škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bisiklet ve Octiler

lrfan · 11 · 6846

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
bisiklet ve skodacılar günü heralde... :D
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
skodalar ayrı güzel.sokak ve evler ayrı güzel.orada olmak isterdim
2006 GOLF PLUS


octaviaman

  • Ziyaretçi
Octavia sportif araba canım. hep spor organizasyonların da ve bisiklet taşıyor.bazıları gibi başka konularda anılmıyor:kiki:
Yalnız kafaya taktım Ben de octiye asacam bisikleti:huh:.Nasıl olacaksa bakalım.:confused:


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Škoda bisiklet sporunun en önemli sponsorlarından biridir.
http://new.skoda-auto.com/com/about/life/cycling/Pages/Cycling.aspx
 
Uluslararası Bisiklet Federasyununun (UCI) sponsorudur ve 2008 itibarıyla yarışan 18 takımın 7'sine sponsordur.
http://www.uci.ch/templates/UCI/UCI1/layout.asp?MenuID=12552&LangId=1
http://new.skoda-auto.com/COM/about/life/cycling/Pages/UCICyclingFederation.aspx
http://new.skoda-auto.com/COM/about/life/cycling/Pages/TeamSponsorship.aspx
 
Ayrıca Fransa Turu (Tour de France) ve benzeri büyük yarışlara destek verir.
http://www.letour.fr/2009/PNC/COURSE/us/partenaires.html#skoda
http://new.skoda-auto.com/COM/about/life/cycling/Pages/TourdeFrance.aspx
 
Dolayısıyla birçok yarışta Škoda resmi araçtır. Yukarıdaki resimler de sanırım geçen hafta İsviçre'nin Fransızca konuşulan kısmında yapılan Tour de Romandie'ye ait.
http://www.tourderomandie.ch/main/partenaires/sponsors/index.html
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2009, 19:45:00 Gönderen: isikayhan »
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı vw=Skoda

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Belki bunun bir sebebi vardır arkadaşlar neden bisiklet  her logonun bir hikayesi vardır sizin için araştırdım daha önce forumda verilmişsede yöneticilerden özür dilerim bu arada ben forumda yeniyim octaviam yok ama alma konusunda baya bir çabam var neyse gelelelim skodanın hikayesine
 
 
Aile Girişimi Laurin & Klement
Hikayemiz 1895`in sonunda başlıyor. Bisiklet meraklısı teknisyen Vaclav Laurin ve muhasebeci Vaclav Klement kendi bisikletlerini yapmışlar ve bu ürüne gururla ve vatanseverlik duygularıyla Slavia diye adlandırmışlardır.

Her şey onlar için fevkalade gelişmeye başlar. 1899`a geldiklerinde Laurin&Klement Co. motorsiklet üretmeye başlamışlardır. Uluslararası yarışmalardaki ilk zaferleri kutlanır.

Yüzyılın bitimi ile şirket otomobil üretmeye başlayarak bir başka önemli olaya imzasını atar.

Büyükbaba Otomobil 1905
İlk otomobil Voiturette A ticari bir başarıydı. Bundan dolayı Çekoslovak seçkin motorlu araçlarının bir sembolü haline gelmişti. Şirket bilgi ve tecrübesi sayesinde gelişen pazarlarda kendine kalıcı bir yer edinmiş, Laurin&Klement, Avusturya Macaristan Monarşi`sinin en güçlü endüstriyel bölgesi olarak Çek krallığındaki pozisyonunu pekiştirmiştir.

1907 - Laurin & Klement, Anonim Girişim
Şirketin gelişimi artık bir aile işi olmaktan çıkacak kadar hızlı gidiyordu. Bir sonraki adımı atmanın zamanıydı. 1907`de kurucular L&K`yi bir anonim şirkete dönüştürdüler. İlerleme yepyeni bir modeli ortaya çıkardı - Faeton. 1914`den sonra ise şirket silah üretiminde de rol aldı.

