škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

0 km araç alim fiyatlari hk.

pukbu · 53 · 12225

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;593854
Manüel modda nasıl geçilip nasıl kullanıyorsunuz ,ben demedim beceremedim,d konumunda iken bi geri çekince s moduna geçiyor onu biliyorum,sonrasini bilemiyorum gaza basınca yine kendi atıyor vites, daha önceki arabalarda yana çekince manuele geçiyor artı eksi yapıyordum.

Vites D/S konumunda iken Sağ yana doğru itekle vites kolunu. Düz vites olarak kullanırsın. İleri tık yüksek vites, geri tık düşük vites.


Çevrimdışı ilturco

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;593837
Hayırlı uğurlu olsun hocam, Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.

Şimdi yazdıklarınıza biraz yanıt vereyim,
Şuan 1.2 TSI DSG Style paketli aracın liste fiyatı 64.500 + Emotion Plus Paket 3 veya 4 bin tl ki 4 bin yoktu.
Aracın fiyatı zaten 67.500 - 68.000TL yapıyor. Çok fazla indirim yapmamışlar gibi..
---- Aracı nereden aldınız ?

Özelliklerden bahsetmişsiniz, bende aracımı temmuz ayında aldım. Araçlarımız son üretim olduğu için bende de aynı şekilde standart geldi. Bahsettiğiniz özellikler. Köşe dönüşler, hızlandıkça otomatik kapı kitlemesi vs.

--- Aracınızın jant fotoğrafını atabilir misiniz ?

Bagajdaki 12V çıkışı sabit.. Ekstra değil.
Emotion plus paket farkı 17 Jant, Cam tavan, Arka karartılmış cam ve stop lambası..

Aracım ile ilgili sürüş detayı paylaşayım dilerseniz sizde uygulayabilirsiniz.
Kontak açtıktan sonra kısa bir süre bekliyorum tüm fonksiyonların hazır olmasını. Tüm ışıklar söndükten sonra frene basıyorum ve aracı çalıştırıyorum.
Araç çalıştıktan sonra, hemen start&stop ' u devre dışı bırakıyorum. Klima butonların hemen altında ve en sağda. Basınca turuncu ışık yanar. Turuncu ışık yanıyorsa start&stop devre dışı demektir.
İstanbul ' da mı yaşıyorsunuz bilmiyorum ama dur/kalk'larda emin olun hele hele istanbul gibi bir yerde hiç bir rahatlık veya tasarruf sağlamıyor.
Sürüşe başladığımda yaptıklarımı söyleyeyim.
Aracımı hemen manuel moda alıyorum. Ana yola bağlanıncaya kadar aracımı manuel kullanıyorum.
Daha detay verecek olursam, Araç ile 1. ve 2. vites ile gideceğim her yerde mutlaka manuel kullanıyorum. 3. vites ve üstüne çıktığım an hemen manuel moddan otomatik moda çekiyorum aracı. Yine yavaşladığımda dur/kalklı trafiğe gireceğim an yine aracı manuel moda alıyorum.
Örnek veriyorum araç 80km hız ile giderken baktınız ileride trafik var duracaksınız. Manuel moda aldığınızda aracınız 7.viteste iken frene basarsanız viteslerinizin kademeli olarak azalacağını göreceksiniz. Yani hızlı giderken manuel'e aldınız diye sizin vites küçültmenize gerek yok. Aracımız bizim yerimize karar veriyor. Ve duruncaya kadar güzel güzel vitesi düşürüyor. Durduktan sonra araç zaten 1.viteste hazır bekliyor hafif gaz verdikten sonra 2bin devirde vites değiştirmeniz yeterli.. Dik rampalarda 3bin deviri görebilirsiniz vitesi yükseltmek için.. Vites değişiminde ise ayağınızı gazdan çekmenize hiç gerek yok..

Bunu neden mi yapıyorum ?
Dakika 19 ' dan itibaren dilerseniz en başından mutlaka ama mutlaka izleyin.
https://www.youtube.com/watch?v=lDISJ9gkVVg

Dediği kesinlikle mantıklı, Olay kısaca : DSG şanzımanlı araçlarımız hassas olduğunu söylüyor ve D konumunda iken araç her zaman 1. vitesteyken yarım debriyaj yaptığını ve 2. vitesi hazır da beklettiğini söylüyor. Bu da debriyaj ömrünü kısalttığından bahsediyor. Manuel modda ise böyle bir sıkıntı yok geçiş anına tamamen siz karar veriyorsunuz.

