alt devirlerde yaşanan güçsüzlüğe çare bulmak üzere.
TSI motorlar neden muadilleri gibi 140-150HP üretmiyor deniliyor ancak VW' nin amacı daha da fazla HP üretmek değil, mevcut torku olabildiğince alt devirde alabilmek ve bunu olabildiğince geniş bir devir bandına yayabilmek. Yeni geleceği duyurulan 1.5TSI motorların azamî torklarını  1300d/d ilâ 4500d/d arasında verileceği belirtilmiş. Azamî gücü ise 130HP.
Dizellerin benzinliye nazaran daha az devir çevirme problemi de geliştirilen turbo teknolojisi (VGT vs.) sayesinde bertaraf edilmeye çalışılıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı basstrader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573237
Yani dizeller NoX denilen gazları üretmiyor mu yakıtı yakıp da egsozdan atarken?

Zaten benzinlilerin tork eksiği nedeniyle turbo motorlara geçildi. Özellikle de alt devirlerde yaşanan güçsüzlüğe çare bulmak üzere.
TSI motorlar neden muadilleri gibi 140-150HP üretmiyor deniliyor ancak VW' nin amacı daha da fazla HP üretmek değil, mevcut torku olabildiğince alt devirde alabilmek ve bunu olabildiğince geniş bir devir bandına yayabilmek. Yeni geleceği duyurulan 1.5TSI motorların azamî torklarını  1300d/d ilâ 4500d/d arasında verileceği belirtilmiş. Azamî gücü ise 130HP.
Dizellerin benzinliye nazaran daha az devir çevirme problemi de geliştirilen turbo teknolojisi (VGT vs.) sayesinde bertaraf edilmeye çalışılıyor.
Nox yanma prosesi sonucu olduğundan benzinli motor da dizel motor da üretiyor. Çeşitli önlemlerle (katalizör üre gibi) her ikisi de sıfıra yakın degerlere cekilebiliyor. kontrol edilemeyen yanma ürünü co2 dir. Co2 en büyük sera etkisi etkenidir. Bu nedenle cevrecilik endeksi co2 salınımına göre yapılmaktadır. Dizellerin acık üstünlüğü vardır.

Yalnız nereye varmak istediginizi anlamadım. green ve ultra green serisi bütün motorlar dizeldir.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: basstrader;573240
Nox yanma prosesi sonucu olduğundan benzinli motor da dizel motor da üretiyor. Çeşitli önlemlerle (katalizör üre gibi) her ikisi de sıfıra yakın degerlere cekilebiliyor. kontrol edilemeyen yanma ürünü co2 dir. Co2 en büyük sera etkisi etkenidir. Bu nedenle cevrecilik endeksi co2 salınımına göre yapılmaktadır. Dizellerin acık üstünlüğü vardır.

Yalnız nereye varmak istediginizi anlamadım. green ve ultra green serisi bütün motorlar dizeldir.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Amacım bir yere varmak değil. Niye öyle düşündüğünüzü de ayrıca anlamadım. Yanlış bir şey biliyorsam öğrenmek niyetindeyim sadece.
Dizelin çok daha az Co2 ürettiğinde hem fikirim sizinle.
Sizin dediğinizden NoX o kadar da önemli olan bir salınım değil anlamını çıkartıyorum yalnız o zaman neden VW NoX değerlerinde manüplasyon yaptığı için cezalandırıldı ABD' de?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı basstrader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573242
Amacım bir yere varmak değil. Niye öyle düşündüğünüzü de ayrıca anlamadım. Yanlış bir şey biliyorsam öğrenmek niyetindeyim sadece.
Dizelin çok daha az Co2 ürettiğinde hem fikirim sizinle.
Sizin dediğinizden NoX o kadar da önemli olan bir salınım değil anlamını çıkartıyorum yalnız o zaman neden VW NoX değerlerinde manüplasyon yaptığı için cezalandırıldı ABD' de?
Acıkcası vw neden oyle yapyı bilmiyorum. Ama noxi azaltan her tedbir ya geri basınc yaratır yada motor gücünü düsürür. Ornegin motor gucunden taviz vermemek icin yazılım hilesiyle bu emisyonu dusurmus olabilir. Tahmin ediyorum sadece.

Nox ü düşürmek teknik olarak zor birşey değil ama motor gücünden taviz vermeniz gerek(geri basınc veya silindire buhar enjekte etmek yanma sıcaklıgınındusurmek vs. Tüm bunlar güç kaybı demek) eger gucu aynı tutmak istiyorsanız aynı guc icin daha fazla takıt harcamanız gerekir. Etik değil bu yapılan, ama teknik bakış açısıyla  mantıksız da değil.

Ama en en nihatetinde bu yapılan aracın dizel yada benzinli olmasına kumanda eden bürşey de değil. Dizel için limitler baska benzinli için limitler baska. ama toplam emisyonda elbette dizel emisyonları daha düşük.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Biraz araştırayım dedim iyice kafam karıştı::hmm::blm:

http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm

https://www.youtube.com/watch?v=PmyMXjzDw-g
[YOUTUBE]PmyMXjzDw-g[/YOUTUBE]

https://www.youtube.com/watch?v=X8WCJeGFNKI
[YOUTUBE]X8WCJeGFNKI[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
ben bu tür kıyaslamaları genelde şu şekilde yaparım.
aynı aracın; fabrika teknik verilerinden %20 fazla tükettiğini varsayarak gerçekte tükettiği yakıt miktarını hesaplarım ve sonuçta dizel-benzinli arasındaki farkı bulurum. 5 yılda amorti ediyorsam zaten kar ediyorumdur çünkü 5yıl sonra dizel aracı benzinli araçtan daha pahalı satacağım. ayrıca 5 yıl boyunca kafam rahat bineceğim (bir yere giderken yakıt masrafı kafamı kurcalamıycak.)

şunu da belirtmek isterim 1.2 tsi polo kullandım 6 ay boyunca gerçekten az yakan ve konforlu bir araçtı. lpg ile uğraşacağıma 1.2tsi alırım, az vergi öderim hem de performans alırım. (1.6 atmosferiklere göre(civic,corolla))


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Adam yılda 50.000 km yapar benzinli istiyordur benzinli alır, yılda 5.000 km yapar dizel istiyordur dizel alır. Bu tercihinden ötürü de kimsenin kimseye bişey deme hakkı yoktur.

Bu karşılaştırmalar görecelidir, kiminin işine benzinli gelir kimine dizel. Herkesin cebindeki parası, yıllık km'si, kullanım stili ve zevki birbirinden farklı olduğuna göre neyi yarıştırıyoruz?

İster benzinli ister dizel, araçlarınızı kazası belasız sürün yeter


Sent from my iPhone using Tapatalk