1925`de Skoda Pilsen ile Birleşme
Pozisyonunu korumak ve güçlendirmek ve fabrikayı modernleştirmek için L&K güçlü bir ortak arayışına girdi. Artık otomobillere ek olarak, kamyonetler, otobüsler, uçak motorları ve tarım makinaları da yapmaya başlayacaktı.

1925`te L&K ülkenin en büyük endüstriyel yatırımı olan Skoda Pilsen ile birleşti. Artık marka olarak Laurin&Klement isminin sonu gelmiş ve yeni marka Skoda olarak doğmuştu. Sonuç, gayet hoş pek çok detayı olan zarif otomobillerin seri üretimi olmuş ve bu otomobiller uluslar arası yarışmaları kazanmıştı.

Büyük Çöküş Skoda`nın ilerleyişini yavaşlattıysa da durduramadı. Bir başka başarılı model olan Popular doğdu.

İşgal Dönemi
İkinci Dünya savaşının zor yılları süresince Skoda Nazi Almanyası`nın ekonomik sisteminin bir parçası haline geldi. Şirketin üretim programı savaş zamanı üretim için uyarlandı. Karmakarışık problemlere rağmen, Skoda bir başka seçkin modeli olan Skoda Superb`ü üretmeyi başardı.

Sosyalizm ve Planlı Ekonomi
İkinci dünya savaşının sonu daha fazla değişim getirdi. Tüm endüstri merkezi planlamaya maruz kalmış, Batı gelişmeye devam ederken, dış dünya ile iletişim ve bilgi alışverişi engellenmişti. AZNP Skoda olarak şirketin ismi yenilenmiş ulusal bir şirket olarak Çekoslovakya`da şahsi araçlar sektöründe tekel haline gelmişti.

1950`lerin ve 1960`ların Başarılı Modelleri
Sosyal sistemin darbesine ve bilgi boşluğuna rağmen, savaş sonrası döneminin Sosyalist Çekoslavakya`sında şirket ilerlemeyi başarmıştır. Bunu kesinlikle somut temeline, geleneksel üretim sürecine ve başarılı geçmişine borçluydu.

Yeni Modeller- Tudor, Spartak ve Octavia Doğmuştur.
Ancak 1960`lar esnasında Batı`ya yeni teknolojilerin gelmesi ile ülkenin sanayisi geri kalmaya başlamıştı.

1968/69`da Prag Baharı Sonrası
1970`lerden itibaren ekonomik sistem durağanlaşmaya başlamıştı. Fabrika sadece doğu pazarında lider pozisyonunu koruyordu. 1987`de yeni aracın - Favorit`in gelişi ile şirket büyük bir çıkış yaptı.

Skoda`nın Dönüşümü
1989`daki politik değişim, yeni ekonomi ve pazar gerçeğini de beraberinde getirmişti. Skoda, geleceği yakalamak ve yatırım yapabilmek için güçlü bir yabancı ortak arayışına girdi.

1990 Aralık ayında, hükümet VW Konzern ile ortak olmayı tercih etti. 16 Nisan 1991`de Skoda, VW, Audi ve Seat ile birlikte Konzern`in dördüncü markası oldu.

Daha fazla ilerleme kaydedilmişti. Bu ortaklığa bağlı olarak ve yeni ekonomi bakışı sayesinde Skoda, modernleşme ölçülerini gerçekleştirdi. Sonuç olarak, global rekabete karşı koyabilen bir model, yani Felicia doğdu. Ve onu daha da başarılı modeller takip etti - Octavia, Fabia ve şirketin gururu Skoda Superb.

saygılar


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
:wlc:aramıza.bu arada bilgilerimizi tazelemiş olduk.:ok:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Burada da var bilgiler:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=35
:wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk: :wnk:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Şu üçüncü resimdeki motorsiklet çok güzelmiş yav.