Yuksek suratte benzinli turbo her arac dizelden iyi gider zaten, dizel 140'tan sonra kesilir. Dusuk surat, viraj ve rampa kombinasyonunda TSI'in sansi kalmiyor. Bu yaz mersin mut arasi yolu biliyorsaniz o yolda C-max ile kapistik. 50km boyunca aracin devri hic 3000 altina dusmeyecek sekilde vites degistirdim cogu viraj cikisinda 2.vites 4000+ devirdeydim ama adam tamponumdan ayrilmadi. Keskin virajlarda icerden dondugum icin gecemedi, sonunda hanimin isyani ile yavasladim. 50km ortalama yakitim 9-9,5 lt civariydi.
Bugun kirmizi isikta kalkan c4 sagimdan gecmek istedi bende yuklendim gaza. En son gordugumde ben 4.vites 5000devirdeydim adam solumdan beni gecmeye calisiyordu, sonra surat 150 oldu arayi actim ama genis bir doner kavsakta gemi gibi araba arkasi atmasin diye gazdan ayagimi cektim, adam benden manyak cikti viraji yan yan donup gitti.
Onceki aracimda da arada boyle oynayacak adamlar buluyordum da atmosferik olunca kendi kategorimde araclari kafa tutuyordum sorun yoktu. Bu turbolu diye PSA grubu dizellere kafa tuttuk boyumuzun olcusunu aldilar.
Ekleme: benim aracim 200nm 125hp sanirim sizin araciniz ACT motor. Ona ragmen PSA nin 270nm torkuna ulasamiyor.