škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet 120'ye dayaniyor acil yardim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;532439
Evet bizim atladigimiz husus bu. yeni nesil motorlarda ivir zivirlar var.

Peki 1. Sistemi durdurup 2. Sisteme gecis ne ile saglaniyor acaba?

Motor tamamen soguduktan sonra araci calistirinca hararet yapiyormus cunku. Motor tamamen soguyunca ilk sistem devreye giriyor ve zamani gelince ikinci sisteme gecis yapmiyor anladigim kadariyla?


Aşağıdaki pdf EA288 serisi motorlar için yetkili servis eğitim notlarıdır. ABD menşeli olduğu için 2.0 litrelik motordan bahsediyor ama hemen herşey MDB temelinde 1.6lar için de geçerli. Sayfa 18'den itibaren soğutma sistemi detayları var.

Soruya cevap olarak, devredeki standart termostat dışında ilk devreden geniş devreye geçiş için bir valf mevcut.


http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Faydali dokuman. Dursun kenarda :) sanirim o valf bozuk elektrik kontrollu anladigim kadariyl (ustun koru baktim gerci cok) .


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar çok karışık terimler kullanıyosunuz.hararette sırasıyla bakılacak olaylar.önce fan, sonra muşur, sonra termostat, en sonda contadır.fan çalışıyor ise birdaha hararet kalkınca imkanınız var ise radyatörün her 2 tarafından ısısını kontrol edin.fan tek başına soğutma görevi yapamaz.termostat açmıyor veya geç açma yapıyor olabilir.termostat civayla çalışan bir parça.hertürlü arıza yı yapabilir.genelde fabrikalar 79-85 dereceye göre ayarlarlar.içindeki civa özelliğini kaybederse uzun süreli beklemede geç açma yapıyor olabilir.hararet 120 iken motorun üzerindeki hortumları bile kontrol etseniz anlayabilirsiniz termostat açıkmı kapalımı?eğer motor suyu her bölgede sıcaksa.arkadaşların önerdiği gibi hararet muşurunu kontrol ettirin.saygılar.


Çevrimdışı tuncay52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Devirdaim değişti. Aynı problemden birde yolda kaldik


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;532455
Aşağıdaki pdf EA288 serisi motorlar için yetkili servis eğitim notlarıdır. ABD menşeli olduğu için 2.0 litrelik motordan bahsediyor ama hemen herşey MDB temelinde 1.6lar için de geçerli. Sayfa 18'den itibaren soğutma sistemi detayları var.

Soruya cevap olarak, devredeki standart termostat dışında ilk devreden geniş devreye geçiş için bir valf mevcut.


http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf


EA288 kodlu motorlar yeni nesil Superb dizelde var octaviadaki cayc blok kodlu eski nesil motorlar:ok:


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;532627
EA288 kodlu motorlar yeni nesil Superb dizelde var octaviadaki cayc blok kodlu eski nesil motorlar:ok:

Emin misiniz?

Octavia 3'daki motorlar EA288 serisidir, eski seriden motoru hiç olmadı:

CLHA: 105PS
CXXB: 110PS

CXXB olanı 22 mayıs 2015ten sonra üretilen 2016 modeller ile bize gelmeye başladı. (bizde mevzuattan dolayı 2015 diye satılmak zorunda) Bendeki bundan mesela. Superb'in motorundan tek farkı yazılım ile azıcık artan güç. Tork aynı.

Kayınpederde 2015 Yeti var, ondaki eski nesil CAYC motor bu arada.

Motor numarasının ilk 3 harfi motor tipini açıklar. Arkadaş söylesin belli olur.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2015, 08:46:50 Gönderen: Swift »


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Bu arada ea211 ea288 ea88 serileri vw in verdigimi isim...
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2015, 10:45:20 Gönderen: timbaz »


Çevrimdışı mustafaras

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar cozum bulabilen oldumu bu arizaya. Benim arabadada ayni sorun var

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;532633


Kayınpederde 2015 Yeti var, ondaki eski nesil CAYC motor bu arada.



Yeti de motorların hepsi farklı mı benim 2014 TDI Yeti aracımın motor kodu ruhsatta yazan CAYZ bir diğer deyişle malum emisyon skandalından etkilenen EA189


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
İdeal yağ sıcaklığı ne olmalı? Yağ sıcaklığı bazen sıcak havalarda rampa yukarı virajlı yollarda 105derece falan oluyor bende normal midir?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;576631
İdeal yağ sıcaklığı ne olmalı? Yağ sıcaklığı bazen sıcak havalarda pampa yukarı virajlı yollarda 105derece falan oluyor bende normal midir?

Normal, endişe etmenize gerek yok. Aracı sıkıştırdığınızda 115-120 dereceleri dahi görebilirsiniz.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı tuncay52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
aynısı basıma geldi konya antalya yolunda devirdaim değişti çağ otomotivde garantiden.