škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araba değişen ve bakimlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakangurler;570122
Selamun aleykum arkadaşlar. Arabamın bakımları ve parça değişimleri hepsi üst üste gelmiş. Yaptıra yaptıra bitiremedim. Cumartesi günü arabamda Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti.bunların dışında 2 ay içinde arabada baskı balatalar değişti. Triger kayış seti değişti.araba 10 bin bakımları yapıldı. Elektrikli direksiyon setinde hafif kaçırma vardı yapıldı. Debriyaj balatası değişti. toplamda 1800 civarında para yedi araba. arabam pıtır pıtır oldu sürmesi daha ayrı bir keyifli oldu. :) Sıfır araba gibi sallama çukurlarda en ufak ses gelmiyor. Bu hafta da yazlıkları takıp depoyu fulleyip test edeceğim. Ne kadar fark ediyor bu kadar şeyden sonra. Arabanın sesi bile değişti. Tek merak ettiğim kaç sene gider araba böyle sadece 10 bin bakımları ile.


öncelikle merhaba;

ben de çok çektim bu fabia 1 den. ilk aldığında el frenini çektiğinde tek taraf tutuyor tek taraf tutmuyordu. tek yarafın kaliperi kilitlemiyomuydu ne yapıyordu. neys e500 lira mı ne verdik. tamam dedik başka bişey çıkmaz inşallah dedik.
bu sefer de debriyaj yukarıda kavrıyor dedik debriyaj baslı balataları değiştirdik. o da iyi bir para.
sonra dönüşlerde tıkırtı var dedik. z rot, z rot başları amortisör rulmanları aks lar vb. değişti.
sonra baktım fren yapınca araba titriyor fren disk ve balataları değiştirdik.
sonra baktım teypte usb girişi yok usb'li teyp aldım.
en son da direksiyonu çevirince takır tukur yapıyordu. usta direksiyon kutusu dedi. şimdi tamirde sadece tamiri 350 tl miymiş neymiş. işçilik rot balans ayarı da ayrı gene yüklü bir mevla.
bunu yazmamın sebebi fabia'yı kötülemek için değil. eski araba aldığınız zaman ne çıkacağı belli olmuyor. her an herşeyi bozulabilir. ben aldığında expert'ten geçirttim. araba iyi dediler. sonrası yukarıda anlattığım gibi. belki de hakkaten fabia skoda'nın yüz karasıdır. veya ben öyle düşünüyorum.

fabia'dan soğudum mu? evet soğudum ama bu kadar para harcamışken de satmak istemiyorum.

tavsiyem mümkün olunca yüksek model araba almanız.

biraz uzun yazmış olabilirim. kusura bakmayın ama uzun uzun yazayım ki, arkadaşlar bilinçlenelim.

saygılarımla.


Çevrimdışı hakangurler

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
valla haklısın vahdet bey katılıyorum yüksek model veya sıfır şart. bende alırken kaporta boya durumuna baktırdım. motor durumuna baktık. komptezde. Araba alırken baskı balata elektrikli direksiyon seti vs çok ayrıntı var hepsine bakamıyorsun. Üst üste geliyor sorun çıktıkca da yaptırıyoruz. Usta bile senden önceki hiç mi bakmamış diyor :) hepsi geldi beni buldu. ev aldım ödemelerim çok şu 2 sene biterse rahatlayacağım allah izin verirse sıfır octavia veya cıvıc alacağım daha da düşük modelle uğraşmam inşallah. :)   Bu arada yeni konu açmış gibi olacak yeni kasa octavia mı cıvıc mi. Sadece cıvıc de dizel yok diye çazip gelmiyor bana?


