škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

dsg motor freni

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Takashi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • https://m.facebook.com/ozlempide07/#!/ozlempide07/
Arkadaşlar size tavsiyem eğimli yokuşlu yollarda vitesi d ye atıp kullanmayın kendiniz atın yoksa kısa zamanda şanzımanı yersiniz dsg şanzımanın birçok arızası bu yüzden oluor biraz dsgnin mantığını sorup araştırmanızı tavsiye ederim teşekürler


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;584778
Bir araç vitesteyse siz gaza basmadan yakıt harcaması imkansız.

Greenscore u açıklamaya çalıştım. Adamlar diyor ki ne kadar az fren yaparsan o kadar öngörülü sürüyorsun ve sana puanım 100 ama sen gereksiz yere frenledin (cihaza göre öyle) demekki gereksiz gaz vermişsin yani sistem kaç litre yakıt tükettiğine bakıp puan vermiyor. Sistem öngörülü sürüşünü de ölçüyor fren pedalı ile. Burda sistem sizin yokuş indiğinizi bilmediğinden aha fren yaptı deyip puanınızı düşürüyor. Fakat aynı ekrandan anlık tüketim sekmesini açarsanız koskocaman bir 0 görürsünüz. Umarım anlatabilmişimdir. Hata greenscore un açığından dolayı var ve kafanızı karıştırmış.

Tamam greenscore hiç karıştırmayalım :) zaten aşağı doğru inerken gaza basmayınca aynen sizinde dediğiniz gibi anlık tüketim 0. Ama keskin viraja geelince fren yapınca az da olsa tüketim verileri artıyor ben de anlamadım


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;584864
Tamam greenscore hiç karıştırmayalım :) zaten aşağı doğru inerken gaza basmayınca aynen sizinde dediğiniz gibi anlık tüketim 0. Ama keskin viraja geelince fren yapınca az da olsa tüketim verileri artıyor ben de anlamadım


Acaba vites değiştirirken otomatik vites bir miktar gaz mı veriyor. Tam işleyişini bilmiyorum. O sırada kavrama yaparken yada anlıkta olsa boşa alındığı için yakıt tüketimi olabilir ki bu saat bazında bir tüketimdir. Benim tabirim araç kavrama haricinde viteste yokuş inerken yaptığı idi. Otomatik vitesli araç kullanmadığım için yorum yapamayacağım :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;584866
Acaba vites değiştirirken otomatik vites bir miktar gaz mı veriyor. Tam işleyişini bilmiyorum. O sırada kavrama yaparken yada anlıkta olsa boşa alındığı için yakıt tüketimi olabilir ki bu saat bazında bir tüketimdir. Benim tabirim araç kavrama haricinde viteste yokuş inerken yaptığı idi. Otomatik vitesli araç kullanmadığım için yorum yapamayacağım :)



Vites geçişleri  mlsn içinde gerçekleştiği için yakıt harcamaz, motor 1200 devri geçince sürüklediği sürece cut - off sistemi çalışır ve tüketim 0 dır


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;584884
Vites geçişleri  mlsn içinde gerçekleştiği için yakıt harcamaz, motor 1200 devri geçince sürüklediği sürece cut - off sistemi çalışır ve tüketim 0 dır


Dediğim şey sadece tahmin ayrıca milisaniyede vites değişebileceğini düşünmüyorum. Hala daha otomatik manuel sistemindeki vites geçiş hızını tartışıyorsak milisaniye dediğimiz şey imkandız. Arkadaş anlık tükettiğni iddia etti ve buna göre bir öngürüde bulundum. Belkide vites değişimi sırasında hifif gaz veriyordur. Bunlar dışında yokuş aşağı frene basıncaa yakıt tüketimi yapmasına anlam veremedim. Belkide çok alt devirlere kadar düşürtüyor desemde en kötü 1. Vitese alırdı sistem.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
@Semih vites geçişlerindeki milisaniye (ms) olayı tamamen DSG nin teknik verilerinde yazmakta ve bence de o tip şanzımanları çift kavrama olayından dolayı doğrudur. Çünkü en hızlı manuelde 200 ms'de yapılabilen vites geçişi DSG'de 10 ms'ye kadar çift kavrama sayesinde düşmektedir. Manuelde bunu yapabilmek için debriyajsız, gaz kesmeden vites kolunu ileri geri çekerek bile mümkün olmaz.

Eskiden otomatik şanzımanlı arabalar fabrika verisinde de gerçek sürüş verilerinde de 0,5-1,0 lt arası manuele göre daha fazla tüketime sahipti. Fakat yeni jenerasyon, çift kavramalı şanzımanlar durumu tersine çevirdi. Gereken en düşük güç ve devir, en yüksek vites mantığına göre çalışmaktadır. Şoförün bunu ayarlaması çok zordur. Zaten bu düşük devirlerde manuel kullanmak imkansız gibi, çünkü düşük devirde motorun stop durumu söz konusu.


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat benim aracım ile dsg arasındaki 0-100 hızlanma süresinde sadece 0,1 saniye fark var milisaniye dedikleri muhtemelen tepkime yani karar verme süresidir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;584896
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat benim aracım ile dsg arasındaki 0-100 hızlanma süresinde sadece 0,1 saniye fark var milisaniye dedikleri muhtemelen tepkime yani karar verme süresidir.


Bahsedilen milisaniye vitesler arası geçiş süresi oluyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;584887
...yokuş aşağı frene basıncaa yakıt tüketimi yapmasına anlam veremedim...
Fren sistemi gerekli vakumu manifolddan alıyor. Frenleme anında yeterli değilse gaz vererek vakumm oluşturmaya çalışıyor olabilir.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;585027
Fren sistemi gerekli vakumu manifolddan alıyor. Frenleme anında yeterli değilse gaz vererek vakumm oluşturmaya çalışıyor olabilir.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.


Aslında gaz vermesine gerek yok motor döndüğü sürece vakum oluşur nasıl rölanti de frene basınca sıkıntı olmuyorsa o kadar yüksek devirde çok daha rahat vakum meydana gelir.


Çevrimdışı Onur22

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
Yokuş aşağı inerken iki defa frene basıp bırakınca motor freni yapmaya başlıyor araç o şekilde bayırın hepsini iniyor
Geçen şans eseri fark ettim
Herkese çok teşekkür ederim.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Onur22;586883
Yokuş aşağı inerken iki defa frene basıp bırakınca motor freni yapmaya başlıyor araç o şekilde bayırın hepsini iniyor
Geçen şans eseri fark ettim
Herkese çok teşekkür ederim.


Ayağını fren pedalında belirli bir baskıyla ve belirli bir süre tutarsan da aynı şeyi yapıyor. :wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
Selamlar,
Aracın eğimine göre sistem karar veriyor ve vitesi büyütmüyor.
Yokuş aşağı yüksek vites ile inmek frenlemeyi zorlaştıracaktır.
Yokuş aşağı manuel araç ile de inseniz genel kural "çıktığın vites ile in" diye bilinir.
Syg.