škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Köpek kazaları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp_er

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Arife gecesi Ankara Konya istikametinde kulu civarında yaklaşık 110 yada 120 km hızla aniden yola çıkan irice bir köpeğe carpttim,açıkcası çoluk çocuk olunca kurtarmak için her hangi bir atraksiyon yapmadan sadece ortalamaya çalıştım.Allahtan ciddi manada bir hasar olmadan vede yolda kalmamiza neden olabilecek sorun oluşmadan yolumuza devam ettik hatta karaman sonrada ankara ya donebildik.
Sizlerin başından geçen olay var mi yada böyle bir durumda önerileriniz nelerdir acaba,ertesi gün konmar da aracı kontrol yaptırır iken benim yaptığımın doğru olduğu yönünde telkinde bulundular hemen hemen ayda bir iki bu şekilde takla atıp gelen araç olduğunu söylediler...

Sağlıcakla kalın.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun Allah beterinden esirgesin.

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Çok Büyük Geçmiş Olsun! En kötü kazanız bu olsun RAB'bim Ailecek sağlık esenlik kazasız belasız ömürler versin.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Tabi aniden önümüze bir kuş bile çıksa ani bir refleks olabilir. Bir de frenlemişsek takla atmak için yeterli!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Gecmis olsun. Boyle durumlarda ileri surus teknikleri bilmiyorsaniz, yol ve arac sartlari musair degilse asla ve asla hamle yapilmamali. Sadece frene basarak carpmanin siddetini hafifletmeye calismali. Direksiyon kesinlikle duz konumda olmali.

2 kez benzer hizlarda geyik testini reelize ederek kurtarmisligim vardir. Hatta birisi tamamen stock bir aracla ancak ileri surus teknikleri egitimi almamis, uzerine pratik yapmamis kimseye kesinlikle onermiyorum.

Dogru olani yapmissiniz


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Doğrusunu yapmışsınız... Direksiyonu kırmadan, Sadece frenleyerek hızı azaltmak en güvenli yöntem.
Geçmiş olsun.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
ESP savrulmayı önleyebilecektir. Hızınızı biraz düşürdükten sonra ayağınızı frenden çekip direksiyon 9.15 te olmak kaydı ile ard arda iki hareket yaparak kurtulabilirsiniz. Hareket sırasında freni bırakmış olun gerekli tekere gerekli freni araç yapacaktır. Tabi 80 üstü hızlardaysanız yapmayın böyle şeyler esp takla atmayı önlemez :)


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun.

Otoyollarında bile yayalar, inekler ve köpeklerin dolaştığı bu tuhaf ülkede yapılacak tek şey olabildiğince yavaş gitmek. Hele gece ise amman dikkat :gaz:


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun bahsettiğiniz hızlarda sert ve ani tepkiler vermek olası daha büyük kazalara sebep olabilir ama tabi ki kurtarma durumu varsa yapacağınız sert bir frende dahi ABS ve diğer güvenlik sistemleri size manevra yapmak için imkan verecektir tabi bu ileri sürüş teknikleri ve iyi bir direksiyon hakimiyeti ve tecrübe de gerektirir. Ben sizlerle daha ilginç bir anımı paylaşayım İzmir İstanbul arası yolculuğumda 110-120 civarında seyrederken yolun ortasına aniden devasa bir Kartal indi ve son anda kurtardım Kartalın kanatlarının uçları ön camı yaladı eğer Kartal bir kaç saniye daha geç kalksa Kartal cama veya aracın önüne yapışacak veya daha büyük bir kazaya sebebiyet verecekti yol tek gidiş ve gelişti nereden geldi ve neden yola indi tabi anlayamadık. 31 yılda bir çok değişik olaylar yaşadım ama en ilginci bu Kartal olmuştu.
« Son Düzenleme: 13 Temmuz 2016, 12:17:33 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Öncelikle size ve ailenize büyük geçmiş olsun.

Özel yaşantım gereği yurtdışında da araba kullanıyorum. Ülkemizde sadece doğal alana ait canlılar değil başıboş gezen ve "pet" diye tabir edilen hayvanlarda olduğu için dikkatli olmak gerekiyor.

Yurtdışında "otoban" diye tabir ettiğimiz paralı yollarda böyle canlıları göremeyiz zaten ancak şehirler arası ücretsiz yolculuklarda 80-90 km limit ile devam ettiriliyor maksimum ve etrafta geyik ve tavşan çıkabilir levhaları var. Özellikle de sabah çok erken yada gece geç saatte dikkatli seyahat etmek gerekiyor.

Bizde yol az bişey açıksa bile hepimiz yürü ya kulum diyip basıldığı için 110-120 km hız gerçektende sadece çarptığınız köepeğin değil Allah göstermesin sizlerinde hayatına mal olabilecek bir hız ve o çarptığınız büyük baş bir hayvan olsaydı sizler için de daha ağır sonuçları olabilirdi. Düşününki çarpışma testleri 50-60 km hızda gerçekleşiyor.

Vurduğunuz canlı açısından;
Bir hayvana öldürücü bir darbe vurulduğunda asıl olan kenara çekip belediyeyi aramak ve haber vermektir. Yok sizin de dediğiniz gibi bir durumda ve duramıyacağınızı düşünüyorsanız yine telefon ile detaylı yerinin iletilmesi gerekir. Aksi takdirde hayvan acılar çekerek can çekişecebilir uzun saatlerde. İnşallah böyle olmamıştır.
Unutmayın ki 110-120km ile giderken karşınıza köpek değil de bir manda-inek-geyik vs çıksa direksiyonu kırmak zorunda kalabilirsiniz ancak bu hızda hiç de güvenli olmayacaktır.

Sizin açınızdan;
Direksiyonda ani hareketler yapmamak en ideali(refleksleri yenmek zor olsada). Bir arkadaşımın kız kardeşi köpeğe çarpmamak için direksiyonu kırdı ve vefat etti. Hatta cenazesinde kardeşinin arabasına da köpek çıktı ve son anda durdu ve çocuk hüngür hüngür ağlamaya başlamıştı... En önemlisi 80-90 km üzerine özellikle gece karanlıkta çıkmamak.

Öncelik; sizin ve sevdiklerinizin yaşamı , sonrasında da hayatına mal olduğumuz veya yaraladığımız canlı ile ilgilenme. Son olarak da arabanın durumu.... Benim felsefem, karar sizin.


Tekrardan geçmiş olsun...