škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Türkiye Pazarına Hazırlanıyor...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
                      Skoda Türkiye pazarına hazırlanıyor

   
05.06.2011 - 13:15

 Skoda Ortadoğu ve Türkiye Satış Müdürü Horak, Skoda'nın ürün gamının yenileyerek Türkiye pazarına hazırlandığını belirtti.    BODRUM - Skoda Ortadoğu ve Türkiye Satış Müdürü Petr Horak,  Skoda'nın yeniden konumlandırılarak ürün gamının yenileneceğini  belirterek, "İlk önemli adımımız 2012 sonunda çıkaracağımız B  sınıfındaki bir sedan aracımız olacak. Bu, yeni stratejiye göre yapılmış  ilk aracımız olacak; Octavia'nın biraz altında bir sedan modelimiz. Ama  fiyatı çok uygun olacaktır. Bu arabadan Türkiye pazarı için çok  umutluyuz" dedi.
 Horak, Bodrum'da düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtladı.  Türkiye'nin her zaman Skoda için stratejik, önemli bir pazar olduğunu,  son dönemdeki gelişmelerin bu stratejik anlam ve önemini daha da  artırdığını vurgulayan Horak, "Belki geçmiş yıllarda inişler çıkışlar  olmuştur pazarda ama son senelerdeki istikrarlı gidişat Türkiye'yi daha  da stratejik bir pazar olarak Skoda için önemli kılmaktadır. Bütün bizim  üst düzey yönetimimizden en alt kademeye kadar herkes böyle  düşünmektedir; Türkiye için çok stratejik bir pazar olarak bakıyoruz, 10  yılın pazarı olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.
 Sadece Türkiye'ye değil, Ortadoğu ülkelerine de baktığını hatırlatan  Horak, asıl görevinin Türkiye pazarına hitap etmek olduğunu, baktığı  Ortadoğu ülkelerinin de kendisi için "Bonus" niteliğinde bulunduğunu  ifade etti.
 Avrupa ülkelerinde yüksek adetlerde satışlar yaptıklarını, ancak bu  pazarların doyduğunu ve artış oranlarının Türkiye'deki oranlar kadar  yüksek olmadığını dile getiren Horak, Türkiye'nin satışlarda yüzde 60-80  gibi büyüme artışı potansiyeli taşıdığını, bu nedenle gelecekte  kendileri için daha çok önem arz edeceğini söyledi.
 Horak, bir başka soru üzerine, Skoda Grubu'nun Türkiye pazarı için  özel bir model geliştirme düşüncesi bulunmadığını, ancak 2012 yılından  başlayarak gelecek 3 senede çıkarılacak modellerin zaten Türkiye  pazarına birebir hitap edeceğini düşündüklerini kaydetti.
 Skoda'yı yeniden konumlandıracağız
 Petr Horak, "Volkswagen Grubu içinde Skoda'yı yeniden konumlandırarak  Volkswagen'den modelleri ayırarak gitmeyi düşünüyoruz. Koreli araçlara  karşı, onların sınıfına hitap edecek bir marka olarak daha çok  konumlandırmayı düşünüyoruz" dedi.
 "Koreli araçlara karşı Türkiye'ye uygun üretilecek otomobiller hangi segmentlerde olacak?" sorusuna da Horak şu karşılığı verdi:
 "'İlk önemli adımımız 2012 sonunda çıkaracağımız B sınıfındaki bir  sedan aracımız olacak. Bu, yeni stratejiye göre yapılmış ilk aracımız  olacak; Octavia'nın biraz altında bir sedan modelimiz. Ama fiyatı çok  uygun olacaktır. Bu arabadan Türkiye pazarı için çok umutluyuz. Ondan  sonra gelecek yıllarda da üreteceğimiz arabalarda yeni Octavia A7 ve  yeni Süperb B8 modellerinde de bu stratejinin devamını göreceğiz."
 Horak, Türk ekonomisi ve otomotiv pazarına ilişkin öngörülerini ise  "Ekonomide biraz soğutma olacağını biz de tahmin ediyoruz. Ama yine de  ümitliyiz ki, geçen senenin rakamlarına yine erişiriz ve ürünlerimiz  pazara uygun olduğundan dolayı hedeflerimize ulaşırız" şeklinde ifade  etti.