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
[MENTION=10146]varadin[/MENTION], [MENTION=9036]hakangurler[/MENTION],
Anladığım kadarıyla ~ 150.000 km yapmış bir araç almışsınız, şimdiye kadarda en az 20-40.000 km. arasıda siz yapmışsınız. Kaça aldınız kesinlikle belirtmemişsiniz. Örneğin Hakan beyin aracının ön sol çamurluk darbesinde, ben olsam asla o çamurluğu değiştirtmezdim. Şimdi öyle ustalar ve aletler var ki çamurluğu sökmeden eski haline getiriyorlar ve hele hele sizinkinde boya bile istemez, maliyetide taş çatlasa 100 TL. Üstelik ne ısıtma ne de çekiçleme....Sizinki gibi km. yapmış araçlarda triger seti en az 3 defa değişir. Ve şu an 3. değişimi kullanmanız gerekir. Debriyaj seti tamamen eski sahiplerinin ve sizin kullanma tarzınıza bağlı. Agrasif kullanılırsa 40-50.000 km de değiştirirsiniz, itinalı ve dikkatli kullanılırsa en az SACHS - LUK  veya VALEO olmak şartıyla en az 100.000 km. ve üstü yapanları gördüm. Sizin bu km lerde en az 2. yi bitirmiş yada 3. değişimi kullanıyor olmanız gerekir. Bitmiyorki ön düzende rotiller,fişeklikler, laleler rulman(bilya), amortisör ve takozları vb. bir yığın parça var. Benim şu an 5. skoda aracım. 1999 Felicia Combiyi sıfır alıp 2006 da 164.000 km. de sattım ön düzene dokunmadım. VW grubunda ilk aracım fabia I combi 2009 yılında ön düzen fişeklikleri ve amortisör ve takozları değişti.Çıkan fişeklikler ve amotisör takozları adeta 4.5 yılda dağılmıştı.Ya folluk gibiydi bazıları erimiş denge çubuğuna yapışmıştı. Adamlar zaten kullanım ve bakım kitaplarında km.den bağımsız 5 yılda değiştirin diyorlar.Yani lastikteki kauçuk ve katkı maddeleri öyle ayarlanmışki 5. yılda kendi kendini adeta imha ediyor !!!!!.Yerli o tarihte 3 yıldız marka lastik-fişeklikler takıldı dün bakımda tüm ön düzen kontrol edildi Hepsi ilk günkü gibi çıktı.Yeni fark ettim serviste sol kapı lastikleri çürümüş olacak şey değil,kimin aklına gelir....50.500 km deki arabada kapı lastikleri dağılmaya başlasın. Parmağınızı sürtüyorsunuz ufalanıyor..10 yılı doldurdu ya.!!! Ha! diyeceksiniz bu Fabia 1 demi böyle,hayır son 15 yılda üretilen tüm araçlar aşağı yukarı böyle. Genellikle özellikle cebi şişkinler, bizler gibi 10-15 yıl aynı aracı eğer sıfır aldılarsa kullanmıyor elden çıkarıyorlar. Bir dönem yerli araçlar için 2 yıl yada 50.000 km yapın elden çıkartın derlerdi.O hesap... bana görede bu sınıftaki araçlar 5 yıl yada 100.000 km. kayda değer, değer kaybetmeden dehlemek lazım, sonrası faizli para gibidir. Adeta metres tutmuş gibisinizdir, eliniz cepten hiç çıkmaz. Birde bizde "İDARE EDER ABİ" anlayışı hakimdir.Yada "nerede TRAK,orada bırak" ELBETTE BÖYLE OLUNCA ARIZALI YADA SORUNLU BİR PARÇA DİĞERLERİNİDE ETKİLEYİP MASRAFI KATLIYOR...
Birde seçeceğiniz servisi iyi ve sorunları size açıklayan yol gösteren ciddi yerleri seçeceksiniz. Tabi aracı 2. el alacaksanız bence gözü kapalı almayacaksınız.53 yıldır araç kullanırım İlk aldığım araçtan (Haci Murat 124) yediğim kazığı hala unutamam. 2 yıl kullandım her gün bir sorun çıkartırdı üstelik modelde 1 yıllıktı (1972) ama Kırklarel' inde dereye uçmuş 2 ay suda kalmış,boyaya verdiğimde araçta orjinal renk sadece araç şase nosunu yazan kısımdı Aracın org.rengi gece mavisi, motor bölümü beyaz, yolcu kabini koyu nefti yeşil arka bagaj kırmızı çıktı.Kapılar bile farklı farklı renklerde.Gerçektende org. olanlar 30.000 TL civarındayken 17.000 TL. ye aldım diye sevinirken neredeyse bana 2 yılda 25.000 ne mal oldu ve 2. yıl sonunda 28.000 ne satıp kurtuldum.İyiki satmışım alan 3 ay sonra yatak sardırdı,meğer yağ devr-i daim pompasıda eli kulağında arızalıymış. Eğer araçtan anlamıyorsanız alırken yanınızda anlayan birini götüreceksiniz. Örneğin Computest servisleri şanzımandaki difransiyeldeki sesi kesmek için şanzıman yağına talaş karıştırıldığı tespit edemez.Kimsenin aklına aracı bir servise götürüp silindir kompresyon basınçlarını ölçtürmek gelmez.Halbuki eğer Fabia 1 için değerler silindirler arası dengesiz yada 12 bar'ın (170-175 psi)( 1 bar = 14,5 psi ) altındaysa o motor size yapacağınız km göre kısa sürede sorun çıkartacaktır, demektir.Yetkili servislerdeki test cihazları silindir basıncı 10 bar'ın altına düşmedikçe her şey normal diyor. Halbuki diğer 3 silindir 13-14 bar civarındayken herhangi biri 12 bar bile olsa o silindir en azından ölçüm yapıldığı anda SAKAT' tır ve en azından 4 siboptan biri yada daha fazlası kaçırmaya başlamış demektir.
Kısaca aslında karşılaştığınız sorunlar eski sahiplerince yeterli servis gösterilmemiş araçlarda olabilecek sorunlar.


Çevrimdışı hakangurler

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
19.750 istiyordu. arabayı 18 aldım aldığımda arabalar da uygundu.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakangurler;571370
19.750 istiyordu. arabayı 18 aldım aldığımda arabalar da uygundu.
Hakan Bey.
Bir şeye dikkat etmemişim sizin araç Dizel.Ben benzinliye göre ahkam kesmişim. Dizel araçlarda edindiğim bilgiye göre TORK yüksek olduğu için özellikle baskı balatadaki yıpranma daha erken oluyor yani bitiyormuş. Çok kısa bir süre dizel araç kullandığım için bir uygulamalı bilgim yok. Kullananlar daha kesin bilgi verebilir.
Diğer bir konu,kaporta bazı şeylere dikkat edilirse aracın kaportasının sicili çıkartmak mümkün. Hele hele elinizde boya kalınlığını ölçen örneğin 5 yıl kadar önce İzmir'den almıştım (Mini Nitrometer-RM630) 50 TL idi şimdi daha gelişmişide olsa olsa 100 TL' dir kesinlikle aldanma söz konusu olmaz.Zaten çamurluk davlumbazı altından el attınız mı değişip değişmediğini kolayca anlarsınız. Arka bagaj lastik yada keçelerini kaldırın her şey sırıtır.
Açıkçası bu kadar masraf yaptıktan sonra araç pıtır pıtır olmuştur.Bence binip keyfini çıkartın uzun bir süre ufak tefeklerin dışında size sıkıntı çıkartmaz.