@Semih vites geçişlerindeki milisaniye (ms) olayı tamamen DSG nin teknik verilerinde yazmakta ve bence de o tip şanzımanları çift kavrama olayından dolayı doğrudur. Çünkü en hızlı manuelde 200 ms'de yapılabilen vites geçişi DSG'de 10 ms'ye kadar çift kavrama sayesinde düşmektedir. Manuelde bunu yapabilmek için debriyajsız, gaz kesmeden vites kolunu ileri geri çekerek bile mümkün olmaz.
Eskiden otomatik şanzımanlı arabalar fabrika verisinde de gerçek sürüş verilerinde de 0,5-1,0 lt arası manuele göre daha fazla tüketime sahipti. Fakat yeni jenerasyon, çift kavramalı şanzımanlar durumu tersine çevirdi. Gereken en düşük güç ve devir, en yüksek vites mantığına göre çalışmaktadır. Şoförün bunu ayarlaması çok zordur. Zaten bu düşük devirlerde manuel kullanmak imkansız gibi, çünkü düşük devirde motorun stop durumu söz konusu.