Ek olarak,
Aracı düz yerde park ederken sorun olmaz ama hafif eğimli bir yere park ediyorsanız mutlaka şöyle yapmanızı tavsiye ederim.
Aracı yanaştırdınız artık P konumuna alacaksınız. Ama öncesinde şunu yapın, Araç durdu frene basarken N konumuna alın. El frenini çekin, ayağınızı frenden çekin araç hafif kımıldayacak ve el frenine oturacak. Akabinde tekrar frene basın ve P konumuna alın aracı durdurun..


Bilgilendirme için çok teşekkürler.
Ben kırmızıda beklerken vitesi N konumuna alıyorum. Daha manueli kullanmadım. Ama denerim. SS sistemini de trafiğe bağlı açıp kapatıyorum. Antalya'da olduğumdan pek sorun olmuyor. Yalnız 6-7 yıl İstanbul'da manuel araç kullandıktan sonra şimdi boşa amelelik yapmışım diyorum. Az titremedi sol bacağım debriyaja basmaktan :)
Bayi bana emotion plus paketi 5bin küsür TL olarak bildirdi. O yüzden toplam 69bin olduydu.
Bagajdaki soketi de hem Skoda sitesinde görmediğimden hem de bayideki ilgilenen kişinin arabayı bana gösterirken şaşırmasından dolayı sordum. Demek ki bayi çok bilgili değilmiş.
Jantları fırsat bulduğum bir ara çeker gönderirim.
Aldığım bayi Antalya Çağ.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Bu güzel bilgiler için teşekkürler.

Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;593837
Ek olarak,
Aracı düz yerde park ederken sorun olmaz ama hafif eğimli bir yere park ediyorsanız mutlaka şöyle yapmanızı tavsiye ederim.
Aracı yanaştırdınız artık P konumuna alacaksınız. Ama öncesinde şunu  yapın, Araç durdu frene basarken N konumuna alın. El frenini çekin,  ayağınızı frenden çekin araç hafif kımıldayacak ve el frenine oturacak.  Akabinde tekrar frene basın ve P konumuna alın aracı durdurun..


Diğer bir konuda senin bahsettiğin park etme. Ben kılavuzda 101. sayfada şu şekilde okudum. Şahsımca da doğru olanın bu olduğunu düşünüyorum.

Alıntı
Park etme
› Aracı durdurun, fren pedalına tam basın ve basılı tutun.
› El frenini sıkıca çekin.
› Otomatik şanzımanlı araçlarda vites kolunu P konumuna alın.
› Motoru durdurun.
Edit büdüt; Videoda da bahsetmiş :)

Unutmadan;
Aslında aynı şey değil ama, düz vites aracımda ışıklarda iken hiç bir zaman ayağım debriyajda beklemezdim, bunun debriyaj balatalarını ne denli yıprattığını biliriz.

ELbette DSG şanzımanlarının frene basıldığında debriyajı ayırdığını biliyoruz ancak, bazı ışıklar öyle uzun yanıyor ki, 83 sn ışık bekleyip, kalabalık yüzünden, daha hareket edemeden tekrar kırmızıya geçtiği zamanlar oluyor. debriyajı çok stres altında bırakmamak için N konumunda bekletiyorum. Araba durduğu için yağlamama gibi bir durum da söz konusu olmuyor. Aksi takdirde en çok dile getirilen durum yağlama.  Elbette bunu sıkışık trafikte kimsenin yapmayacağı gibi bende yapmam ancak;

bende başka bir yerde bunu okudum


Alıntı
http://www.sekizsilindir.com/2016/07/dsg-sanziman-kullanimi.html
Alıntı
Alıntı
Araç durduğunda ayak frende beklemek
Belli bir süre aracınızı kullandıktan sonra ışığa gelip durduğunuzda 10   saniye ve üstünde bir bekleme süresi var ise vites kolunu "N" yani boşa   almak şanzımanın ısınmasını önler. Aslında günümüzde DCT şanzımana  sahip  araçların büyük bir bölümü frene basılınca debriyajı motordan  ayırır  ancak gene de N konumuna almak avantaj sağlar. Ancak bu işlemin  çok sık  ve kısa aralıklarla yapılması da yanlıştır. Özellikle dur kalk   trafiğinde sürekli olarak vitesi boşa ve sonrasında D konumuna almak   faydadan çok zarar getirebilir. Yazıda da zaten olması gerekeni  belirtmiş.