 Otomobil teslimatları için müşterilerin bekletilmesi konusunda da  Horak, Skoda fabrikalarının çok hızlı bir büyüme içinde olduğunu, geçen  sene 750 bin otomobil ürettiğini bu yıl ise 900 bine yakın bir otomobil  üretimi sağlayacağını dile getirdi. Yan sanayide kendilerine yeteri  kadar parça sağlayamayan fabrikalar dolayısıyla da özellikle 1.6 dizel  DSG otomobillerde bazı sıkıntılar çektiklerini anlatan Horak, bunun da  Türkiye pazarı için en çok ihtiyaç duyulan model olduğunu söyledi.  Horak, bu sorunu aşacaklarına inandığını kaydetti.
 Skoda'nın Avrupa ve Türkiye satışlarının karşılaştırmasına yönelik  bir soru üzerine de Horak, Türkiye'nin satışlarda birinci olmasa da  ikinci olduğunu ifade etti.
 5 ayda satışlarımız yüzde 120 arttı
Yüce  Auto Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu da yılın 5 ayının sonuna  bakıldığında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 120 daha fazla bir  satış, teslimat gerçekleştirdiklerini, pazarın bu süre içinde daha tam  rakamlar açıklanmasa da yüzde 60 bir büyüme göstermesinin beklendiğini  belirterek, "Pazar yüzde 60 büyürken biz yüzde 120 büyümüş olacağız bu  süreçte" dedi.
 Türkiye'de özellikle bulunamayan, uzun vadelerde teslimat günleri  verdikleri modeller olduğunu, bu nedenle kayıplar yaşadıklarını, ancak  yıl sonuna kadar bunları telafi edebileceklerini düşündüklerini dile  getiren Kadirbeyoğlu, yıl sonu satış hedeflerine ilişkin de 10 bin adet  rakamını söylediklerini, şu ana kadar 3 bin 355 adet teslimat  gerçekleştirdiklerini bildirdi.
 Kadirbeyoğlu, otomobil pazarında dizel otomobillere çok büyük bir  talep olduğunu, otomatik vites tercihinde çok fazla artış gözlendiğini  belirterek, "Bizde de orada eksikler var. Özellikle Octavia'nın TDİ  motor seçeneği ve DSG şanzımanlı otomobillerde teslimatları ileri  tarihlere öteleyebiliyoruz. Şu anda eylül, ekim gibi tarih  verebiliyoruz" diye konuştu.
 Skoda'nın uzun vadeli planıyla ilgili de Kadirbeyoğlu, pazarın hitap  edemedikleri yüzde 14'lük bir bölümüne daha hitap edebileceklerini dile  getirerek, orada çok büyük volümler yapabileceklerini düşündüklerini  ifade etti.
 Mahmut Kadirbeyoğlu, bir soru üzerine de "Skoda dünyada yılın ilk 4  ayında bir önceki yıla göre teslimatlarında yüzde 27 büyüme sağlamış.  Bizim 5 ay sonunda yüzde 120 şu anda Hedefimiz sene sonunda bunu yüzde  50 ile toparlayabilmek" dedi.
 Türkiye'de üretim konuşuluyor
 Skoda olarak çevre faktörüne çok önem verdiklerini anlatan Kadirbeyoğlu, şöyle devam etti:
 "Egzoz emisyon salımları daha düşük otomobilleri 2012, 2013  yıllarında getirmeyi planlıyoruz. Çünkü şu anda 38 model var, 130 gr/km  karbondioksit egzoz emisyon değerleri olan ürünler var. Greenline ve  Green Tec araçlarımız var, onlarla Türkiye pazarından daha fazla pay  almayı hedefliyoruz. Skoda konsept olarak ilk kez geçen sene Paris  fuarında Octavia'nın elektrikli modelini sergiledi. 2014 yılında seri  üretim olarak düşünülüyor elektrikli otomobil. Ama 38 modelimiz 130  gr/km karbondioksitin altında ki 100 gr/karbondioksitin altında olan  modellerimiz de var, Greenline ve Green Tec... Bunlar hibritle çok yakın  benzerlikler sunan otomobiller. Önemli olan 100 gr/km karbondioksitin  altındaki salımlar."
 Skoda'nın Türkiye'de üretimi konusunda bir düşüncenin olup olmadığına  ilişkin ise Kadirbeyoğlu, "Bunlar konuşuluyor, ama böyle çok net ve  imzalar atılmadan kamuoyuna açıklanmasını çok doğru bulmuyoruz. Şu anda  ortada böyle netleşmiş bir proje yok. Niyetle ilgili, basında çok  çıkıyor, bütün markalar aşağı yukarı. Çünkü Türkiye çok büyük bir pazar,  herkes niyetlenir burada olmak için, arzu eder. Ama önemli olan  niyetten ziyade işin fiiliyata, uygulamaya geçmesi" şeklinde konuştu.

http://www.dunya.com/skoda-turkiye-pazarina-hazirlaniyor_123850_haber.html
-------------------------------------------------