Şimdi kimi dinlememiz gerekiyor ?
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2016, 15:06:39 Gönderen: devrimyalcin »


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;593903
Bu güzel bilgiler için teşekkürler.




Diğer bir konuda senin bahsettiğin park etme. Ben kılavuzda 101. sayfada şu şekilde okudum. Şahsımca da doğru olanın bu olduğunu düşünüyorum.

Edit büdüt; Videoda da bahsetmiş :)

Unutmadan;
Aslında aynı şey değil ama, düz vites aracımda ışıklarda iken hiç bir zaman ayağım debriyajda beklemezdim, bunun debriyaj balatalarını ne denli yıprattığını biliriz.

ELbette DSG şanzımanlarının frene basıldığında debriyajı ayırdığını biliyoruz ancak, bazı ışıklar öyle uzun yanıyor ki, 83 sn ışık bekleyip, kalabalık yüzünden, daha hareket edemeden tekrar kırmızıya geçtiği zamanlar oluyor. debriyajı çok stres altında bırakmamak için N konumunda bekletiyorum. Araba durduğu için yağlamama gibi bir durum da söz konusu olmuyor. Aksi takdirde en çok dile getirilen durum yağlama.  Elbette bunu sıkışık trafikte kimsenin yapmayacağı gibi bende yapmam ancak;

bende başka bir yerde bunu okudum


Alıntı
Şimdi kimi dinlememiz gerekiyor ?
Çok teknik bilgim olmamasına rağmen teorik olarak da yazdıklarımın doğru olduğuna inanıyorum.

Mesela park için.. N konumunda iken el freni çekmek aracın boşluğunu aracın yükünü el freni yüklenmiş oluyor ve sonrasında çok rahat şekilde P konumuna alabiliyoruz. Aynı şekilde tekrar çalıştırıp yola çıkacağımız zaman Çok rahat şekilde D konumuna alabiliyoruz.
Eskiden direkt P konumuna alıp park etme işlemi yaptığımda bazen vitesi çekerken çok minnacık zorlanma olduğunu hissediyordum. Bunu toyota aracımda da farkediyordum.

Diğer husus araç çalışırken eğer durdurmak için hazırlanmıyorsam asla N konumuna almıyorum. Manuel modda 1.viteste hazır bekletiyorum.

Daha teknik bilgilere sahip arkadaşların bilgilendirmesini bende isterim. Ama atmış olduğum linkte aynı kişiye ait toplam 3 video var. Adamın dedikleri de çok makul. Çok mantıklı.

Sonuçta hepimizin amacı belli, malımızı korumak DSG ' ye sahip çıkmak.
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2016, 12:15:52 Gönderen: DaNGeRouS_ »


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;594058
Alıntı yapılan: devrimyalcin;593903
Bu güzel bilgiler için teşekkürler.




Diğer bir konuda senin bahsettiğin park etme. Ben kılavuzda 101. sayfada şu şekilde okudum. Şahsımca da doğru olanın bu olduğunu düşünüyorum.

Edit büdüt; Videoda da bahsetmiş :)

Unutmadan;
Aslında aynı şey değil ama, düz vites aracımda ışıklarda iken hiç bir zaman ayağım debriyajda beklemezdim, bunun debriyaj balatalarını ne denli yıprattığını biliriz.

ELbette DSG şanzımanlarının frene basıldığında debriyajı ayırdığını biliyoruz ancak, bazı ışıklar öyle uzun yanıyor ki, 83 sn ışık bekleyip, kalabalık yüzünden, daha hareket edemeden tekrar kırmızıya geçtiği zamanlar oluyor. debriyajı çok stres altında bırakmamak için N konumunda bekletiyorum. Araba durduğu için yağlamama gibi bir durum da söz konusu olmuyor. Aksi takdirde en çok dile getirilen durum yağlama.  Elbette bunu sıkışık trafikte kimsenin yapmayacağı gibi bende yapmam ancak;

bende başka bir yerde bunu okudum




Çok teknik bilgim olmamasına rağmen teorik olarak da yazdıklarımın doğru olduğuna inanıyorum.

Mesela park için.. N konumunda iken el freni çekmek aracın boşluğunu aracın yükünü el freni yüklenmiş oluyor ve sonrasında çok rahat şekilde P konumuna alabiliyoruz. Aynı şekilde tekrar çalıştırıp yola çıkacağımız zaman Çok rahat şekilde D konumuna alabiliyoruz.
Eskiden direkt P konumuna alıp park etme işlemi yaptığımda bazen vitesi çekerken çok minnacık zorlanma olduğunu hissediyordum. Bunu toyota aracımda da farkediyordum.

Diğer husus araç çalışırken eğer durdurmak için hazırlanmıyorsam asla N konumuna almıyorum. Manuel modda 1.viteste hazır bekletiyorum.

Daha teknik bilgilere sahip arkadaşların bilgilendirmesini bende isterim. Ama atmış olduğum linkte aynı kişiye ait toplam 3 video var. Adamın dedikleri de çok makul. Çok mantıklı.

Sonuçta hepimizin amacı belli, malımızı korumak DSG ' ye sahip çıkmak.

Tabiiki de;
Türkiyede araç fiyatlarını hepimiz biliyoruz, aldığımız aracın fiyatına bazı bölgelerde ev bile alınabilir.  Yalnız şöyle bir durum da var, geliştirilen bu teknolojiden faydalanmamak niye ? Ya triptronik vites değilde tam otomatik olsaydı,

Bununla ilgili o kadar çok şey yazılıyor çiziliyor ki biz kullanıcılar da kime kulak vereceğimizi bilemiyorum. Ben açıkçası mecbur kalmadıkça düz vitese geçmiyorum. (yokuş aşağı inerken veya çıkarken) Otomatiği seviyorum, verdiğim paranın hakkını versin işi ne. Sonuçta mekanik, biz hata yapmasak bile bir şekilde bu mekanik hata veriyor. Bu tür yazılara çok fazla yoğunlaşında araba sürmekten de keyif almaz oluyorum.

Kullanma kılavuzunu halen okumaya devam ediyorum.

Alıntı
■ Örn. yokuş aşağı sürüşlerde manuel vites kullanımı avantajlı olabilir. Vites küçültülerek
fren yükü ve fren aşınması azaltılır » Sayfa 100.
■ Hızlanma sırasında şanzıman, izin verilen azami motor devrine ulaşmadan kısa
süre önce, bir üst vitese otomatik olarak geçer.
■ Eğer daha düşük bir vites seçilirse, motor artık aşırı dönemiyorsa, şanzıman
ancak o zaman vitesi küçültür.

Alıntı
Durma (sürüş sırasında)
› Aracı durdurmak için fren pedalına tam basın.
› Fren pedalına tam basıp, sürüşe devam edene kadar basılı tutun.
Geçici durmalarda, örn. kavşaklarda, N modunun ayarlanmasına gerek yoktur.
Kick-down
Kick-down işlevi, sürüş sırasında aracın maksimum ivmelenmesine ulaşmasını
sağlar.
Gaz pedalına sonuna kadar basıldığında ileri sürüş için istenen modda kickdown
fonksiyonu devreye girer.
Şanzıman, hıza ve motor devrine bağlı olarak sürüş durumuna bağlı olarak bir
veya birden fazla vites küçültür ve araç ivmelenir.
Ancak önceden belirlenmiş maksimum devir sayısına erişildikten sonra vites
yükseltilir.

Böylece konuya da açıklık gelmiş oldu.


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
N ' ye almayın diye anladım. Doğru değil mi ?


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;594063
N ' ye almayın diye anladım. Doğru değil mi ?

104. sayfada;
Tam ayrıntı olmasa da geçici durumlarda ALMAYIN diye yazıyor. Sanıyorum buna ışıklar da dahil oluyor.


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Mart 2016 Bursa Serttepeden
Rapid 1.4 TDI Ambiant 57.500 TL aldım. Şimdi 10 bin km deyim

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi